  • 1. Data: 2005-01-06 17:23:53
    Temat: Vat na internet
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Przepraszam jeśli już to było, ale przeglądnąłem kilka tematów i nie
    znalazłem.

    Jak ma wygladać odliczanie abonamentu internetowego.
    Czy do odliczenia jest całość czy tylko vat?
    Jeśli cały to przy 50 zł +22%=61*12=732 oznaczłoby to internet za darmo?
    Nie wydaje mi się żeby to było możliwe (zbyt piękne). Więc chyba tylko
    11zł*12=132 do
    odliczenia.
    Paweł

    --
    "Nic na świecie nie jest tak sprawiedliwie rozdzielone jak rozum:
    każdy uważa, że ma go dosyć."- Jakub Tati

  • 2. Data: 2005-01-06 18:05:26
    Temat: Re: Vat na internet
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jeśli cały to przy 50 zł +22%=61*12=732 oznaczłoby to internet za darmo?
    > Nie wydaje mi się żeby to było możliwe (zbyt piękne). Więc chyba tylko

    Nie wiem czy masz na myśli nową ustawę w myśl której można będzie odliczyć od
    DOCHODU 760zł tu będzie 19%z tej kwoty którą zapłacisz w ciągu roku ale nie
    więcej niż 760 za cały rok
    Druga sprawa to taka że możesz odliczać sobie Vat od internetu bo ci go
    nalicza twój dostawca tejże usługi i nabyłeś takie prawo. Piszesz że 22% i to
    jest VAT - nie możesz odliczyć wszystkiego tylko sam VAT czyli tak jak pisałeś
    tylko 11zł miesięcznie
    pzdr jas

  • 3. Data: 2005-01-06 19:22:54
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    jas napisał(a):

    > Nie wiem czy masz na myśli nową ustawę w myśl której można będzie odliczyć od
    > DOCHODU 760zł tu będzie 19%z tej kwoty którą zapłacisz w ciągu roku ale nie
    > więcej niż 760 za cały rok

    Tak o tejj ustawie, ale dlaczego 19% bo niezalapałem skąd tyle ci wyszło?

> [...]
    > jest VAT - nie możesz odliczyć wszystkiego tylko sam VAT czyli tak jak pisałeś

    Acha czyli tak jak pisałem pierwsza wersja zbyt piękna.
    Czyli przy przyszłorocznym PITcie będzie mozna odliczyć vat*12miesięcy
    ale nie więcej niż 760.
    A nie całą opłatę abonamentową*12 miesiecy.
    Paweł

  • 4. Data: 2005-01-06 23:09:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jan 2005, Paweł Furman wrote:

    > + jas napisał(a):
    > + > Nie wiem czy masz na myśli nową ustawę w myśl której można będzie odliczyć
    > + > od DOCHODU 760zł tu będzie 19%z tej kwoty którą zapłacisz w ciągu roku ale
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    > + > nie więcej niż 760 za cały rok
    > +
    > + Tak o tejj ustawie, ale dlaczego 19% bo niezalapałem skąd tyle ci wyszło?

    ...bo podatek dochodowy płacony przez *większość* podatników wynosi
    19%. A ty *nie* "odliczysz VATu" !!
    *W zamian* :> za dołożenie 22% VAT ustawodawca pozwala odliczyć *cały
    wydatek* (na internet) - ale *od podstawy* (czyli "zarobionych pieniędzy
    od których płaci się podatek"). Czyli *nie zapłacisz* 19% podatku
    odliczonych *od zarobku* !

> [...]
    > + Acha czyli tak jak pisałem pierwsza wersja zbyt piękna.
    > + Czyli przy przyszłorocznym PITcie będzie mozna odliczyć vat*12miesięcy ale

    Tyle że nie "VAT*12 miesięcy" :) ale *cała kwota* (zapłacona) razy 12
    miesięcy.
    Wychodzi max. 63,33 zł na miesiąc :), *W TYM* 51,91 zł kwoty netto
    plus 11,42 zł VAT :], samego odliczenia *jeśli płacisz podatek 19%*
    wyjdzie "efektywnie" 12,03 zł !
    (100% ceny netto + 22% VAT)*19%
    stawka VAT ^^
    \---------------------/ ||
    kwota obniżenia stawka podatku *dochodowego*

    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-01-07 10:09:44
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...bo podatek dochodowy płacony przez *większość* podatników wynosi
    > 19%.

    A, no fakt :)

> [...]
    > wydatek* (na internet) - ale *od podstawy* (czyli "zarobionych pieniędzy
    > od których płaci się podatek"). Czyli *nie zapłacisz* 19% podatku

    Aaa, załapałem. Lajkonik jestem straszny w tychsprawach ale po którymś
    razie przeczytanaia chyba do mnie dotarło :)
    Czyli to max 760 mogę odliczyć od wszystkich zarobionych pieniędzy, a
    potem z tego liczę podatek (to 19%).
    Wiem technicznie to odliczam osobno 19% od 760max, ale wychodzi na to
    samo tak? Czy coś pokręciłem.

