  • 21. Data: 2009-04-13 22:39:05
    Temat: Re: Wprowadzenie do obrotu towaru bez dokumentu
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Jak juz pewnie przeczytałeś: tak właśnie bym zrobił.
    > Jeśli to Ci pozwoli spac spokojnie, to proszę bardzo :-)

    I w razie czego mogę się powołać na Twoje zdanie? ;)

    Wyżej było mówione o kpir i o kosztach, ale jako że kpir nie
    prowadzę a co za tym idzie nie mam zamiaru (ani możliwości)
    wrzucania tych towarów w koszty to logicznie rzecz biorąc US nie
    powinnien mieć zastrzeżeń do braku dokumentów zakupu. O ile
    faktycznei nei ma przepisów nakazujących posiadanie takich
    dokumentów "dla zasady", oczywiste jest że przy zaliczaniu ich w
    koszty musi być udokumentowane faktycznei nabycie.
    Dla świętego spokoju faktycznie chyba dobrze będzie zaskrobać
    okoliczności nabycia na papierze i wrzucić do teczki.

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 22. Data: 2009-04-13 22:44:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Zapis z rozporządzenia "uważa się, że materiał został przez podatnika
    > zakupiony bez udokumentowania" tłumaczy się IMO dość prosto na "uważa
    > się, iż podatnik ma nierzetelną KPiR".

    Dokładnie. Tak zresztą napisałem wcześniej.

    > [...]
    >
    > W zasadzie mógłbyś napisać "jak" :)
    >
    > Skup odpadów użytkowych jest w art.14.2.6
    > Ale innych nie widać...

    Dokładnie o to chodzi, że nie widać zakazu zakupu towarów i materiałów
    na podstawie ustnej umowy sprzedaży, bez pisemnego rachunku/faktury.

    A już zwłaszcza kiedy czynność zakupu odbywa się za granicą, ale na
    terenie UE (brak granic celnych) - na co wskazywał wątkotwórca.

    Oczywiście praktycznie jest mieć takie kwity, ale gdybym takowych nie
    miał, to skierowałbym się w kierunku art. 120 ordynacji podatkowej ;-)

    A samego wpisu dokonałbym pewnie na podstawie paragrafu 16 ustęp 2
    zakładając, że wiem od kogo kupiłem towar i mając niezerową szansę na
    otrzymanie rachunku, choćby to miało się zdarzyć w bliżej nieokreślonej
    przyszłości. Oczywiście nie miałbym nadziei na obronę KUP, jeśli nie
    potrafiłbym w sposób wiarygodny udowodnić poniesienia kosztu.

    Natomiast tak na marginesie, to brak możliwości sensownego obsłużenia
    sytuacji opisanej przez wątkotwórcę, w przypadku KPiR wygląda co
    najmniej na niedoróbkę lub może nawet na kolejne przekroczenie delegacji
    ustawowej przez ministra.

    Obok wynikającego z rozporządzenia lecz nie ustawy obowiązku wpisu do
    remanentu produkcji w toku oraz ograniczenia możliwości zaliczenia do
    KUP na podstawie innych kwitów niż wymienionych w paragrafach 12, 13 i 14.

    Piotrek

  • 23. Data: 2009-04-13 23:04:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Apr 2009, Piotrek wrote:

    > Dlatego napisałem "ani żadnego innego dowodu poniesienia kosztu", że jak ktoś
    > ma życzenie "kopać się z koniem" to jak się wydaje po tym wyroku
    > http://tinyurl.com/kup-brak-dowodow ma spore szanse.

    Ale ten wyrok jest OT - nie dotyczy problemu z zakupem towaru handlowego,
    lecz uznania wydatku (innego!) za koszt.
    A w przypadku zakupu TH problem nie sprowadza się do dowodu poniesienia
    kosztu, lecz dowodu nabycia!

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2009-04-13 23:16:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, Piotrek wrote:

    > Dokładnie. Tak zresztą napisałem wcześniej.

    Nie widziałem podczas pisania - było w innej gałezi, ale się zgadzamy.

