  • 1. Data: 2004-01-12 14:15:49
    Temat: Wyjazd sluzbowy samochodem prywatnym pracownika a PIT
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Witam,
    Gruchnęła wieść że od 1 stycznia przychody pracownika z tytułu wyjazdu
    slużbowego prywatnym samochodem będą opodatkowane - nie chodzi o ryczałt
    miesięczny tylko o kilometry przemnożone przez 0,7692.
    Czy to prawda, ze delegacje będę musiał wykazać w PIT za 2004 r ?

    pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2004-01-12 14:20:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kamil Dziwisz napisał:

> [...]
    > slużbowego prywatnym samochodem będą opodatkowane - nie chodzi o ryczałt
    > miesięczny tylko o kilometry przemnożone przez 0,7692.

    Kto, gdzie, kiedy?
    Bo jak gruchnęło to chyba zapamiętałes kto Cie gruchnał, ewentualnie
    gdzie gruchało :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-15 11:59:04
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Mam przed sobą tekst ustawy o pod. doch. od os. fiz. obowiązującej w 2003r ,
    gdzie w rozdz. 3 - Zwolnienia przedmiotowe, art. 21 p. 22 mowa jest o tym,
    że zwolnione z podatku dochodowego są
    kwoty otrzymane przez pracowników z tytułu kosztów używania pojazdów
    samochodowych dla potrzeb zakładu pracy:
    a/ w celu odbycia podróży służbowej ( jazdy zamiejscowe) do wysokości nie
    przekraczającej kwoty ustalonej przy zastosowaniu stawek za jeden kilometr
    przebiegu pojazdu........[ ].

    Mam przed sobą również tekst jednolity ustawy z 8.12.2003r (Rzeczpospolita)
    , gdzie w rozdziale 3 - zwolnienia przemiotowe czytam, że : " ... atr. 20a -
    23 ucylone.

    Oznacza to że zwrot kosztów delegacji którą odbywam jako pracownik
    prywatnym samochodem jest moim przychodem
    podlegającym wykazaniu w PIT. Nie napisano tylko kiedy mam ten podatek
    odprowadzac i czy Pracodawca ma mi z kazdej delegacji potrącać zaliczke na
    podatek ????
    HORROR
    A czy koszty uzyskania tego przychodu gdzieś będę mógł sobie odliczyć.

    Błagam - niech ktoś mi powie że to tylko zły sen, albo że źle interpretuję,
    albo że jest przepis o którym nie wiem
    pozdraiwam
    Kamil

  • 4. Data: 2004-01-15 11:59:36
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

  • 5. Data: 2004-01-15 13:29:15
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> napisał
    > Błagam - niech ktoś mi powie że to tylko zły sen, albo że źle
    interpretuję,
    > albo że jest przepis o którym nie wiem
    > pozdraiwam
    > Kamil
    Re : UoPDoOF art. 21 ust. 1 p. 16 "a". W przypadku delegacji liczba
    przejechanych kilometrów pomnożona przez stawkę za 1 km jest "inną
    należnością" i jest ona zwolniona od podatku dochodowego od osób
    fizycznych. Otrzymanych z tego tytułu kwot nie wykazujesz w żadnych
    zeznaniach podatkowych.
    Opodatkowane zostały tylko ryczałty za jazdy lokalne. Uwaga : nie należy
    stosować p. 13 (samochód nie jest sprzętem).
    I już śpij spokojnie.
    AR

  • 6. Data: 2004-01-15 14:14:54
    Od: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>

    Skoro w poprzedniej ustawie Art. 21 ust. 1 p.16"a" również funkcjonował, a
    ustawodawca uchylił przepis 22 dotyczący
    konkretnie podróży służbowej pracownika samochodem, to czy interpretacja z
    powolaniem sie na p. 16 nie jest zbyt
    ryzykowna ? A moze jest gdzies oficjalna interpretacja Min. F. ?

  • 7. Data: 2004-01-15 15:53:40
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > powolaniem sie na p. 16 nie jest zbyt
    > ryzykowna ? A moze jest gdzies oficjalna interpretacja Min. F. ?
    Re : Funkcjonował, ale dotyczył ryczałtów za jazdy lokalne. Przypomnij
    sobie, że ilość "dozwolonych do przejechania" kilometrów determinowała
    wielkość miasta/miejscowości. I te wypłaty zostały opodatkowane. Opatrznie
    poszukiwano możliwości "obejścia" m.in.próbując traktować samochód jako
    "sprzęt" - co spotkało się z protestem MF. To samo MF ustami swojego
    rzecznika prasowego (a więc nie jest to "oficjalna" interpretacja) wskazało
    na wskazany przepis o delegacjach.
    AR