  • 11. Data: 2009-02-12 07:22:52
    Temat: Re: Wypłata z DG na prywatny
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 15:29:51 +0100, Bad Behaviour napisał(a):

    > Prowadzi KPiR.

    To nie dokumentuje w żaden sposób. Warto tylko żeby w tytule przelewu
    było wpisane coś sensownego. Na wypadek gdyby kiedyś z jakiegoś powodu
    trzeba było pokazać w US wyciąg z rachunku.

  • 12. Data: 2009-02-12 18:53:25
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:

    > Wpiszę "na wódkę". W razie czego nie będą mogli z czego ściągnąć, bo
    > powiem, że przepiłem (chociaż w sumie na kawę też można przepić).

    "na dziwki" - wogole sie nie beda pytac o cokolwiek ;)

    pozdrawiam
    SlawcioD

  • 13. Data: 2009-02-13 14:34:57
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Użytkownik "Bad Behaviour" <b...@b...co.nz> napisał w wiadomości

    > Poza tym takie wyplaty mozna sobie robic nawet co 5 minut.
    > Ja to zazwyczaj tytuluje "Realizacja zyskow" - no i oczywiscienigdzie sie
    > tego nie ksieguje.

    No, nie jestem tego taki pewien,- chodzi o oprocentowanie tych środków.
    Odsetki za srodki na rachunku firmowym opodatkowane sa wg ogólnych zasad,
    odsetki na prywatnym rachunku własciciela takiemu opodatkowaniu nie
    podlegają.
    Przynajmniej tak było kilka lat temu. Jak teraz nie wiem.

    p47

  • 14. Data: 2009-02-13 14:41:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "p47" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podlegają.
    > Przynajmniej tak było kilka lat temu. Jak teraz nie wiem.

    No co z tego?
    Treaz na rachunku wlasciciela opodatkowane sa Belkowym (albo i nie, jesli
    stosuje sie rozne chwyty) - nikomu jednak nic do tego, gdzue trzymam moje
    pieniadze.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2009-02-13 15:32:19
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > stosuje sie rozne chwyty) - nikomu jednak nic do tego, gdzue trzymam moje

    Czyli twierdzisz, ze odsetki bankowe z rachunku firmowego NIE sa przychodem
    firmy i zatem (poza podatkiem Belki) nie podlegają opodatkowaniu?

    p47

  • 16. Data: 2009-02-13 15:47:19
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    p47 pisze:

    > Czyli twierdzisz, ze odsetki bankowe z rachunku firmowego NIE sa
    > przychodem firmy i zatem (poza podatkiem Belki) nie podlegają
    > opodatkowaniu?

    yyy... podatek belki na koncie firmowym? Chciałeś się opodatkować kilka
    razy? w sumie jak lubisz...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 17. Data: 2009-02-13 16:12:50
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Czyli twierdzisz, ze odsetki bankowe z rachunku firmowego NIE sa
    > przychodem firmy i zatem (poza podatkiem Belki) nie podlegają
    > opodatkowaniu?

    Dopoki leza na firmowym, sa opodatkowane tak jak DG wlasciciela (a wiec w
    zaleznosci od przyjetej formy rozliczania podatku PIT - wg stopy 0%, 3% 18%,
    19% lub 32%). Zadnego belkowego nie ma.
    W przypadkui kiedy przeleje je na rachunek osoboisty - moge to robic i co 5
    minut - staja sie opodatkowane tak jak pieniadze na rachunkach osobistych -
    czyli belkowe lub brak belkowego (jesli odsetki nie wieksze niz 2,49).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-02-15 18:41:38
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

> [...]
    > 5 minut - staja sie opodatkowane tak jak pieniadze na rachunkach
    > osobistych - czyli belkowe lub brak belkowego (jesli odsetki nie wieksze

    No własnie! Ja wiem, ze odsetki z konta firmowego opodatkowane sa wg zasad
    ogólnie obowiazujacych, a z konta prywatnego "podatkiem Belki". A zatem w
    sytuacji, gdy wypłacasz "co 5 min" srodki z konta firmowego na konto
    osobiste, albo innymi słowy, gdy obrotowe srodki finansowe przechowujesz nie
    na koncie firmowym, a na koncie prywatnym i gdy np. twoje przychody
    opodatkowane sa juz na poziomie 32% to niewątpliwie ma miejsce uszczuplanie
    daniny dla państwa.
    Jest to MSZ niedopuszczalne w swietle przepisów podatkowych.
    Środki finansowe (obrotowe) związane z prowadzoną DG musza być przechowywane
    na koncie firmowym, wypłacac je (albo przelewac na konto prywatne) mozna
    jedynie do wysokości zyskuz DG i w momencie jego realizacji (zresztą
    oczywiście tez podlegającej opodatkowaniu czy zaliczkowaniu), a nie w
    dowolnej chwili i wysokosci.

    p47

  • 19. Data: 2009-02-15 18:45:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 15-02-2009 o 19:41:38 p47 <p...@b...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > na koncie firmowym, a na koncie prywatnym i gdy np. twoje przychody
    > opodatkowane sa juz na poziomie 32% to niewątpliwie ma miejsce uszczuplanie

    Gdy kupujesz spinacze biurowe to też jest uszczuplenie
    daniny dla państwa. Podobnie jest gdy jedziesz na narty w Alpy - nie dość
    że płacisz podatki do budżetu np. Austrii, to jeszcze nie pracując w tym czasie
    obniżasz swój podatek dochodowy!
    Ten Naród to 38 mln oszustów.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 20. Data: 2009-02-15 19:29:52
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > realizacji (zresztą oczywiście tez podlegającej opodatkowaniu czy
    > zaliczkowaniu), a nie w dowolnej chwili i wysokosci.

    Podstawe prawna poprosze :)

    Pozdrawiam
    SDD