  • 1. Data: 2004-03-09 11:27:38
    Temat: Własna działalność gosp....
    Od: "::mariusz::" <p...@i...pl>

    Witam serdecznie grupowiczów!

    Jestem mało zorientowany w przepisach podatkowych (wielki błąd) dlatego
    zwracam się do Was o pomoc.

    Posiadam serwis internetowy (ogłoszeniowy) w którym od wakacji mam zamiar
    wprowadzić opłaty za zamieszczanie ofert. Aby to uczynić muszę zarejestrować
    działalność gospodarczą i tu pojawia się wiele pytań na które nie znam
    odpowiedzi a mianowicie jakie opłaty związane są z prowadzeniem takiej
    działalności? Chodzi mi o opłaty do Zus-u jakie muszę miesięcznie
    odprowadzać.

    Jakie opłaty do zusu jaki procent od wpływów?

    W chwili obecnej pracuję na umowę o prace i słyszałem, że w takiej sytuacji
    zus odprowadza mój zakład pracy a za własną działalność płacę tylko
    zdrowotne (ale ile?).

    Jeśłi mogę prosić proszę o wytłumaczenie, jakie koszta przy samej
    działalności gospodarczej jeśli nie pracuję nigdzie indziej a jakie jeśli
    jestem gdzieś zatrudniony.

    Będę bardzo wdzieczny za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-03-09 11:44:45
    Temat: Re: Własna działalność gosp....
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    Użytkownik "::mariusz::" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Posiadam serwis internetowy (ogłoszeniowy)

    Jako specjalista w branży internetowej powinieneś chyba kiedyś słyszeć o
    czymś takim jak GOOGLE.
    Tam się wszystkiego dowiesz.

  • 3. Data: 2004-03-10 00:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Mar 2004, ::mariusz:: wrote:
    [...]
    >+ Jakie opłaty do zusu jaki procent od wpływów?

    Optymista.
    Podstawę do obliczania ZUSu wyznaczasz sobie z sufitu, z tym
    zastrzeżeniem iż minister ograniczył ci sufit pomiędzy ok. 1300zł
    a 5000 zł (stawki są okresowo podawane przez GUS jako 60% oraz
    250% średniej krajowej) !
    Niemniej masz rację:

    >+ W chwili obecnej pracuję na umowę o prace i słyszałem, że w takiej sytuacji
    >+ zus odprowadza mój zakład pracy a za własną działalność płacę tylko
    >+ zdrowotne (ale ile?).

    www.zus.pl i szukać "stawki i wskażniki" czy jakoś tak, link jest
    na stronie głównej :)

    --