  • 11. Data: 2003-10-20 03:38:01
    Temat: Re: ZUS, komornik i adres stalego zameldowania
    Od: s...@s...org

    On 19 Oct 2003 14:48:53 +0200, "ef" <e...@W...onet.pl> wrote:

    > dla jakiej zasady? sorki ale nie rozumiem Ciebie. sam sobie szkodzisz. jesli
    > masz z czego zaplacic to zaplac i masz po sprawie.
    W ten sposób kupuję sobie luksus poczucia, że nie jestem wydymany przez państwo
    z każdej strony. Może to być kosztowne, ale IMO dobre samopoczucie jest warte
    każdej ceny.

    > w ogole nie pojmuje Twojego toku rozumowania. palisz za soba mosty. swiadomie
    > wpedzasz sie w klopoty.
    Tak jak napisałem, za 3-4 miesiące już mnie w PL nie będzie. A na odjazd zrobię
    ZUS-owi jeszcze taki drobny kawał i będę z tego czerpał satysfakcję. ;-) No
    i będę miał motywację żeby nie wracać.

    > a pozniej jeszcze chcesz miec do kogos o to pretensje?!
    Pretensję to ja mogę mieć teraz. Chociaż tak tego bym nie nazwał. Natomiast
    jeśli zrobię to, co napisałem wyżej to nie będę miał do nikogo żadnych pretensji.
    Obiecuję. :-)

    > tez mozesz placic skladke proporcjonalnie wysoka do swoich dochodow jesli
    > bedzie ona wyzsza niz skladka podstawowa dla prowadzacych dzialalnosc. ale masz
    Jeżeli będzie. U mnie przez kilka miesięcy nie była. Dochód był trochę
    poniżej zera (nie licząc tego, co chce zabrać ZUS).

    > tez takie prawo, ze pomimo wysokich dochodow mozesz pozostac przy placeniu
    > skladki podstawowej a etatowiec takiej mozliwosci nie ma.
    Ma, ma. Etatowiec ma lepiej - płaci proporcjonalnie, a po przekroczeniu pewnego
    progu dochodów płaci chyba tylko zdrowotne albo nawet nic - w tej chwili już
    nie pamiętam dokładnie. W lepszych czasach sam tak kiedyś miałem. Poza
    tym osoba prowadząca DG nie może wpłacać do ZUS dowolnie wysokiej składki.
    AFAIK to chodzi o to, aby potem ZUS nie płacił zbyt dużych emerytur. :-)
    Ludzie prowadzący DG w PL są ewidentnie dymani przez państwo. Z tym że
    ci, którzy mają kapitał po prostu olewają te 670PLN.

    > jesli zakladales dzialalnosc powinienes byl wiedziec, ze zus placic trzeba.
    > nieznajomosc prawa nie zwalania z jego przestrzegania.
    Wiedziałem że trzeba płacić. Ale to wcale nie oznacza że akceptowałem i akceptuję
    *absurdalne* przepisy i nie oznacza również że zamierzam się im podporządkować.
    Mogę sam zwolnić się z przestrzegania prawa, a w szczególności tego absurdalnego.
    Oczywiście wiem i liczę się z tym, że mogę ponieść za to przewidziane tymże
    prawem konsekwencje. Oczywiścię jeśli ZUS/ktokolwiek inny będzie w stanie
    to wyegzekwować. :-)

    Proponuję EOT.

    Pozdrowienia,
    HS

  • 12. Data: 2003-10-20 11:22:17
    Od: maHo <l...@m...com.pl>

    On Mon, 20 Oct 2003 05:38:01 +0200, spa wrote:

> [...]
    > prawem konsekwencje. Oczywiścię jeśli ZUS/ktokolwiek inny będzie w stanie

    wiesz, w zasadzie mam podobne poglądy na to jak państwo z nami postępuje, ale
    czytając twoje posty życzę ci żeby jednak ktoś był w stanie to od ciebie
    wyegzekwować.

    pozdrav

    maHo
    --