> [...]
    > stawka VAT ^^
    > \---------------------/ ||
    > kwota obniżenia stawka podatku *dochodowego*

    Czyli tak łopatologicznie to będzie:
    (cała_moja_zarobiona_kasa * 19%)-(cała_kasa_wydana_na_internet [max 760]
    * 19%) = podatek
    Pokręciłem coś czy dobrze zrozumiałem.

    Paweł

  • 6. Data: 2005-01-07 15:37:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jan 2005, Paweł Furman wrote:
    [...]
    > + Czyli to max 760 mogę odliczyć od wszystkich zarobionych pieniędzy, a potem z
    > + tego liczę podatek (to 19%).

    ....taaaaaa jest !
    <spocznij :)>

    > + Czyli tak łopatologicznie to będzie:

    Nnnno, w tym wzorku brakuje jeszcze kilkunastu do kilkudziesięciu
    *innych* pozycji, zależnie jakie dochody rozliczasz :) ale idea
    mniej więcej... sprowadza się do przekształcenia wzoru :

    > + (cała_moja_zarobiona_kasa * 19%)-(cała_kasa_wydana_na_internet [max 760] *

    (cała zarobiona kasa - [wydatek na inet max.760]) *19%
    :)
    Pamiętając iż pominięto "kwotę wolną", koszty uzyskania, odliczenia
    zdrowotnego, składki ZUS,... i tych pozostałych fafnaście składników :)
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-08 14:42:06
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Fri, 7 Jan 2005, Paweł Furman wrote:
    > [...]
    >

    > ....taaaaaa jest !
    > <spocznij :)>

    Ok dzięki, rozjaśnio mi się.
    Czyli poza dodatkowym liczeniem przy PITach wiekszych zmian nie ma
    (przynajmniej u mnie).
    Paweł

  • 8. Data: 2005-01-08 16:20:41
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

> [...]
    > Pamiętając iż pominięto "kwotę wolną", koszty uzyskania, odliczenia
    > zdrowotnego, składki ZUS,... i tych pozostałych fafnaście składników :)

    Czyli w sumie to zysk z tej ulgi przy pierwszym progu będzie 19%*760=144,40.
    Dobrze rozumuje?

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 9. Data: 2005-01-08 21:07:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Jan 2005, Piotr "Kazimierz" Kuźmiak wrote:
    [...]
    >+ Czyli w sumie to zysk z tej ulgi przy pierwszym progu będzie 19%*760=144,40.
    >+ Dobrze rozumuje?

    IMO tak :)
    Oczywiście biorąc pod uwagę iż w tym "zysku" jest 137 zł VAT którego
    wcześniej *nie płaciłeś*... A prawdopodobieństwo zmieszczenia się
    z płaceniem w przedziale w którym "jest zysk ogólny" nie jest takie
    duże :]
    Z drugiej - prawdę mówiąc przedział ten powinien trochę się poszerzyć.
    Dlaczego ?
    - ano dlatego, że z tych samych powodów dla których było uzasadnione
    podniesienie kwoty netto przy zmianie z 7% -> "zw" uzasadnione jest
    oczekiwanie pewnego (niewiekiego, ale *powinno być*) obniżenia
    ceny przez dostawców.
    W końcu będą mogli *odliczyć VAT* od wszystkich oVATowanych wydatków.
    Zakładając iż mają "kosztów oVATowanych" np. 25% - to kwota netto
    powinna spaść o *około* 22%*25% -> 5,5%.
    Oczywiście, ponieważ *w praktyce* część operatorów (takich jak TPSA,
    świadczących zarówno "ludności" jak i firmom) podzielili poprzednie
    obciążenie wynikające (wobec kwoty NETTO !) ze zwolnienia
    *niesprawiedliwie*, aplikując *tę samą* kwotę netto na fakturach
    oVATowanych jak i zwolnionych - u nich faktyczna zmiana może być
    śladowa.
    Szczególnie jak mają sporo "dochodów od firm".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-01-09 13:00:46
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 sty o godzinie 17:20, na pl.soc.prawo.podatki, Piotr \"Kazimierz\"
    Kuźmiak napisał(a):

    > Czyli w sumie to zysk z tej ulgi przy pierwszym progu będzie 19%*760=144,40.
    > Dobrze rozumuje?

    Źle poniekąd rozumujesz.
    Nie ma zanczenia w jakim jest przedziale podatkowym - i tak odliczasz *od
    dochodu* - więc czy to jest 19, 30 czy 40 albo nawet 50% - odliczasz 760 od
    dochodu.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423