  • 1. Data: 2010-06-20 22:02:50
    Temat: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: Michał <m...@o...pl>

    Witam

    załóżmy ktoś chce w łapie mieć co miesiąc 3000 pln netto. Co się
    bardziej opłaca? Załóżmy że pracodawca może zapłacić VAT od mojej FV bo
    z czego odliczyć i załóżmy że firma jest nowa.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-06-20 22:15:10
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > bardziej opłaca? Załóżmy że pracodawca może zapłacić VAT od mojej FV bo
    > z czego odliczyć i załóżmy że firma jest nowa.

    Komu ma się opłacać? Jakbym miał do wyboru etat 3000zł netto lub firmę
    z zyskiem na czysto 3000zł netto, to wolę etat.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-20 22:22:01
    Od: Michał <m...@o...pl>

    W dniu 2010-06-21 00:15, Liwiusz pisze:

    > Komu ma się opłacać? Jakbym miał do wyboru etat 3000zł netto lub firmę z
    > zyskiem na czysto 3000zł netto, to wolę etat.

    pracodawcy czyli też pracobiorcy

  • 4. Data: 2010-06-20 22:30:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:

> [...]
    > bardziej opłaca? Załóżmy że pracodawca może zapłacić VAT od mojej FV bo
    > z czego odliczyć i załóżmy że firma jest nowa.

    to zalezy ile chcesz brutto.
    Bo jak masz burtto 3500 i chcesz, żeby z tego zostało ci 3000 to lepiej
    etat.

    Jak masz brutto 12 tys i chcesz, żeby z tego zostało ci 3000 po
    opłaceniu prawnika, ksiegowej, sluzbowego samochodu i wakacji na
    majorce, to firma.

  • 5. Data: 2010-06-21 06:35:53
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Szczególnie, jeśli są karty zegarowe ;-)
    Albo pracodawca oddeleguje Cię na 6 miesięcy do Pcimia Dolnego.
    Albo .....

    -----

  • 6. Data: 2010-06-21 07:29:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Szczególnie, jeśli są karty zegarowe ;-)
    > Albo pracodawca oddeleguje Cię na 6 miesięcy do Pcimia Dolnego.
    > Albo .....

    Zakładam, że wykonywana praca jest taka sama. Bo inaczej to pytanie
    jest źle zadane.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-06-21 14:38:52
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Komu ma się opłacać? Jakbym miał do wyboru etat 3000zł netto lub firmę
    > z zyskiem na czysto 3000zł netto, to wolę etat.

    Jeśli ma się już firmę łatwiej o kolejne zlecenia, bez wahania wybrałbym
    firmę a nie etat, nawet przy takim samym zysku na początku.

    a.

  • 8. Data: 2010-06-21 15:02:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wemif wrote:

    > Jeśli ma się już firmę łatwiej o kolejne zlecenia, bez wahania
    > wybrałbym firmę a nie etat, nawet przy takim samym zysku na początku.

    A jak już będziesz miał firmę, to wybierzesz etat ;-)

  • 9. Data: 2010-06-21 15:30:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 17:02:05 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > A jak już będziesz miał firmę, to wybierzesz etat ;-)

    Ja mam i nie wybieram ;-)

    --
    Tomek

  • 10. Data: 2010-06-21 17:04:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wemif pisze:

    > Jeśli ma się już firmę łatwiej o kolejne zlecenia, bez wahania wybrałbym
    > firmę a nie etat, nawet przy takim samym zysku na początku.

    Przy takim samym zysku? To jasne, że wybieram etat. Po pierwsze etat
    daje to, że oszczędzam 500zł na ZUSie, a po drugie mam urlopy, chorobowe
    itp.

    --
    Liwiusz