  • 31. Data: 2004-04-15 20:43:22
    Temat: Re: Wciagniecie aportem komputera do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Apr 2004, czeslaw wrote:

    >+ Dnia 2004-03-11 20:26, Użytkownik Mroziu napisał:
    >+
    >+ > Zgodnie z art.22d ust.1 w UoPDoF
    >+ > "1. Podatnicy moga nie dokonywac odpisow amoryzacyjnych od skladnikow
    >+ > majatku o ktorych mowa w art. 22a i 22b, ktorych wartosc poczatkowa,
    >+ > okreslona zgodnie z art. 22g, nie przekaracza 3500zl;
    [...]
    >+ Pytalem 3 znajome ksiegowe i nie potrafily odpowiedziec.

    Pytać Lateta. Zdaje się miał 5 "nietrafień".
    To były samodzielne księgowe czy osoby "pracujące w księgowości"
    które mają swoje 3/4 biurka i wycinek pracy pt. "rozliczanie
    urlopów" dla przykładu ("i lepiej się nie wychylać") ?

    >+ Owszem, moge
    >+ wrzucic w KUP, ale jak komp osiagnie rok to stanie sie srodkiem trwalym

    I co z tego ?
    W ustawie masz dwie *różne* możliwości dla "<3500 zł" z których
    *możesz* skorzystać (przymusu nie ma !):
    - zaliczenia do amortyzacji jednorazowej (wpisujesz do EST)
    - wpisania do KUP *bez* amortyzacji (wpisujesz do EW)

    >+ i bede sam sobie obliczal odsetki karne. Wszystkie ksiegowe zdecydowaly
    >+ ze istotny jest czas uzytkowania.

    Mam pytania:
    czy wiertarkę za 2500 zł wpiszesz do EST ? I czy MUSISZ ?
    A wiertarkę za 500 zł też wpiszesz ? I do czego ?
    A wkrętarkę za 70 zł ?
    A wkrętak za 14 zł ?

    >+ Nie bede sie bawil w cyrki likwidacji sprzetu po 11 miesiacach bo wtedy
    >+ widac kant na kilometr.

    Oczywiście. A możesz zapodać groups.googlowi hasło "amortyzacja" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 32. Data: 2004-04-15 21:12:34
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > - zaliczenia do amortyzacji jednorazowej (wpisujesz do EST)
    > - wpisania do KUP *bez* amortyzacji (wpisujesz do EW)

    ...oczywiście tylko jeśli ma >1500, bo zgodnie z rozporządzeniem innych
    rzeczy się tam nie wpisuje (i nie że może i tak dalej - po prostu nie). ;)
    --
    Samotnik

  • 33. Data: 2004-04-17 20:23:12
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-15 23:12, Użytkownik Samotnik napisał:
> [...]

    Tu chyba czegos nie doczytalem.
    Czy wyposazenie moze miec okres uzywania dluzszy niz rok ?
    ---

  • 34. Data: 2004-04-17 20:52:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, czeslaw wrote:
    [...]
    >+ >>- wpisania do KUP *bez* amortyzacji (wpisujesz do EW)
    >+
    >+ Tu chyba czegos nie doczytalem.
    >+ Czy wyposazenie moze miec okres uzywania dluzszy niz rok ?

    W przeciwnym przypadku to chyba za "meteriał" trzeba
    by je uznać, a nie wyposażenie :) Oczywiście przesadzam,
    jako że mowa o "rzeczowych składnikach" :)
    Telefon, fotel, wkrętaki - to IMO wyposażenie, zazwyczaj
    nieewidencjonowane (jak ktoś podkreślał - przepis stanowi
    "ponad 1500 zł" !)
    Jakaś "lepsza" wiertarka (ale nie za dobra ;)), komputer
    "makrokesz" albo inny "starszy model" ;> w kategorii
    cenowej 1500<cena<=3500[1] zł mogą być również NIE
    wpisane do EST. No i wypada je do EW zanotować :)
    [1] bo za "<" zamiast "<=" ostatnio modemowcy wycierpieli
    zamiast mnie ;) !

    4all:
    Tak BTW: wychodzi na to, że jeśli ktoś kupi sprzęt którego
    z tytułu "planowanego używania < rok" nie zalicza do EST
    to RÓWNIEŻ powinien je wpisać do EW. Ktoś kiedyś pisał
    że notebooki tak traktuje: kupuje, po 10 miesiącach sprzedaje
    i nabywa nowy...
    Czyli bez wzgledu na powód niewpisania do EST - jak "rzeczowy"
    i ponad 1,5 kzł -> EW, dobrze koncypuję ?
    A co z moim pomysłem pt. "grunt" ? :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 35. Data: 2004-04-17 21:04:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ A co z moim pomysłem pt. "grunt" ? :]

    Wróć, miało być "dzieła sztuki" !
    Chyba już przestanę pisać... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 36. Data: 2004-04-17 21:20:55
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-17 22:52, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Sat, 17 Apr 2004, czeslaw wrote:

    > Telefon, fotel, wkrętaki - to IMO wyposażenie, zazwyczaj
    > nieewidencjonowane (jak ktoś podkreślał - przepis stanowi
    > "ponad 1500 zł" !)

    To jest wlasnie to = pole do interpretacji. Jak interpretuje tak, US
    inaczej i wlacza sie czerwona lampka pragrafu 22.

    A np myslalem o komorce. 400 PLN, uzywana bedzie na pewno 2 lata.
    Co z tym g* zrobic ?
    Wpisac do EW czy ST czy olac obie opcje ?
    ---

  • 37. Data: 2004-04-17 23:11:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ Co z tym g* zrobic ?
    >+ Wpisac do EW czy ST czy olac obie opcje ?

    Ja wybrałem to ostatnie :)
    Do EW "nie przysługuje", zaś do EST "nie ma motywacji".
    Jakby to był hm... komputer, to byłaby motywacja w celu
    unikciecia rozważań "a co będzie jak dokupię monitor
    LCD za 3800 zł" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)