  • 1. Data: 2002-04-29 20:19:47
    Temat: Wzor na obliczenie dochodu - likwidacja
    Od: <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Szukalem i chyba nie bylo... Czy moze ktos podac wzor na obliczenie dochodu -
    po likwidacji dzialalnosci na KPiR? Wiem, ze uwzglednia sie:
    Rem. pocz.
    Przychod
    Koszty
    Rem. konc. (likwidacyjny)

    Gdzies znalazlem taki:
    Rem. pocz. - Przychod + Koszty + Rem. konc = Dochod
    ale nie bardzo mi sie to wydaje poprawne. Please help :-)

  • 2. Data: 2002-04-29 21:00:42
    Temat: Re: Wzor na obliczenie dochodu - likwidacja
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

  • 3. Data: 2002-04-29 21:21:35
    Od: <e...@p...onet.pl>

    Krzys wrote:

    > 1) ustalasz dochód za okres od początku roku do dnia likwidacji działalności

    Wielkie dzieki za wzorek! O to mi chodzilo :-)

> [...]
    > poprzednim roku
    > b) wartość remanentu końcowego (uwzględniającego wyposażenie)

    A jesli nie bylo dochodu, tylko strata? Wtedy rozumiem ryczalt 10% za gola
    wartosc rem. koncowego? Na jakim formularzu im to trzeba zlozyc?

  • 4. Data: 2002-04-29 21:50:46
    Od: k...@v...com.pl (Krzys)

    > A jesli nie bylo dochodu, tylko strata? Wtedy rozumiem ryczalt 10% za gola
    > wartosc rem. koncowego?
    Nieee.... art. 24b. ust.1. "Jeżeli ustalenie dochodu (straty) w sposób
    przewidziany w art. 24 i 24a nie jest możliwe, dochód (stratę) ustala się w
    drodze oszacowania." Zajrzyj
    http://podatki.onet.pl/414,0,699,780,7,2,akty.html . Podane tam normy
    dotyczą co prawda podatników innych niż osoby fizyczne posiadające miejsce
    zamieszkania na terenie RP, więc możesz spróbować sam oszacować możliwą do
    uzyskania marżę. Najwyżej US Ci to zakwestionuje.

    >Na jakim formularzu im to trzeba zlozyc?

    PIT5 + PIT5/X (np.stąd
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/pity_2002/pit_5x.pd
    f ) + remanent
    likwidacyjny

    Miłej nocy.
    Krzysztof

  • 5. Data: 2002-04-30 08:37:19
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Krzys" <k...@v...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    | poprzednim roku
    | b) wartość remanentu końcowego (uwzględniającego wyposażenie)

    Byłabym wdzięczna jakbyś mnie oświecił,
    czy biurko i półka - każde warte ok. 200 zł to wyposażenie,
    w tym przypadku czy nie.

  • 6. Data: 2002-04-30 13:42:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, ESka wrote:

    >+ Użytkownik "Krzys" <k...@v...com.pl> napisał
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Byłabym wdzięczna jakbyś mnie oświecił,
    >+ czy biurko i półka - każde warte ok. 200 zł to wyposażenie,

    IMO - tak. Powinno zostać spisane wszystko, co po firmie zostało
    i ma mierzalną wartość. Oczywiście biurko już nie jest nowe,
    więc jeśli *kosztowało* 200 zł to już tyle nie kosztuje (tylko
    mniej), a jeśli coś kwalifikuje się na złom - to też nie ma
    powodu żeby nie wyzłomować (faktycznie i formalnie - jeśli jest
    w EW, tylko faktycznie jeśli <1500 zł poza EW).
    Na mój rozum tak należy interpretować zapis o "wartości rynkowej"
    wyposażenia !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-04-30 19:29:22
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    >żytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...

    to wyposażenie,

    > IMO - tak. Powinno zostać spisane wszystko, co
    po firmie zostało
    > i ma mierzalną wartość.

    Ale do ewidencji wyposażenia to wpisuje sie to co
    ma wartość powyżej 1500 zł więc .... ?

