  • 21. Data: 2009-09-10 14:22:15
    Temat: Re: Wynajem- jak uniknac przychodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kichu wrote:

> [...]
    > za kilka dni, bede mial tylko 6 dni na zalatwienie wszystkich spraw.
    > Podpisze umowe uzyczenia z siostra i co dalej. Pojdzie do urzedu skarbowego
    > chcac placic ryczalt a tam ja wysmieja.
    > Mam malo czasu i mozliwosci w wacle z tym absurdem, a siostra ma do
    > dyspozycji tylko jedna z "ksiegowych" z ktorych porad mialem "szczescie"
    > korzystac. Z drugiej jednak strony ja zrobilbym podobnie, jesli dwie
    > informacje US twierdza ze sie tak jk chce nie da zrobic to pewnie tez bym
    > zwatpil i uwierzyl.
    > Ja jednak nadal bede drazyl temat na tyle ile potrafie, mam nadzieje ze z

    pojechac do Polski, pójśc do doradcy podatkowego, który wam wyjaśni co
    macie zrobić i w jakiej kolejności.

    Mimo,że nie potrzeba ja bym ta mowę użyczenia zawarł noatrialnie.
    Taki formalny papierek lepiej wpływa na samopoczucie pań w US, a duzo
    nie kosztuje.
    Siostra jak znajdzie chętnego w US zgłasza wynajem mieszkania, wybiera
    ryczał i tyle.

  • 22. Data: 2009-09-10 14:24:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Szkoda, że nielicencjonowane zakłady są zabronione, bo obstawiłbym
    > ze trzy-cztery różne opinie...

    Ciekawe, dlaczego nikt nie ugryzie pan w US za udzielanie porad
    podatkowych bez licencji.

  • 23. Data: 2009-09-10 15:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Sep 2009, witek wrote:

    > Ciekawe, dlaczego nikt nie ugryzie pan w US za udzielanie porad podatkowych
    > bez licencji.

    Być może również zwracają uwagę na nieudzielanie *porad* :D
    A za wygłoszenie opinii "użyczenie nie stanowi tytułu prawnego", w roli
    nieporady oczywiście, ani mnie, ani Ciebie ani "pani z US" AFAIK ukarać
    nie można. No chyba żeby wykazać umyślność i złą wolę.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-09-10 17:25:29
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news napisal:
    > I teraz deser: często polegałeś na informacjach od tych dwu księgowych?
    > ;)

    Nie badz okrutny :) Zostaw mu choc cien nadziei...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 25. Data: 2009-09-11 21:25:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

> [...]
    msg/d478f606802ce20d

    > Jeszcze nie przerabialismy. :)
    >
    > 1. Raz, że przpeisy w zakresie użyczenia się zmieniły.
    > 2. Tam mieliśmy teściową, a tu siostrę.
    >

    > 1.Na pewno on nie będzie miał przychodu z bezpłatnego użyczenia.
    > Już tego nie ma. Nawet przy użyczeniu obcej osobie.

    No popatrz, przegapiłem że przepisy się zmieniły na lepsze ...

    p. m.

  • 26. Data: 2009-09-11 22:07:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > No popatrz, przegapiłem że przepisy się zmieniły na lepsze ...

    Aha, od stycznia 2009.

    Zniknęło opodatkowanie po stronie właściciela przy uzyczeniu osobie "nie
    z rodziny'. Druga strona dalej płaci za wirtualną oszczędność.
    Użyczenia w rodzinie pozostały bez zmian czyli bez podatku.