  • 31. Data: 2010-02-04 15:57:52
    Temat: Re: Re: Wystawienie rachunku - ile czasu od daty otrzymania zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, Maddy wrote:

    > Ale skoro mowa o czynnościach zwolnionych to cała Twoja tyrada co jest
    > sprzedażą a co nie nie ma sensu

    Czepiasz się.
    Akurat *w tym miejscu* poszło o czynność zwolnioną.

    > Ale obowiązek rejestracji dotyczy obrotu (OBOWIĄZEK - jak nie ma obowiązku to
    > nie ma tematu w ogóle).
    > A ty z faktu, że coś sprzedażą nie jest wyciągasz wniosek, że nie trzeba tego
    > rejestrować.

    Bo czytam przepis tak: "podatnicy dokonujący sprzedaży".
    Jak *w danej chwili* na przykład nie jestem podatnikiem, to nie podlegam
    pod VAT, więc przykładowa zapłata z wynagrodzenia za pracę pod VAT
    nie podlega.
    Jak *w danej chwili* nie dokonuję sprzedaży, to fakt że dokonałem
    sprzedaży wcześniej lub dokonam ją później, nie powoduje że *teraz*
    jestem "podatnikiem dokonującym sprzedaży".

    > Ale przepisy o rejestracji dotyczą obrotu właśnie.

    ...ale mi wychodzi, że "wynikłego ze sprzedaży"!

    > Bo nie jest, trąbie Ci o tym do ucha od dłuższego czasu.

    E tam. Jak czytam posty paczkami, to najpierw Ty czytasz
    3 posty z moją tezą, potem ja czytam 4 Twoje podchwytliwe
    pytania, potem w odpowiedzi na cytat dostaję 2 razy
    komentarz ;)
    Ten "dłuższy czas" to ledwo dwa cykle czytania!

    > A do przepisów o kasach rejestrujących stosuje się pojęcie obrotu.

    ...mi wychodzi, że ze zdania złożonego można za dużo wersji
    wyinterpretować :[

    Mi wychodzi, że "podatnicy dokonujący sprzedaży" są wtedy, kiedy
    dokonują sprzedaży - odrębna czynność, odrębny stan.
    Prawda, rejestrują obrót (ze sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2010-02-04 21:11:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jureq w <news:hke3hu$idd$2@news.onet.pl>:

    > Jeśli sprzedaż była dopiero w styczniu to według prawa nie możesz,
    > ale.....

    > Rozumem, że chcesz żyć z klientem w zgodzie, więc pomyśl:
    > 1. Czy wpisałeś już remanenty do KPiR?

    Remanenty przy usługach?

    > 2. Czy masz już zamknięty rok 2009 w KPiR?

    A jak to sie zamyka?

    > 3. Czy do tego zlecenia robiłeś jakieś zakupy w 2010?

    To jakaś nowa moda jest, żeby zakupy robićdo świadczonych usług?

    > 4. Czy to zlecenie wpływa ci na remanent na przełomie roku?

    Powtarzasz się ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2010-02-04 22:10:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Feb 2010, 'Tom N' wrote:

    > To jakaś nowa moda jest, żeby zakupy robićdo świadczonych usług?

    Moment, moment.
    A co dziwnego w tym, że jakaś usługa wymaga materiałów do
    wykonania?
    Fakt, że przy KPiR się ich nie ewidencjonuje przez "przypisanie"
    do konkretnej usługi (jeśli tego się chciałeś przyczepić), ale
    jak takiego materiału nie było w zeszłym roku (ani w remanencie
    początkowym, ani nie był kupowany), to *tworetycznie* :P
    istnieje możliwość zauważenia i zadania głupiego pytania
    przez kontrolera.
    Żeby nie było: *praktycznie*... trochę sam powątpiewam ;)
    (no, chyba żeby to np. była złota blacha na czyjś złoty szyld,
    czyli wyjątkowo rzucający się w oczy materiał)

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2010-02-05 08:51:58
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Feb 2010 16:23:56 +0100, s...@a...pl
    napisał(a) w wiadomości <news:hkc4el$tbq$1@news.onet.pl>:

    > Nalezności, a nie zaliczki. Otrzymana zapłata przed wykonaniem towaru jest
    > zaliczką, przedpłatą, zadatkiem lub czymś tam jeszcze, co zostało okreslone w
    > umowie.

    Niekoniecznie. Znam wiarygodne interpretacje, zgodnie z którymi
    uregulowanie całej kwoty przez kontrahenta nie może być traktowane jako
    zapłacenie zaliczki, lecz uregulowanie należności.

  • 35. Data: 2010-02-06 08:51:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, sensor wrote:

    > Niekoniecznie. Znam wiarygodne interpretacje, zgodnie z którymi
    > uregulowanie całej kwoty przez kontrahenta nie może być traktowane jako
    > zapłacenie zaliczki, lecz uregulowanie należności.

    W odniesieniu do VAT owszem.
    Faktycznie, w ustawie napisali "część należności" (można by jeszcze
    poprowadzić spór czy 8/8 bądź 100/100 to jest "część" :)).
    Dla dochodowego nadal to będzie "zaliczka", prawda?
    Z p. widzenia cywilnoprawnego... hm, chyba potocznie "przedpłata", czyli
    wykonanie swojej części umowy przed wykonaniem zobowiązania drugiej
    strony (swoją drogą, takie podejście powinno zmienić ścieżkę - podstawę
    prawną - żądania ew. zwrotu w razie niewykonania).

    Chyba mamy klasyczne "wiele definicji" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-02-07 14:29:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > prawną - żądania ew. zwrotu w razie niewykonania).
    >
    > Chyba mamy klasyczne "wiele definicji" :)

    czyli przy kontroli dochodowego twierdzic ze przedplata to zaliczka a przy
    kontroli vatu rznac glupa ze to uregulowanie naleznosci :)

  • 37. Data: 2010-02-07 15:35:11
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 09:51:05 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002060941160.3768@quad>:

    > Dla dochodowego nadal to będzie "zaliczka", prawda?

    Mnie na Krajowej Informacji Podatkowej mówiono inaczej.

  • 38. Data: 2010-02-11 21:14:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > czyli przy kontroli dochodowego twierdzic ze przedplata to zaliczka a przy
    > kontroli vatu rznac glupa ze to uregulowanie naleznosci :)

    Przy kontroli VATu to bez znaczenia - obowiązek podatkowy powstał
    właśnie z okazji przyjęcia zaliczki.
    Zapłata zasadniczo (poza "złym długiem") *nie* ma związku z VAT :D

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2010-02-11 21:15:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Feb 2010, sensor wrote:

    > Mnie na Krajowej Informacji Podatkowej mówiono inaczej.

    Że jak, przyjęcie 99% kwoty to zaliczka a przyjęcie 100% to zapłata?
    Hm...
    A nie było tak, że uzależniali klasyfikacji od *treści umowy*?

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2010-02-11 22:30:21
    Od: sensor <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 22:15:26 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a) w
    wiadomości <news:Pine.WNT.4.64.1002112214160.1832@quad>:

    > A nie było tak, że uzależniali klasyfikacji od *treści umowy*?

    Twierdzili, że jak ktoś płaci 100%, to znaczy, że dokonano sprzedaży - i
    powstaje przychód.