  • 11. Data: 2003-01-13 08:17:21
    Temat: Re: ZUS uproszczony?
    Od: Jureq <j...@o...pl>

    buba wrote:

    > Płatnicy składek będšcy osobami fizycznymi prowadzšcymi pozarolniczš
    > działalnoœć, opłacajšcymi składki wyłšcznie za siebie lub osoby z nimi
    > współpracujšce, poczšwszy od deklaracji rozliczeniowych i imiennych
    > raportów miesięcznych przekazywanych za kwiecień 2003 r. będš
    > zwolnione z obowišzku składania tych dokumentów za kolejny miesišc,
    > jeżeli nie nastšpi żadna zmiana w stosunku do miesišca poprzedniego.
    > Zwolnienie z obowišzku składania dokumentów rozliczeniowych za kolejny
    > miesišc dotyczyć będzie tych płatników także wówczas, gdy składki będš
> [...]

    Nie cieszyłbym się tak bardzo. Coś podobnego obowązywało już w roku
    1999 i skutek jest taki, że za miesiące w których nie składałem DRA nie
    przekazano pieniędzy do OFE, pomimo ich popprawnego zaksięgowania w
    ZUS. Upominam sie o to pisemnie co roku na wiosnę i ciągle otrzymuję
    odpowiedź, że zostanie to naprawione po pełnym uruchomieniu systemu
    komputerowego. Prawdopodobnie dotyczy to wszystkich, którzy chcieli
    skorzystać z uproszczenia w składaniu DRA