  • 1. Data: 2004-07-03 09:31:55
    Temat: ZUS - NFZ - po studiach - wyjazd na staz
    Od: "pablo rossi" <l...@r...onet.pl>

    Witam

    Mam takie pytanie:
    Wlasnie ukonczylem studia magisterskie. Lada dzien wyjezdzam na 18
    miesieczny staz do USA. Nie ma to zwiazku z moja uczelnia, robie to na
    wlasna reke. Nie jestem nigdzie w Polsce zatrudniony ani zarejestrowany w
    Urzedzie Pracy. Stawke zdrowotna do tej pory oplacali moi rodzicie w ramach
    czasu pobierania nauki.

    Z tego co zalyszalem to powienienem teraz sam oplacic skladke zdrowotna,
    gdyz praca w USA nie ma zadnego odniesienia do polskiego systemu
    podatkowego. Prosze o ew. sugestie i wskazowki w tym temacie.

    Dziekuje z gory i pozdrawiam,
    Pawel

  • 2. Data: 2004-07-03 19:36:00
    Temat: Re: ZUS - NFZ - po studiach - wyjazd na staz
    Od: "Tomasz Pietrzak" <n...@o...pl>

    Użytkownik "pablo rossi" <l...@r...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cc5ueb$mgd$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > wlasna reke. Nie jestem nigdzie w Polsce zatrudniony ani zarejestrowany w
    > Urzedzie Pracy. Stawke zdrowotna do tej pory oplacali moi rodzicie w

    Jak to płacili za Ciebie zdrowotne? Chciałeś powiedzieć, że korzystałeś z
    ich ubezpiecznia chyba.

    > Z tego co zalyszalem to powienienem teraz sam oplacic skladke zdrowotna,
    > gdyz praca w USA nie ma zadnego odniesienia do polskiego systemu
    > podatkowego. Prosze o ew. sugestie i wskazowki w tym temacie.

    no tak, ale Ty lepiej sobie opłać ubezp. w USA. Po co Ci ubez. zdrowotne w
    Polsce? Pomijam kwestię, że z tego co piszesz wynika, że nie pracujesz, więc
    skąd ta składka?

    tp