  • 1. Data: 2002-07-02 15:30:29
    Temat: Re: ZUS od GD
    Od: "kryko" <k...@a...net>

    Użytkownik "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    news:afrvjj$52v$1@news.tpi.pl...
    > Czy obowiazkowe ZUSy płaci się od zarejestrowanej działalności
    gospodarczej,
    > czy faktycznie prowadzonej?
    >
    > ( n.p. w pierwszym miesiącu po rejesteracji DG jeszcze się nic nie robi,
    nie
    > osiąga żadnych zysków itp. )

    ZUS - u nie interesuje, że nie masz obrotów, zysków itp. niestety składki
    musisz opłacać

  • 2. Data: 2002-07-02 16:40:24
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    a jeśli posiadasz dwie firmy , to płacisz składkę zdrowotną podwójnie, jak
    trzy to potrójnie itd

  • 3. Data: 2002-07-02 20:02:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002, fart wrote:

    wKF: składam podanie o odpowiadanie "pod spodem" ! :)

    >+ a jeśli posiadasz dwie firmy , to płacisz składkę zdrowotną podwójnie, jak
    >+ trzy to potrójnie itd

    AFAIR była dyskusja (dość zacięta) z której wynikało że
    nie "ile masz firm" ale "ile masz rejestracji DG".

> [...]
    >+ >
    >+ > ( n.p. w pierwszym miesiącu po rejesteracji DG jeszcze się nic nie robi,

    IMHO fakt osiągania zysków jest drugorzędny.
    Ale ponieważ ostatnio nieco pokłóciłem się w ww temacie (!) to
    poczekam na komentarze, z chęcią sam poczytam :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2002-07-02 20:26:11
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@s...com.pl:

    > IMHO fakt osiągania zysków jest drugorzędny.
    > Ale ponieważ ostatnio nieco pokłóciłem się w ww temacie (!) to
    > poczekam na komentarze, z chęcią sam poczytam :)

    Zawsze można zrobić zawieszenie w US i nie ma problemu a w ZUS nie wiem czy
    należałoby zarejestrować i wyrejestrować czy też wogóle nie rejestrować na
    początku, w każdym razie wydaje mi się że można tego ZUSu nie płacić. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 5. Data: 2002-07-03 09:11:00
    Od: "DarekS" <n...@a...com.pl>

    "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl> wrote in message
    > Czy obowiazkowe ZUSy płaci się od zarejestrowanej działalności
    gospodarczej,
    > czy faktycznie prowadzonej?

    Zarejestrowanie w Urzędzie miejskim czy gminnym to jeszcze nie rozpoczęcie
    działalności więc nie płacisz nic, ale też nic na firmę nie kupujesz, a już
    Boże broń, nie sprzedajesz. Dopiero po zgłoszeniu DG w US rozpoczynasz
    działalność i masz bodaj 7 dni na zgłoszenie do ubezpieczeń w ZUS (chyba
    ZUA)

    > ( n.p. w pierwszym miesiącu po rejesteracji DG jeszcze się nic nie robi,
    nie
    > osiąga żadnych zysków itp. )

    A to już ZUS-u niestety nie obchodzi :-(((

    Radzę też zajrzeć do FAQ grupy
    http://wizard.ae.krakow.pl/~suszycki/rozpoczecie.htm

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 7. Data: 2002-07-10 00:52:04
    Od: "cbud" <c...@p...onet.pl>

    Niestety od zarejestrowanej!
    ----
    cbud

  • 8. Data: 2002-12-17 08:20:23
    Temat: nowosci w VAT w praktyce
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Odebrałem telefon, miły głos zaprosił mnie do US z kompletem dokumentów
    dotyczącym zakupów (VAT) w związku z "nowelizacją" ust. VATowskiej. Miał
    być skontrolowany miesiąc październik a to w związku z żądaniem zwrotu
    VATu za ten miesiąc (sprzedaż krajowa 0%) - dla pamięci: kwota zwrotu
    nie może być większa niż kwota wynikająca z zapłaconych faktur.

    Przed drzwiami dziki tłum, chyba jest nas więcej. W środku 3 panie. I co
    one robią? Protokół kontroli, opis sposobu prowadzenia rejestru zakupów
    VAT i... spisywanie *każdej* faktury z danego miesiąca: numer faktury,
    data faktury, data wymaganej płatności, data zapłaty, numer wyciągu
    bankowego lub sprawdzenie wpisu "zapłacono gotówką". Panie jeszcze
    uśmiechnięte, ale widać, że już lekko zszarzałe na twarzy, mówią, że od
    trzech tygodni nic innego nie robią, tylko spisują.

    I problem, mam faktury płatne kartą: "proszę okazać dowód zapłaty
    czyli... dowód bankowy, że kwota faktury zeszła z konta". Nie mam
    (myślałem, że karta=gotówka). Czeka mnie jutro dziki tłum przed pokojem
    nr 17.

    PS. Jedyny pozytyw - wyciąg z mBanku nie wzbudził sprzeciwów (ten
    drukowany ze strony WWW). Zobaczymy za miesiąc.

    andy_nek