  • 1. Data: 2004-05-14 08:02:45
    Temat: ZAPYTANIE DO US
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Jak napisac zapytanie o interpretacje przepisow Urzad Skarbowy? Wiem, ze
    jest taka mozliwosc, ale nigdy nie pisalem czegos takiego. Pozinno byc chyba
    jakos

    "Na podstawie art.... itd. zwracam sie z prosba o wyjasnienie ......"

    Jesli ktos juz korzystal z czegos takiego takiego bede wdzieczny za
    wskazowki.

    P.S. Ile czasu sie czeka na odpowiedz i co jesli bedzie bledna? Chce miec
    glejt ktory w razie czego bedzie chronil moja dusze.

    Adam

  • 2. Data: 2004-05-14 08:15:08
    Temat: Re: ZAPYTANIE DO US
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Adamski" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > "Na podstawie art.... itd. zwracam sie z prosba o wyjasnienie ......"
    >
    > Jesli ktos juz korzystal z czegos takiego takiego bede wdzieczny za

    ja mam taką wskazówkę: masz zadać pytanie i jednocześnie zaproponować swoje
    rozwiązanie

    > P.S. Ile czasu sie czeka na odpowiedz i co jesli bedzie bledna? Chce miec
    > glejt ktory w razie czego bedzie chronil moja dusze.

    30 dni i glejt chroni duszę w tym sensie, że urząd nadal zdanie może
    zmienić, ale zdaje się, że nie będzie mógł żądać odsetek, tylko samą
    należność główną

    Magdi

  • 3. Data: 2004-05-14 08:38:30
    Od: bromden <l...@t...signature>

    http://google.com/groups?q=zapytanie++us+group%3Apl.
    soc.prawo.podatki

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 4. Data: 2004-05-14 08:40:34
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > P.S. Ile czasu sie czeka na odpowiedz i co jesli bedzie bledna? Chce miec
    > glejt ktory w razie czego bedzie chronil moja dusze.

    Piszesz, ze prosisz o wyjasnienie, itp itd. Pod spodem dopisujesz swoje
    stanowisko, tzn. "Uwazam, ze ....", a pisemko adresujesz do naczelnika
    urzedu skarbowego. Do tego jest chyba standardowe 5.5 zl znaczkow
    skarbowych.

  • 5. Data: 2004-05-14 09:45:34
    Temat: Odp: ZAPYTANIE DO US
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adamski <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c81uf9$ppg$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    >
    > Adam
    >
    > "Na podtawie Art 14a ust z dnia 29 sierpnia 1997 ordynacja podatkowa
    (DZ.U. z 1997 Nr 137,poz.926) zwracam się z prośbą o udzielenie odpiwiedzi z
    zakresu stosowania przepisów ustawyo po podatku .............."
    Ja napisałem tak
    potem opisujesz sytuacje, a na koncu własne stanowisko w sprawie.
    Ustawowo czeka się 30 dni ale czasem dają wcześniej.
    Glejt chroni twoją dusze, bo portwel to tylko od odsetek i kary - nie od
    należności podatkowej.

  • 6. Data: 2004-05-14 11:43:11
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    Proponuję jeszcze oprócz pytania do US i swojej interpertacji
    na zadane pytanie, dopisać jeszcze czy toczy się postępowanie podatkowe lub
    kontrola podatkowa

    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-05-14 16:44:42
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    > Proponuję jeszcze oprócz pytania do US i swojej interpertacji
    > na zadane pytanie, dopisać jeszcze czy toczy się postępowanie podatkowe
    lub
    > kontrola podatkowa

    hm.. powiem dosadniej: ta klauzula musi być - bez tego US ci nie odpowie
    podstawa jest art.14a par.1 i 2 ordynacji podatkowej
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?comm=akt_has&
    kn=POOB&nr=1

  • 8. Data: 2004-05-16 07:40:33
    Od: "CICHOCKI" <c...@s...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak napisac zapytanie o interpretacje przepisów Urząd Skarbowy? Wiem, ze
    > jest taka możliwość, ale nigdy nie pisałem czegoś takiego. Pozinno byc
    chyba
    > jakos
    >
    > "Na podstawie art 14a Ordynacji Podatkowej.... itd. zwracam sie z prosba o
    wyjasnienie ......"

    A dalej musiz podać stan faktyczny (dokładnie opisać swój problem),
    następnie przedstawić swoją interpretację, a w końcu zapytać US o jego
    stanowisko.

    Oczekujesz od 2 do 4 miesięcy, co jest niezgodne z przepisami Kodeksu
    Postępowania Administracyjnego. Pismo ich zachowujesz, bo w przypadku sporu,
    NSA oddali sprawę z powodów proceduralnych (przekroczenie terminu) lub
    merytorycznych (ich stanowisko).

    Pozdrawiam,

    Dariusz Cichocki