  • 1. Data: 2003-03-07 10:38:02
    Temat: ZUS ZFA i ZZA czy mozna poczta?
    Od: "Dan" <d...@u...pf.pl>

    Witam,

    z takim drobnym pytankiem - czy pierwsze zgloszenie (nowo
    powstale DG) ZUS ZZA i ZFA mozna wyslac poczta?
    Czy nalezy sie tam jednak udac osobiscie?

    Pozdrawiam
    Dan

    Ps. 3h w US - mam dosc :(

  • 2. Data: 2003-03-09 09:29:04
    Temat: Re: ZUS ZFA i ZZA czy mozna poczta?
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > z takim drobnym pytankiem - czy pierwsze zgloszenie (nowo
    > powstale DG) ZUS ZZA i ZFA mozna wyslac poczta?
    > Czy nalezy sie tam jednak udac osobiscie?

    Nie musisz osobiście odnosić do ZUS deklaracji zgłoszeniowych.
    Możesz je oddać tam za pośrednictwem poczty, kariera, czy też przygodnego
    przechodnia udającego się w tamtym kierunku ale pamiętaj, że:
    w ZUS jest totalny bałagan (chciałbym powiedzieć burdel - ale w burdelu jest
    czysto i porządnie) i wprowadzenie tego ma na celu po części ratowanie
    Twojej dupy.
    Jak zaniesiesz zgłoszenia i będziesz miał potwierdzenie wpływu ... żaden
    ZUS później Ciebie nie ukarze za brak zgłoszenia, w razie czego masz
    potwierdzą kopię. Mnie ona wiele razy uratowała od bezsensownego
    udowadniania mojej niewinności.
    Swoją drogą to idziesz do ZUS tylko raz, w Twoim przypadku, w momencie jak
    zgłaszasz ... potem to już możesz elektronicznie przesyłać dokumenty ... a
    to już teraz nieźle chodzi ... chociaż mam wiele zastrzeżeń, których i tak
    nikt nie spełni, bo wysłuchali mnie już wszyscy w Prokomie i ZUS.

    pozdrawiam
    fart