  • 1. Data: 2006-01-04 07:35:17
    Temat: Weryfikacja wartości mieszkania???
    Od: "Szymon" <s...@o...NOSPAMpl>

    Witam wszystkich,

    kupiłem w tym roku mieszkanie. Bank, w którym brałem kredyt wypełnił za mnie
    jakieś PITy i na ich podstawie zapłaciłem urzędowi skarbowemu 2% wartości
    mieszkania. Mieszkanie kupowałem u dewelopera, mam fakturę i oczywiście od
    kwoty na fakturze ten podatek został naliczony.

    A teraz dowiaduję się od znajomych, że US może podważyć zadeklarowaną w
    PIT-cie wartość mieszkania, przyjmie wyższą wartość i każe mi dopłacić
    różnicę w podatku, z odsetkami za zwłokę. Radzą, żeby napisać pismo do US z
    prośbą o wycenę mieszkania (wg US) i wymierzenie podatku we właściwej
    wysokości. Czy brać te rady na poważnie?

    pozdrawiam,

    Szymon Bednarczyk

  • 2. Data: 2006-01-04 08:10:08
    Temat: Re: Weryfikacja wartości mieszkania???
    Od: "Szymon" <s...@o...NOSPAMpl>

    Muszę sam się poprawić: te 2% pobrał notariusz, PITy dotyczyły czegoś
    innego. Ale sam problem nadal aktualny.

    Szymon

  • 3. Data: 2006-01-04 09:44:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2006, Szymon wrote:

    > Muszę sam się poprawić: te 2% pobrał notariusz, PITy dotyczyły czegoś
    > innego. Ale sam problem nadal aktualny.

    Podatek PCC należy się od wartości rynkowej a nie od kwoty
    na f-rze. Ale przyznam się że zdziwiłbym się jakby zakup
    od dewelopera został podważony.... !

    Nie PIT a PCC!

    Może mieli do czynienia z przypadkiem sprzedaży używanego już
    mieszkania w którym cena została ot tak "wymyślona" przez strony
    umowy?

    ...i przyjrzyj się tekstowi niżej :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?