  • 1. Data: 2005-10-05 18:08:45
    Temat: Wynajem mieszkania a dochod i podatek
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    sytuacja jest taka - ciocia wynajmuje nam mieszkanie jedynie za oplaty
    (czynsz+media) - bez kwoty odstepnego.

    pytanie - czy ona powinna zaplacic w takim przypadku podatek i zadeklarowac
    jakas kwote w zeznaniu podatkowym?
    --
    Pozdrowienia!
    Phyt0n

  • 2. Data: 2005-10-07 04:29:24
    Temat: Re: Wynajem mieszkania a dochod i podatek
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Mr/Mrs Phyt0n wrote what follows on 2005-10-05 20:08:
> [...]
    >
    > pytanie - czy ona powinna zaplacic w takim przypadku podatek i
    > zadeklarowac jakas kwote w zeznaniu podatkowym?

    hmm ... nikt mi nie pomoze?

  • 3. Data: 2005-10-07 21:55:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Oct 2005, Phyt0n wrote:

> [...]
    > (czynsz+media) - bez kwoty odstepnego.
    >
    > pytanie - czy ona powinna zaplacic w takim przypadku podatek i zadeklarowac

    IMVHO w grę wchodzą dwie rzeczy:
    - problem "wartości rynkowej" i uznania że reszta (to czego NIE
    płacicie) jest przychodem po obu (!) stronach
    - sposób rozliczania się z czynszu (KPiR lub ryczałt)

    Była (zeszły rok ?) taka interpretacja MF że koszty na które dowody
    wpłat ma najemca (mimo iż formalnie nałożone na wynajmującego)
    mogą nie być uznane za przychód - co jest istotne dla ryczałtu.
    IMHO naciągane, ale jak minister tak powiedział... :)
    Jednak to NIE rozwiązuje problemu dla "innych nieodpłatnych
    świadczeń"... czyli owej różnicy do wartości rynkowej :(
    IMHO - ja doradcą nie jestem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-10-07 23:02:06
    Od: Phyt0n <1...@1...1pl>

    Gotfryd Smolik news wrote E-Mail with the following matters on 2005-10-07 23:55:
> [...]
    > Jednak to NIE rozwiązuje problemu dla "innych nieodpłatnych
    > świadczeń"... czyli owej różnicy do wartości rynkowej :(

    jesli chodzi o te dowody wplat to wszystkie oprocz pradu ma ciocia bo papiery sa na
    nia.
    tylko prad jest na nas bo tak jakos wyszlo.
    --
    Pozdrowienia!
    Phyt0n

  • 5. Data: 2005-10-08 07:56:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, Phyt0n wrote:

    > jesli chodzi o te dowody wplat to wszystkie oprocz pradu ma ciocia bo papiery
    > sa na nia.

    Właśnie piszę że minister powiedział iż *mimo* że "papiery są
    na ciocię" to jesli *dowody wpłat* są na najemcę taka wpłata nie
    stanowi przychodu wynajmującego. Mi się z literalną interpretacją
    przychodu to nie zgadza, ale wobec interpretacji IMO podatnicy
    są chronieni.

    Niemniej pozostaje:

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-08 08:54:13
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMVHO w grę wchodzą dwie rzeczy:
    > - problem "wartości rynkowej" i uznania że reszta (to czego NIE
    > płacicie) jest przychodem po obu (!) stronach

    a dlaczego po obu?
    ja tam pamietam sprzed wielu lat formulke, ze wszystko co nie jest
    przychodem jest kosztem, wiec nie bardzo rozumiem,dlaczego po obu
    stronach przychod? Nie chce mi sie siegac do ustawy, poczekam az
    zaczniesz walczyc na przepisy;-))