  • 11. Data: 2010-02-17 09:34:17
    Temat: Re: Zafakturowanie "bonusa"
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-02-2010 o 09:57:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > A to nie ma problemu - ja się rozpędziłem, wymóg "stwierdzenia
    > pismem" dotyczy umowy zawartej pisemnie. KC 77.2
    > Skoro jest zawarta na gębę, to i aneks może byc na gębę :D

    Czyli wszystko zostaje w rodzinie, dzięki.

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2010-02-17 12:09:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-17, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Ale mogą coś pokombinować i przekwalifikować
    > mu tę wpłatę, tak że będzie ovatowana.

    Na jakiej podstawie niby? Jest faktura. Jest płatność zgadzająca się z fakturą.
    To do czego niby mogą przypisać, co i jakim przepisem się podpierając?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2010-02-17 12:16:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 17-02-2010 o 13:09:11 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > fakturą.
    > To do czego niby mogą przypisać, co i jakim przepisem się podpierając?

    Jest jeszcze faktura zaliczkowa na której jest adnotacja że dotyczy
    zlecenia za kwotę X.
    Także to że doszedł bonus widać jak na dłoni. Ale i tak nie wygląda mi to
    groźnie.

    --
    Tomek

  • 14. Data: 2010-02-17 13:17:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Na jakiej podstawie niby? Jest faktura. Jest płatność zgadzająca się
    > z fakturą. To do czego niby mogą przypisać, co i jakim przepisem się
    > podpierając?

    Podstawa? No właśnie np zaklasyfikowanie usługi jako opodatkowanej,
    a nie niepodlegającej. Dlatego uczulam na dokładne opisanie co jest czym w
    tej transakcji,
    żeby nie było niedomówień. Faktura i płatność, to może być mało -
    jeśli nie udowodnisz za co konkretnie jest płatność.
    Nie studiowałem ustawy w tym zakresie, bo nie świadczę od kilku
    lat takich usług, ale może jest jakiś haczyk. Tomek wie najlepiej,
    bo jest na bieżąco :-)

  • 15. Data: 2010-02-17 15:16:56
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-17, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Podstawa? No właśnie np zaklasyfikowanie usługi jako opodatkowanej,
    > a nie niepodlegającej. Dlatego uczulam na dokładne opisanie co jest czym w
    > tej transakcji, żeby nie było niedomówień.

    Tey, ale była zmiana w ustawie od 01.2010!
    Wszystkie usługi są teraz opodatkowane w kraju nabywcy, c'nie? :)
    A te które wcześniej były "nie podlega", to już tym bardziej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl