  • 11. Data: 2006-09-28 15:59:36
    Temat: Re: ZUS - zaległe skałdki - jak odprowadzić??
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Na druczku jest wybor takiej literki jak "wiele platnosci jedncozesnie czy
    > jakos tak"
    > Podaje sie tam najstarszy miesiac gdzie powstala zaleglosc np. Styczen 05 a
    > reszte juz oni sami sobie uloza.
    > Tak mi wyjasniono gdy ostatnio musialem troche zaleglosci pospalac i
    > powiedzeli bym wyslal tylko 1 przelew.

    Dzięki za info, już coś się rozjaśnia. A co z odsetkami? Zsumować je
    razem ze składkami czy puścić oddzielny przelew czy pominąć???

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 12. Data: 2006-09-28 16:37:02
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    DaNsOuNd napisał(a):

    > Dzięki za info, już coś się rozjaśnia. A co z odsetkami? Zsumować je
    > razem ze składkami czy puścić oddzielny przelew czy pominąć???

    Jeśli jednak wpłata będzie dotyczyła okresu przypadającego np. na kilka
    miesięcy 2005 i kilka 2006, to dla świętego spokoju radziłbym zrobić
    dwie wpłaty, osobno za 2005 i 2006. Kiedyś ktoś w ZUSie mówił mi, że
    wpłata w całości jest przypisywana do roku, który został wpisany na
    przelewie i każdy rok rozliczany jest osobno, bez automatycznego
    przeksięgowania ewentualnej nadpłaty na następny. Tak podobno działa ten
    ich system. Wpłacając wszystko za styczeń 2005 będziesz miał nadpłatę za
    2005 (o której oczywiście Cię nie poinformują, a 2006 w dalszym ciągu
    będzie nie opłacony :)
    Andrzej

  • 13. Data: 2006-09-28 16:40:24
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    DaNsOuNd napisał(a):
    > Dzięki za info, już coś się rozjaśnia. A co z odsetkami? Zsumować je
    > razem ze składkami czy puścić oddzielny przelew czy pominąć???

    A co do tego, to też kiedyś wpłacałem zaległy ZUS i odsetki kazali mi
    zsumować. Nawet koszty upomnienia w kwocie 8,80 miałem dodać do dowolnie
    wybranej przez siebie składki (bo akurat zalegałem ze wszytkimi trzema :)
    Andrzej

  • 14. Data: 2006-09-28 16:57:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@a...pl> napisal(a):

    > A jak 20 przelewów to składkę wraz z odsetkami czy odsetki oddzielnie?
    > Bo jak oddzielnie to wyjdzie 40 przelewów.

    razem :)

    > A co się stanie jak wyślę jeden zwykły przelew tylko że na rachunek FP z
    > opisem "Składki na FP za okres 01.2005 do 09.2006 wraz z odsetkami"
    > Ciekawe czy taki przelew banki przyjmą on-line/pisane?

    Chyba na ZUS nie da się nic 'dodać' do opisu ;-) No jak chcesz jeden
    przelew, to IMHO od razu pismo do ZUSu walnij, bo i tak Cię wezwą
    żebyś wyjaśnił ;-)

    A najlepiej to zadzwoń do ZUSu i zapytaj jak to najlepiej zrobić.
    Jeśli boisz się kary, to się nie przyznawaj jak się nazywasz :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 15. Data: 2006-09-28 22:26:40
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > A najlepiej to zadzwoń do ZUSu i zapytaj jak to najlepiej zrobić.
    > Jeśli boisz się kary, to się nie przyznawaj jak się nazywasz :)

    Prawdę mówiąc odwlekam wizytę w ZUS bo zapewne prędzej mi naślą kontrolę
    niż odpowiedzą na moje pytania a dodzwonić się do mojego oddziału ZUS
    graniczy z cudem. Z doświadczań w kontaktach z ZUS wiem że zwiedzę kilka
    pięter i kilkadziesiąt pokoi, stracę kilka dni i guzik się dowiem.
    Dlatego piszę na tę grupę bo pewnie ktoś z grupowiczów kiedyś
    przechodził takie lub podobne sytuację i podzieli się doświadczeniem jak
    z tego wybrnąć.

    Postroofki

  • 16. Data: 2006-09-28 22:33:24
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > A z czego wynika obowiązek płacenia na FP
    > jak mam umowę o pracę obok DG?

    Wedle mojej wiedzy w tym przypadku nie wynika. Ale ja od 01.2005 nie mam
    UoP i dlatego przegapiłem ten obowiązek.

    Postroofki

  • 17. Data: 2006-09-29 08:35:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Sep 2006, DaNsOuNd wrote:

    > Prawdę mówiąc odwlekam wizytę w ZUS bo zapewne prędzej mi naślą kontrolę niż
    > odpowiedzą na moje pytania

    wKF: był kiedyś wyrok NSA (nie mam namiaru, ale był "w prasie") że
    praktyka kontroli po zadaniu pytania (w zakresie tego pytania) jest
    "naruszeniem zasady zaufania do państwa" czy jakoś tak - więc jest
    niedopuszczalna.
    Wniosek: trzeba mieć na takie przypadki dowód że pytanie było zadane.
    Czyli zadać je *pisemnie*.
    Wychodzi ze albo pyta się anonimowo :) i ustnie, albo jak trzeba się
    zidentyfikować to wg KPA :) (czyli "zasadniczo na piśmie", ustnie
    informacje mogą być przekazywane tylko za zgodą obu stron).

    pzdr, Gotfryd