  • 1. Data: 2008-07-07 19:17:12
    Temat: Vat z UE , jak to działa?
    Od: "zxc" <z...@z...pl>

    Chce kupić wózek dziecięcy na Fa Vat.
    Sprzedawca daje cene (przyklad) 100eur + 19% Vat (niemcy).

    Według tego co mi się wydaje powinienem móc kupić wózek w cenie netto (bez
    vat)
    a przy dalszej sprzedaży w kraju doliczyć nasze 22%.

    Sprzedawca z kolei mówi, że cena ma być brutto a zwrot niemieckiego Vat
    dostane w Polsce.

    Czy to prawda ? Jak to właściwie działa ?

    Czy gdyby to nie byla Fa na firme a zwykly rachunek , jako osoba fizyczna
    moge ubiegac sie o jakis zwrot ?

    Pierwsza taka transakcja i nie za bardzo wiem.
    Z góry dziękuje za podpowiedz.

    Lukasz

  • 2. Data: 2008-07-07 19:46:26
    Temat: Re: Vat z UE , jak to działa?
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    zxc pisze:
    > Pierwsza taka transakcja i nie za bardzo wiem.
    > Z góry dziękuje za podpowiedz.

    Jesli jestem platnikiem VAT UE to bedzie to wewnatrzwspolnotowe nabycie
    towarow i placisz cene netto, a VAT rozliczasz w Polsce. Jesli nie
    jestes euro platnikiem VAT to placisz normalna cene brutto.

  • 3. Data: 2008-07-07 21:25:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, zxc wrote:

    Piotr już objaśnił, ja tylko do tego:

    > Czy gdyby to nie byla Fa na firme a zwykly rachunek , jako osoba fizyczna
    > moge ubiegac sie o jakis zwrot ?

    Ktoś już budził grupę, że daaawno temu (w 2004, przy wchodzeniu do UE)
    został wydany przepis (AFAIR obowiązujący) że owszem, istnieje taka
    możliwość.
    Tyle, że trzeba zapłacić 22% VAT w .pl i wystąpić o zwrot 19% z .de :>
    Bardzo chce Ci się sprawdzać, czy gdzieś jest urzędnik który wie że
    jak KONIECZNIE chcesz dopłacić 3% to da się to załatwić? ;)

    Niestety mamy jedną z najwyższych stawek w UE (a Niemcy mieli jeszcze
    mniej, niedawno podnosili). Pewnie dlatego chętnych do owej procedury
    będzie (w skali kraju) około zero osób na rok :P

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-07-07 21:40:03
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Niestety mamy jedną z najwyższych stawek w UE (a Niemcy mieli jeszcze
    > mniej, niedawno podnosili). Pewnie dlatego chętnych do owej procedury
    > będzie (w skali kraju) około zero osób na rok :P

    firmie przecież i tak wszystko jedno - ale imho tak nie można w obrocie między
    firmami w UE
    deklaracje vat eu nie mają takich pól :-)

  • 5. Data: 2008-07-07 23:15:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Jul 2008, gasper wrote:

    [...]
    > firmie przecież i tak wszystko jedno - ale imho tak nie można w obrocie
    > między firmami w UE

    Nie można.
    Piszę o "konsumencie" (OFnPDGoNBRR :>) bo tego jak domniemałem
    dotyczyło pytanie i cytat który zostawiłem.
    I rzeczywiście, domniemanie wygląda wątpliwie, bo niby skąd
    "rachunek" (a nie f-ra), więc *wystawca* nie jest VATowcem.
    Znaczy wtopiłem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-08 06:15:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > I rzeczywiście, domniemanie wygląda wątpliwie, bo niby skąd
    > "rachunek" (a nie f-ra), więc *wystawca* nie jest VATowcem.

    Oj Gotfryd Gotfryd...

    Na Niemieckich fakturach które dostaję pisze "Rechnung".
    To rachunek czy faktura?
    I czy Niemcy mają się przejmować polską terminologią i polska ustawą o VAT?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-07-08 07:28:18
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Nie można.
    > Piszę o "konsumencie" (OFnPDGoNBRR :>) bo tego jak domniemałem
    > dotyczyło pytanie i cytat który zostawiłem.

    ale autor pytał o firme - przeczytaj, że pisał o dalszej odsprzedaży

  • 8. Data: 2008-07-08 17:41:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2008, gasper wrote:

    > ale autor pytał o firme - przeczytaj, że pisał o dalszej odsprzedaży

    "Czy gdyby to nie byla Fa na firme a zwykly rachunek , jako osoba
    fizyczna"

    Już przyznałem, że rozumieć można to różnie :)

    pzdr, Gotfryd