  • 1. Data: 2003-01-22 17:59:32
    Temat: ZFŚS w księgach handlowych
    Od: ".:wojtek:." <b...@p...onet.pl>

    Jak wygląda sprawa księgowania ZFŚS. Czy na rachunku Bankowym Funduszu może
    byc inna kwota, a na Funduszu inna.
    Na rachunek bankowy Funduszu weszła prowizja za prowadzenie rachunku i
    naliczono odsetki.
    Natomias nie zostało to ujęte na koncie Funduszu 850. Czy to jest
    prawidłowe?

  • 2. Data: 2003-01-22 18:55:58
    Temat: Re: ZFŚS w księgach handlowych
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik ".:wojtek:." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naliczono odsetki.
    > Natomias nie zostało to ujęte na koncie Funduszu 850. Czy to jest

    AFAIR jakies wykladnie MF to prowizja i oplaty za konto bankowe obciazaja
    koszty dzialalnosci.
    Natomiast odsetki zwiekszaja ZFSS (850).

    Karol

  • 3. Data: 2003-01-22 21:00:35
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    Jak już został poruszony problem ZFŚS to ja też mam pytanie. W przepisach
    jest powiedziane żeby naliczony za dany rok Fundusz skorygować zgodnie ze
    stanem zatrudnienia na koniec roku. Co należy w zwiazku z tym zrobić : jeśli
    stan zatrudnienia był inny niż zakładano -zmniejszyć lub zwiększyć koszty i
    dokonać dopłaty lub pobrać nadpłaconą kwotę? Kiedy dokonać tej operacji?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 4. Data: 2003-01-23 17:47:23
    Od: ".:wojtek:." <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "żuczek_" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonać dopłaty lub pobrać nadpłaconą kwotę? Kiedy dokonać tej operacji?

    Należy dopłacić lub pobrac nadpłacona kwotę w grudniu :)

  • 5. Data: 2003-01-23 22:01:52
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    > Należy dopłacić lub pobrac nadpłacona kwotę w grudniu :)

    Ale przeciez uwzględnia się stan zatrudnienia na dzień 31 grudnia. Więc jak
    mogę wcześniej przeliczyć fundusz?

    Teraz, skoro nie pobrałam tych pieniędzy to mogę skorygować koszty na dzień
    31 grudnia a pieniążki pobrać w styczniu? A moze po prostu o tyle mniej
    wpłacić w roku 2003?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 6. Data: 2003-01-24 10:16:44
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Ale przeciez uwzględnia się stan zatrudnienia na dzień 31 grudnia. Więc
    jak
    > mogę wcześniej przeliczyć fundusz?

    A co w tym trudnego?
    Stopien trudnosci zalezy tylko od wielkosci "firmy" i kontaktu z
    szefem/kadrowym itp.
    Czyzby Twoj szef potrafil rozwiazywac umowy przez zaskoczenie w dniu 31
    grudnia w poznych godzinach wieczornych?

    Karol

  • 7. Data: 2003-02-01 22:54:43
    Od: "żuczek_" <z...@o...pl>

    ___________________________________
> [...]
    > Czyzby Twoj szef potrafil rozwiazywac umowy przez zaskoczenie w dniu 31
    > grudnia w poznych godzinach wieczornych?

    Nie, takiego zwyczaju raczej nie ma. Ale 31 grudnia to ja mam inne,
    wazniejsze sprawy niż bieganie do banku.
    A jeśli chodzi o nagłe zwolnienia to różnie bywa. Ostatnio musieliśmy
    zwolnić nagle 3 osoby.
    Zwyczajnie - kradli i zostało im to udowodnione. Właściciel firmy i tak
    wykazał dobrą wolę że zgodził się na rozwiązanie za porozumieniem stron.
    Więc jak - podjąć z banku czy mniej wpłacić w następnym roku?

    Pozdrawiam

    biedny_żuczek

  • 8. Data: 2003-02-01 23:55:09
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    > wazniejsze sprawy niż bieganie do banku.
    > A jeśli chodzi o nagłe zwolnienia to różnie bywa. Ostatnio musieliśmy

    Ale chyba nie 31 grudnia, nawet jak 31 grudnia to i tak liczysz srednia za
    caly rok.
    Wystarczy, ze okolo 22-24 policzysz sobie ZFSS i przed 31.12 skorygujesz
    stan srodkow na koncie.

    > Więc jak - podjąć z banku czy mniej wpłacić w następnym roku?

    Komputer mi juz wykasowal stare posty i nie bardzo pamietam Twoj problem :-(

    Jezeli masz na koncie bankowym ZFSS wiecej niz na 850 (skorygowane o
    naleznosci) to daj sobie spokoj.
    Wyrownaj w przyszlym roku.

    Karol

  • 9. Data: 2003-02-07 23:41:39
    Od: "żuczek" <z...@o...pl>

    > Jezeli masz na koncie bankowym ZFSS wiecej niz na 850 (skorygowane o
    > naleznosci) to daj sobie spokoj.
    > Wyrownaj w przyszlym roku.

    Dzięki, tak zrobię. Zresztą, chodzi raptem o jedną osobę.

    pozdrawiam
    biedny_żuczek