  • 1. Data: 2004-02-20 13:03:10
    Temat: Wynagrodzenie zarządu a ZUS
    Od: "Rafał" <r...@o...pl>

    Sytuacja: 1. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, trzech wspólników

    2. Wspólnicy na podstawie umowy spółki pełnią rolę członków zarządu

    3. Zarząd postanowił zatrudnić wspólników na umowę o pracę na stanowiska
    etatowe w spółce z o.o. ( dwie osoby zarządu zbierają się na posiedzeniu na
    którym zatrudniają 1 osobę - trzeciego wspólnika)

    4. Wspólnicy postanawiają przyznać wynagrodzenie członkom zarządu za
    pełnione obowiązki - zgromadzenie wspólników w ilości 2 osób prznaje
    wynagrozdzenie za pełnienie funkcji członka zarządu trzeciemu wspólnikowi

    5. Kadry i Płace rozliczane są w następujący sposób: Z umowy o pracę
    zatrudnionych etatowo wspólników odprowadzane są składki i inne świadczenia
    Od wynagrodzenia za pełnienie funkji członków zarządu odprowadzany jest
    jedynie podatek dochodowy. Co myślicie o takiej sytuacji - czy jest to
    prawidłowe działenie, a jeżeli nie to jak to rozwiązać żeby obniżyć koszty
    składek

    Chodzi o to, czy jeżeli członkowie zarządu są jednocześnie wspólnikami oraz
    posiadają umowę o pracę ze spółką, to czy wynagrodzenie z tyt. pełnionej
    funkcji członka zarządu może być zwolnione ze składek ZUS. Zaznaczam, że
    funkcje te pełnią z tyt. umowy spółki, a wynagrodzenie zostało przyznane w
    sposób jak opisano wyżej

  • 2. Data: 2004-02-20 19:47:08
    Temat: Re: Wynagrodzenie zarządu a ZUS
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Rafał wrote:
    [...]
    >+ 5. Kadry i Płace rozliczane są w następujący sposób: Z umowy o pracę
    >+ zatrudnionych etatowo wspólników odprowadzane są składki i inne świadczenia
    >+ Od wynagrodzenia

    Nie mam pytań.

    >+ za pełnienie funkji członków zarządu odprowadzany jest
    >+ jedynie podatek dochodowy. Co myślicie o takiej sytuacji

    Nie mam pytań, mam cytat:
    +++
    Art. 2.
    Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania,
    wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.
    ---

    Oczywiście mam na myśli "powołanie".

    >+ Chodzi o to, czy jeżeli członkowie zarządu są jednocześnie wspólnikami oraz
    >+ posiadają umowę o pracę

    BTW: wnoszę o nie karanie za łamanie netykiety, ale mi się "posiadanie
    umowy" nijak nie podoba. "Posiada się" coś co można np. sprzedać,
    oni ją ewentualnie "mają" :)

    >+ ze spółką, to czy wynagrodzenie z tyt. pełnionej
    >+ funkcji członka zarządu może być zwolnione ze składek ZUS.

    Nie wiem. Ale "powołanie"... chyba jak wyżej.

    >+ funkcje te pełnią z tyt. umowy spółki,

    ...tj. powołania...

    >+ a wynagrodzenie zostało przyznane w sposób jak opisano wyżej

    W znanym mi przypadku od tak przyznanego wynagrodzenia firma
    odprowadza ZUS.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-21 11:23:14
    Od: "Rafał" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" > On Fri, 20 Feb 2004, Rafał wrote:
> [...]
    > Pracownikiem jest osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę, powołania,
    > wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę.

    Tak, problemem tutaj jest jedynie zbieżność wyrażeń - powołanie użyte w tym
    artykule nie ma nic wspólnego z powołaniem na stanowisko członka zarządu -
    samo powołanie nie w tym sensie nie powoduje powstania stosunku pracy -
    dlatego pytam. Nie jest to proste zagadnienie, dlatego jest opisany sposób
    powstawania obowiązków.

    Dzięki za zainteresowanie

    > Oczywiście mam na myśli "powołanie".

    > BTW: wnoszę o nie karanie za łamanie netykiety, ale mi się "posiadanie
    > umowy" nijak nie podoba. "Posiada się" coś co można np. sprzedać,
    > oni ją ewentualnie "mają" :)

    Przepraszam, oczywiście, że tak

    > Nie wiem. Ale "powołanie"... chyba jak wyżej.

    > ...tj. powołania...

    > W znanym mi przypadku od tak przyznanego wynagrodzenia firma
> [...]
    Rafał

  • 4. Data: 2004-02-23 20:30:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2004, Rafał wrote:
    [...]
> [...]
    >+ artykule nie ma nic wspólnego z powołaniem na stanowisko członka zarządu -

    Hm... problem chyba w tym, że w KP nie ma zdaje się definicji
    "powołania". Znaczy - co jest podstawą do orzeczenia że to *są*
    dwa *różne* znaczenia ? :)
    Owszem, to NTG, ale skoro już zacząłeś...

    >+ Nie jest to proste zagadnienie,

    :), ano nie jest :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-25 08:57:12
    Od: "Rafał" <r...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > Hm... problem chyba w tym, że w KP nie ma zdaje się definicji
    > "powołania". Znaczy - co jest podstawą do orzeczenia że to *są*
    Taki artykulik:
    http://www.kadry.info.pl/artykuly/3048.htm
    Poza tym znalazłem taką interpretację gdzieś w inforze, ale nie mogę
    odtworzyć gdzie konkretnie

  • 6. Data: 2004-02-25 13:05:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Feb 2004, Rafał wrote: