  • 1. Data: 2005-12-11 18:28:17
    Temat: ZUS - proszę o opinię :)
    Od: "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl>

    Witam,

    od jutra zaczynam płacić "pełen" ZUS. Składki za listopad 2005 - wcześniej
    miałem "umowę zlecenie" i płaciłem tylko zdrowotne. I w związku z tym mam
    pytanie - czy warto płacić składkę chorobową... ? Niby trzydzieści kilka
    zlotych - więc nie wiele.. ale z drugiej strony całościowo to jest ponad 700
    zł... Co tak naprawdę "daje" mi płacenie dobrowolnej składki chorobowej ? Z
    tego co wyczytałem to składkę na Fundusz Pracy też trzeba płacić... Swoją
    drogą co z kolei "daje" mi płacenie tej składki ?

    Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

    Buff

  • 2. Data: 2005-12-11 18:33:46
    Temat: Re: ZUS - proszę o opinię :)
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:dnhqr9$8d6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > tego co wyczytałem to składkę na Fundusz Pracy też trzeba płacić... Swoją
    > drogą co z kolei "daje" mi płacenie tej składki ?

    W razie choroby będzie wypłacany świadczenie chorobowe, a różnie w życiu
    bywa.
    Z funduszu pracy wypłacane są między innymi zasiłki dla bezrobotnych i
    pokrywane wynagrodzenia dla uczniów odbywających praktykę w prywatnych
    zakładach.

  • 3. Data: 2005-12-11 19:29:23
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Maria wrote:

    > Z funduszu pracy wypłacane są między innymi zasiłki dla bezrobotnych i
    > pokrywane wynagrodzenia dla uczniów odbywających praktykę w prywatnych
    > zakładach.

    Znaczy mnie jako placacemu ta skladke nic nie daja? Bo nie jestem
    bezrobotnym... Czy mam rozumiec, ze jak kogos przyjme na praktyke to
    ktos mi bedzie za niego placil?

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 4. Data: 2005-12-11 21:01:13
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > tego co wyczytałem to składkę na Fundusz Pracy też trzeba płacić... Swoją
    > drogą co z kolei "daje" mi płacenie tej składki ?

    Co do funduszu pracy to z tej kasy płacone są chyba zasiłki dla
    bezrobotnych. Nie wiem na 100% bo nigdy nad tym nie myślałem bo to przecież
    i tak obowiązkowe.

    Co do składki na chorobowe - ja płacę. Jeżeli jej nie będziesz płacił to w
    czasie choroby musisz płacić składke normalną a zus ci nic nie zapłaci.
    Jeżeli będziesz tą składkę płacił to w czasie choroby za miesiąc masz w tej
    chwili ok 800 zł na ręke (mniej więcej) z zus. Czasem warto bo jak cie tak
    faktycznie jakieś choróbsko powali i faktycznie nie będziesz mógł pracować
    to masz świadomość że kiedyś tą kasę dostaniesz. Nie szybko ale zawsze to
    lepsze samopoczucie.
    Żebyś był ubezpieczony musisz pilnować terminów -ani dnia spóźnienia. Jedna
    wpadka i po ptokach niestety.

    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2005-12-11 21:02:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dni435$g8i$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > kasę dostaniesz. Nie szybko ale zawsze to lepsze samopoczucie.
    > Żebyś był ubezpieczony musisz pilnować terminów -ani dnia spóźnienia.

    Dodaj, że to ubezpieczenie (jeżeli jest dobrowolne) to 'działa' dopiero
    po 180 dniach. Czyli przez pół roku nie możesz zachorować, bo nic nie
    będziesz miał...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-12-11 21:43:55
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > tego co wyczytałem to składkę na Fundusz Pracy też trzeba płacić... Swoją
    > drogą co z kolei "daje" mi płacenie tej składki ?

    Każdy może zachorować i każdemu może zdarzyć się być bezrobotnym /nawet
    niektórych posłów i ministrów w jakiś sposób to dotyka/.
    Za ucznia odbywającego praktykę /trzeba mieć uprawnienia do szkolenia/
    przysługuje ulga podatkowa jak pomyślnie zakończy naukę i jest to kilka
    tysięcy złotych o które pomniejsza się podate.
    Natomias z Funduszu Pracy jest zwracane wynagrodzenie jakie w/g przepisów
    pracodawca mu wypłaca.

  • 7. Data: 2005-12-11 22:09:17
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Nikiel ;-)" wrote:

    > Dodaj, że to ubezpieczenie (jeżeli jest dobrowolne) to 'działa' dopiero
    > po 180 dniach. Czyli przez pół roku nie możesz zachorować, bo nic nie
    > będziesz miał...

    Uwielbiam Polske i zajebiste przepisy...

  • 8. Data: 2005-12-12 07:23:56
    Od: "Buff & Kiteczka" <v...@i...pl>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :) No cóż pozostaje płacić... w zasadzie ma
    to sens, poza tym jednym paragrafem mówiącym o 180 dniach zwłoki w ochronie
    składką chorobową... :( Polskie przepisy faktycznie są cyt: "zajebiste" ;)

    Pozdrawiam

    Buff

  • 9. Data: 2005-12-12 07:35:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Buff & Kiteczka wrote:

> [...]
    > dobrowolnej składki chorobowej ? Z tego co wyczytałem to składkę na
    > Fundusz Pracy też trzeba płacić... Swoją drogą co z kolei "daje" mi

    Chorobowe oprócz zasiłku daje ci zwolnienie z płacenia składek ZUS za
    pokres choroby.
    FP - jeśli zakończysz DG będziesz miał prawo otrzymania zasiłku dla
    bezrobotnych. To jest właśnie finansowane z FP.

  • 10. Data: 2005-12-12 07:36:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Nikiel ;-) wrote:

    > Dodaj, że to ubezpieczenie (jeżeli jest dobrowolne) to 'działa'
    > dopiero po 180 dniach. Czyli przez pół roku nie możesz zachorować, bo
    > nic nie będziesz miał...

    Jeżeli DG jest bez przerwy po umowie o pracę to działa od pierwszego
    dnia. Nie wiem jak w wypadku umowy zlecenia.