  • 11. Data: 2005-09-27 06:33:02
    Temat: Re: ZUS - Podwójna zdrowotna
    Od: "boxmail" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:dh9nsl$qq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W ktorej to spolce wspolnik placi zdrowotne? Bo na pewnonie w sp. z o.o.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Baton

    w komandytowej

  • 12. Data: 2005-09-27 07:14:54
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Baton napisał:

    > W ktorej to spolce wspolnik placi zdrowotne? Bo na pewnonie w sp. z o.o.

    Jeśli jest jedynym wspólnikiem to i owszem.

    pzdr

    Tomek

    Jestem niesamowita... ;-) >>> http://link.interia.pl/f18b8

  • 13. Data: 2005-09-27 08:34:43
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Jeśli jest jedynym wspólnikiem to i owszem.

    Chyba nie masz racji. Przeciez wspolnikiem sp. z o.o. moze byc rownie dobrze
    inna sp. z o.o ... co wowczas tez za siebie placi zdrowotne ;-)

    Pozdrawiam

    Baton

  • 14. Data: 2005-09-27 09:25:57
    Od: cef <c...@i...pl>

    Baton napisał(a):

    > Chyba nie masz racji. Przeciez wspolnikiem sp. z o.o. moze byc rownie dobrze
    > inna sp. z o.o ... co wowczas tez za siebie placi zdrowotne ;-)

    A czy on jest spółką?
    Raczej nie, więc artykuł 8.6 ustawy o sus
    go nie wyklucza.
    I pytanie dodatkowe:
    Czy spółka może być wspólnikem
    spółki jednosobowej?

  • 15. Data: 2005-09-27 09:33:33
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Baton napisał:

    > Chyba nie masz racji. Przeciez wspolnikiem sp. z o.o. moze byc rownie dobrze
    > inna sp. z o.o ... co wowczas tez za siebie placi zdrowotne ;-)

    Zapytaj posłów co mieli na myśli...

    Art 6 ust 1 p. 5 w powiązaniu z Art. 8 ust. 6 p. 4 ustawy o Systemie
    Ubezpieczeń Społecznych

    Podaję ustawę o SUS bo to mi łatwiej znaleźć, ale co do zdrowotnego jest
    tak samo, albo jeszcze gorzej, bo w przypadku społecznych przy zbiegu
    tytułów można się wyłgać, a przy zdrowotnym już nie.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2005-09-27 14:08:03
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > A czy on jest spółką?
    > Raczej nie, więc artykuł 8.6 ustawy o sus
    > go nie wyklucza.
    > I pytanie dodatkowe:
    > Czy spółka może być wspólnikem
    > spółki jednosobowej?

    Piszemy o sp. z o.o , a tutaj jedna moze byc wspolnikiem drugiej.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 17. Data: 2005-09-27 17:11:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Baton wrote:

    > Piszemy o sp. z o.o , a tutaj jedna moze byc wspolnikiem drugiej.

    Nie o to chodziło, ale sam sobie odpowiem.
    KSH wyłącza jedynie zawiązanie spółki
    przez jednosobową spółkę.
    Ale zgodnie z zapisami pierwszych artykułów KSH
    w przypadku utworzenia spółki przez jednego akcjonariusza
    (niejednosobowego) mamy do czynienia ze spółką jednosobową.
    A wspólnicy takich spółek zgodnie z wymienionymi
    już artykułami ustawy o sus, traktowani są
    jak prowadzący działalność i składka się należy.
    Wygląda na to, że spółka może płacić
    i to nie tylko zdrowotne :-)