  • 1. Data: 2004-03-17 07:54:48
    Temat: Wykup auta po leasingu
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    Może ktoś jest na bieżąco i mi pomoże.
    Kończy się leasing samochodu ciężarowego (kratka)
    dla firmy - osoby fizycznej. Wykup po atrakcyjnej
    cenie może nastąpić jedynie na firmę - leasingobiorcę
    (takie warunki leasingodawcy).
    I jest dylemat: faktura na to auto jest wystawiona na
    1.000 zł na firmę, ale ponieważ w ciągu roku auto ma być
    odsprzedane to nie bardzo pasuje żeby go wprowadzać do
    działalności. I pytanie:
    Otrzymuje fakturę na to auto, ale nie księguję tej
    faktury, nie odliczam VATu, nie wprowadzam na środki
    trwałe, przyjmuję je do użytku osobistego.
    Czy urząd może się przyczepić do takiego rozwiązania ?
    Czy po kontroli u leasingodawcy, odnajdując fakturę
    wystawioną na moją firmę może mi coś zarzucić ?

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2004-03-17 13:21:26
    Temat: Re: Wykup auta po leasingu
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy po kontroli u leasingodawcy, odnajdując fakturę
    > wystawioną na moją firmę może mi coś zarzucić ?

    Niestety nie odpowiem Ci bo nie wiem, a tez mnie ten temat bardzo
    interesuje. W moim przypadku jest bardzo podobnie z ta roznica, ze
    leasingobiarca jest osoba prawna (sp. z o.o.). Jesli rozwiazanie o ktorym
    piszesz byloby realne pozostaja jednak inne watpliwosci i niedogodnosci, np.
    jak ksiegowac koszty eksploatacji samochodu skoro nie ma go w ewidencji i
    nie placi sie juz rat leasingowych. Co w przypadku kontroli z US, przeciez w
    dokumentacji firmy pozostaja umowa leasingu, wszystkie faktury etc. jak
    wytlumaczyc nagle znikniecie auta? ... Co prawda niby mozna samochodu nie
    wykupywac i staje sie on wlasnoscia leasingodawcy, ale w takim przypadku
    pewnie otrzymuje sie jakas dokumentacje...

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2004-03-19 16:07:47
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Baton,
    W Twoim liście datowanym 17 marca 2004 (14:21:26) można przeczytać:
    B> W moim przypadku jest bardzo podobnie z ta roznica, ze
    B> leasingobiarca jest osoba prawna (sp. z o.o.). Jesli rozwiazanie o ktorym
    B> piszesz byloby realne pozostaja jednak inne
    B> watpliwosci i niedogodnosci, np.

    w przypadku osoby prawnej sprawa jest oczywiście bardziej
    złożona, gdyż nie można wziąć faktury, zapłacić za nią i jej
    nie zaksięgować.

    B> jak ksiegowac koszty eksploatacji samochodu skoro nie ma go w ewidencji i
    B> nie placi sie juz rat leasingowych.

    w przypadku osoby fizycznej jeśli nie przyjmujemy samochodu
    do działalności to po prostu kosztów eksploatacji nie
    księgujemy (jest to pewna strata, ale nie tak duża jak
    dochód ze sprzedaży tego auta po upływie jakiegoś czasu.

    B> Co w przypadku kontroli z US, przeciez w
    B> dokumentacji firmy pozostaja umowa leasingu, wszystkie faktury etc. jak
    B> wytlumaczyc nagle znikniecie auta?

    no i "tu leży pies pogrzebany". Z tego co się rozeznałem,
    wszystko zależy od umowy leasingu i możliwości wskazania
    podmiotu który auto wykupi. Jednak z tego co wiem dla
    urzędów jeśli nie ma wykupu przez leasingobiorcę to cały
    leasing nie może stanowić kosztów uzyskania przychodów.
    Czyli klapa. Ale trzeba poczytać chore wypociny ustawodawcy,
    żeby sie przekonać.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas