  • 21. Data: 2010-06-21 20:09:01
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Dajmy na to - wypadek pracownika który powinien być w pracy.
    > I udowodnienie (np. przez ZUS) że pracodawca notorycznie
    > toleruje taki stan. No to jest winien "braku nadzoru" :>

    ? A pracownik to przedszkolak, że trzeba za niego odpowiadać?

    > Prawo pracy jest dość "sztywne"!

    Wbrew pozorom nie jest aż tak bardzo sztywne, jak się niektórym wydaje.

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2010-06-21 20:10:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > jak stawki godzinowe są 3x niższe niż rynkowe - właśnie przez te bonusy
    > i marżę pośrednika-pracodawcy.

    No dobrze, pochwaliłeś się, ale my tu rozmawiamy o etacie, na którym
    na czysto zarobiłbyś tyle samo, ile na działalności. I robiłbyś również
    to samo.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-06-21 20:23:47
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 22:10:24 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > No dobrze, pochwaliłeś się, ale my tu rozmawiamy o etacie, na którym
    > na czysto zarobiłbyś tyle samo, ile na działalności. I robiłbyś również
    > to samo.

    Kibicowałeś Hondurasowi żeś taki zirytowany?
    Co do meritum - jeśli pytający ma do wyboru etat za 3000netto i dg za
    3000netto,
    to ja na jego miejscu bym wybrał dg za 4500zł + VAT na fakturze - masz
    jakiś
    pomysł czemu pracodawca miałby się na to nie zgodzić?

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2010-06-21 20:39:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

> [...]
    > jakiś
    > pomysł czemu pracodawca miałby się na to nie zgodzić?

    Ja bym się zastanawiał czemu pracownik miałby to wybrać.

    4500zł
    minus 600zł ZUS
    =3900
    minus dochodowy
    = 3160zł
    minus czas na księgowość (50zł)
    = 3110zł

    Czyli na DG zarabia więcej o 110zł.

    A co traci?
    Brak urlopu (około 300zł miesięcznie)
    o wyższym zdrowotnym, świętym spokoju i innych "gratisach" nie wspominam.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-06-21 21:24:57
    Temat: Re: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Formalnie umowa o pracę musi przewidywać "wymiar czasu pracy".
    > Prawo pracy jest dość "sztywne"!

    Daj spokój. Mało to przypadków gdzie w firmie musi być ktoś na etacie z
    uprawnieniami,
    żeby realizować pewne zlecenia, projekty czy startowac w przetargach? Albo
    jest jakiś wymóg prawny
    posiadania kogoś tam na etacie?
    Wymiar cxasu pracy to jest 1/1 i co z tego?
    I po co ten ktoś ma przychodzić na 8 godzin?
    Ma nienormowany czas pracy czy własnie zadaniowy - ma zapewnić to i tamto.
    I koniec. I jak napisał Liwiusz - dają takie warunki jak podał Tomek, to
    biorę etat.

  • 26. Data: 2010-06-21 22:44:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 22:39:44 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Ja bym się zastanawiał czemu pracownik miałby to wybrać.

> [...]

    Mówimy o 'małym' ZUSie - tam różnica wynosi ~500zł.

    > A co traci?
    > Brak urlopu (około 300zł miesięcznie)
    > o wyższym zdrowotnym, świętym spokoju i innych "gratisach" nie wspominam.

    Racja - dlatego trzeba na fakturę brać tyle co brutto z etatu czyli 5000zł.
    Czysty zysk dla obu stron: pracodawca oszczędza na bonusach i gratisach,
    a pracownik ma 900zł/mc zysku. Po odliczeniu 300zł urlopu i 300zł innych
    gratisów, w dalszym ciągu zostaje 300zł w kieszeni.

    --
    Tomek

  • 27. Data: 2010-06-22 02:07:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomek wrote:

> [...]
    > a pracownik ma 900zł/mc zysku. Po odliczeniu 300zł urlopu i 300zł innych
    > gratisów, w dalszym ciągu zostaje 300zł w kieszeni.

    to ciągle za mała różnica.
    Przy pierwszej wpadce z US lub sporze z kontrahentem na prawnikow trzeba
    bedzie wylozyc z wlasnej kieszeni. W przypadku choroby trzena bedzie
    znalezc zastepstwo aby dotrzymac terminow, a jak sie nie uda to miec na
    kary. Po za tym firmy firmą mniej chętnie placa w terminie.
    z 4500 brutto to jest igranie z ogniem i wczesniej czy pozniej skonczy
    sie katastrofa przy pierwszej niezaplaconej w terminie fakturze.

    minimum to trzykrotnosc tej stawki.

  • 28. Data: 2010-06-22 04:57:22
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > I koniec. I jak napisał Liwiusz - dają takie warunki jak podał Tomek, to

    Ale ale... zapomniałeś o jednej ważnej rzeczy... Jak masz DG, to w
    sytuacji, kiedy musisz coś tam zapewnić w firmie X, możesz śmiało
    oddelegować pewne zadania, a w tym czasie chwycić jeszcze inne zlecenia
    dla innych firm i... też je oddelegować :-).

    Jak mówi stare porzekadło:

    Lepiej mieć 1 proc z tego, co robi stu ludzi, niż 100 proc z tego, co
    robisz sam :-)

    W takim wypadku DG bardziej się opłaca, bo w modelowym przykładzie
    obsługujesz sto zleceń jednocześnie, masz kasy tyle samo ile
    wypracowałbyś własnymi rękami, a do tego masz cały dzień w zasadzie
    wolny i możesz zająć się czymś jeszcze innym :-)))
    Wiem, że to tylko teoria, ale coś w tym jest :-)

    pozdr.
    robercik-us

  • 29. Data: 2010-06-22 05:30:46
    Temat: [OT] Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-06-22 06:57, robercik-us wrote:
> [...]
    > wolny i możesz zająć się czymś jeszcze innym :-)))
    > Wiem, że to tylko teoria, ale coś w tym jest :-)

    Ja bym raczej powiedział, że praktyka nie ma nawet jednego punktu
    wspólnego z Twoją teorią. Zwłaszcza, jeśli mówimy o zarządzaniu
    100-osobowym zespołem ;-)

    Piotrek

  • 30. Data: 2010-06-22 05:45:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    robercik-us wrote:

    > Ale ale... zapomniałeś o jednej ważnej rzeczy... Jak masz DG, W takim
    > wypadku DG bardziej się opłaca,

    Oczywiście, że tak. Przy czym ja stwierdziłem, że "jak już się ma DG"
    i coś tam jeszcze ktoś proponuje jako wybór między etatem i działalnoscią,
    to wtedy jako ten dodatek wybierze się niezobowiązujący etat.

    Jeśli chodzi o czysty wybór - etat zamiast DG, to minimum to co pisze
    witek - 3x stawka.