    > Dokładnie o to chodzi, że nie widać zakazu zakupu towarów i materiałów na
    > podstawie ustnej umowy sprzedaży, bez pisemnego rachunku/faktury.

    Nie tak.
    *ZEZWOLENIE* na wystawianie DW dla nabycia dotyczy *tylko* określonych
    kategorii zakupów, z pasujących nie widać żadnych innych.
    W żadnym innym przypadku nie wolno wystawiać DW - acz z góry się
    zgadzam, że minister przekroczył upoważnienie ustawowe, i w przypadkach
    wyraźnie ujętych w ustawie (np. różnic kursowych) zapis ustawowy
    ma pierwszeństwo wbrew widzimisię ministra.

    Mamy jednak:
    - wymóg udokumentowania zakupu towarów handlowych pod rygorem
    nierzetelności, a AFAIK również na ryczałcie taki wymóg istnieje
    - brak możliwości udokumentowania za pomocą DW

    Czyli potrzebny byłby dowód zewnętrzny. Jakiś, nie musi być f-ra.
    Jak powiesz że dowód ze świadków (w postaci sprzedającego) powinien
    być dopuszczalny, to nie będę się jakoś bardzo upierał.
    Pytaniem będzie kto ma tych świadków przywieźć do polskiego US ;)

    > Oczywiście praktycznie jest mieć takie kwity, ale gdybym takowych nie miał,
    > to skierowałbym się w kierunku art. 120 ordynacji podatkowej ;-)

    Słusznie, słusznie ;)
    Z powołaniem na art.126 ;P

    > w przypadku KPiR wygląda co najmniej na
    > niedoróbkę lub może nawet na kolejne przekroczenie delegacji ustawowej przez
    > ministra.

    A tego bym nie wykluczał.
    Pytaniem jest kto da głowę czy nie istnieje "ustawa o zapobieganiu
    wprowadzania do obrotu gospodarczego produkcji nieujawnionej"
    i czy tam nie ma delegacji do wydania "zapisów w rozporządzeniach
    służących celowi ustawy" albo jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2009-04-14 20:45:36
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

> [...]
    > i czy tam nie ma delegacji do wydania "zapisów w
    > rozporządzeniach
    > służących celowi ustawy" albo jakoś tak.

    Czyli mam rozumieć że do końca nikt pewności z Was nie ma, że
    starczy notatka i nei wliczanie w koszty? ;)))))

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 26. Data: 2009-04-14 22:31:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, morghul wrote:

    > Czyli mam rozumieć że do końca nikt pewności z Was nie ma, że starczy notatka
    > i nei wliczanie w koszty? ;)))))

    Ba, wręcz broniłem tezy że nie wystarczy :]
    O ile wiem na ryczałcie też trzeba prowadzić jakąś ewidencję nabycia
    towarów handlowych (szczegółów nie pamiętam, podejrzewam podobnie
    zamaskowane wymagania z "dołączeniem do dokumentu nabycia").

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-04-15 19:05:21
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Ba, wręcz broniłem tezy że nie wystarczy :]

    :)

> [...]
    > podobnie
    > zamaskowane wymagania z "dołączeniem do dokumentu nabycia").

    Czyli de facto nie mam możliwości wprowadzenia do obrotu? A z
    innej beczki, za wykrycie wprowadzenia grozi mi mandat jak
    rozumiem za niedopełnienie obowiązku udokumentownia zakupu ale
    już jakieś kosmiczne domiary itp cuda chyba nie bo w zasadzie nie
    uszczupliłem należności wobec fiskusa bo nie miałem takich
    możliwości w związku z rozliczaniem się na ryczałcie i bez VAT?

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 28. Data: 2009-04-18 17:55:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Apr 2009, morghul wrote:

> [...]
    > za wykrycie wprowadzenia grozi mi mandat jak rozumiem za niedopełnienie
    > obowiązku udokumentownia zakupu ale już jakieś kosmiczne domiary itp cuda

    No trzeba by zajrzeć do art.61.3 oraz art.62.3 w KKS i pomyśleć czy
    "podpada".
    Tu np:

    pzdr, Gotfryd