    > Oczywiście biurko już nie jest nowe,
    > więc jeśli *kosztowało* 200 zł

    Hmm, w ten spsoób rozumując to djdziemy do takiej
    sytacji ze trzeba bedzie sie rozliczać z biurka za
    200 zł które uzytkujesz od 10 lat a nie np ze
    zamotryzowanego komputera który de facto możesz po
    tym okresie wurzucic na śmietnik i kupic nowy.
    Chodzi mi o to ze jednak po cos została ustalona
    ewidencja wyposażenia i kwota (aktualnie 1500 zl)
    aby powiedziec co jest wazne a co nie no bo
    inaczej to powiedz mi po co bylaby EW. ?

    > to już tyle nie kosztuje (tylko
    > mniej)

    No, no, niektóre biurka nabieraja wartości z
    wiekiem ;-)

    Sark

  • 8. Data: 2002-04-30 22:34:09
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Apr 2002, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Ale do ewidencji wyposażenia to wpisuje sie to co
    >+ ma wartość powyżej 1500 zł więc .... ?

    Nie szkodzi.
    W PK nie ma ewidencji wyposażenia jako "urzędowego
    papieru" - a to też nie powód żeby uznać że zakupiony
    majątek rozpłynął się w powietrzu !

> [...]
    >+ zamotryzowanego komputera który de facto możesz po
    >+ tym okresie wurzucic na śmietnik i kupic nowy.

    Biurko tez możesz wyrzucić.
    Albo wpisać na ŚT - i też nie wchodzi do remanentu
    (NIE MA dolnej kwoty ST - a biurko spełnia wszystkie
    wymogi ŚT, tyle że NIE MUSI być w ŚT - wiem że wiesz,
    ale jak ktoś przeczyta to o komputerze i biurku to
    może pomyśleć że biurka są oddzielną ustawą wyłączone
    z "bycia ŚT" !)

    >+ Chodzi mi o to ze jednak po cos została ustalona
    >+ ewidencja wyposażenia i kwota (aktualnie 1500 zl)
    >+ aby powiedziec co jest wazne a co nie no bo
    >+ inaczej to powiedz mi po co bylaby EW. ?

    Po to, żeby pojęcie "istotności" (chyba tak to jest
    w PK) jakoś sformalizować - i powyżej progu jest
    OBOWIĄZEK dokumentowania co robisz z wyposażeniem.
    Ale to nie znaczy, że jak kontrola cię spyta
    (przy likwidacji) gdzie jest lampa kupiona dwa
    miesiące temu - że możesz powiedzieć że nie wiesz,
    bo do ewidencji nie wpisałeś ;)
    Oczywiście, biurko 10 lat można zakwalifikować
    na złom. Ale skoro nic nie warte powinno przestać
    istnieć. Nie wiem, moze wycenić wartość opałową ?;)

    Jest tu więcej zwolenników "spisywania" *tylko*
    tego co *juz jest* w papierach ?? (to ja się pytam
    po co spisywać ! -:))

    ROTLF :) Nie wziąłem pod uwagę !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-05-01 21:06:00
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne"
    <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    .stanpol.com.pl...

> [...]
    > (...)
    > Biurko tez możesz wyrzucić.
    > Albo wpisać na ŚT - i też nie wchodzi do

    A czy kontrola nie może cię spytać
    (przy likwidacji) gdzie jest np. ten notebook
    skreslony z EŚT 3 m-ce temu albo biurko (zakupione
    za owe 200 zl) które jednorazowo zamortyzowaleś 2
    lata temu np. w miesiącu zakupu, to jak z tego
    wybrniesz ? :-)

    Sark

  • 10. Data: 2002-05-02 07:26:08
    Od: "ESka" <e...@w...pl>

    Dziękuję Wam bardzo, chyba nic nie wiem nadal.
    Ale już się postukałam w główkę i najłatwiej to mi będzie, jak uznam,
    że sprzedałam to wątpliwe wyposażenie. Zmieści mi się w stracie i tyle :)

    Pozdrawiam, Eska