  • 1. Data: 2003-02-15 13:29:27
    Temat: Vat i samochód
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Taki mam normalnie problem a może pytanie jeszcze na wyrost. Jak będzie
    wyglądała sprawa vatu jeśli kupimy samochód na firmę jako osoba trzecia od
    lisingodawcy gdzie na fakturze wartość tego saochodu będzie zaniżona ze
    względu na spłacane rat lisingowe. Czy przy sprzedaży tego środka trwałego
    juz po "normalnej" wartości będziemu odprowadzać vat 22% od tej kwoty?
    I tak jeszcze dla sprawdzenia. Jeśli przy zakupie vat został odliczony to
    obojętne po jakim czasie go sprzedamy i tak vat zapłacimy?
    Agata

  • 2. Data: 2003-02-17 07:05:49
    Temat: Re: Vat i samochód
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 15-02-2003 14:29, Użytkownik Kartka napisał:
> [...]
    > względu na spłacane rat lisingowe. Czy przy sprzedaży tego środka trwałego
    Rozumiem że osoba trzecia = *nie* leasingobiorca?
    Leasingodawca może sprzedac przedmiot leasingu po wartości hipotetycznej
    tylko leasingobiorcy.
    Z każdym innym ceny musza być rynkowe.

    > juz po "normalnej" wartości będziemu odprowadzać vat 22% od tej kwoty?
    Vat odprowadzasz zawsze od takiej kwoty netto za jaką cos sprzedajesz.
    Róznica pomiędzy tym za ile kupiłas a tym za ile sprzedajesz to własnie
    *wartość dodana*.

    > I tak jeszcze dla sprawdzenia. Jeśli przy zakupie vat został odliczony to
    > obojętne po jakim czasie go sprzedamy i tak vat zapłacimy?

    Zapłacicie...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-17 14:42:12
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    > Rozumiem że osoba trzecia = *nie* leasingobiorca?
    Dokładnie. Całkiem inna firma.

    > Leasingodawca może sprzedac przedmiot leasingu po wartości hipotetycznej
    > tylko leasingobiorcy.
    > Z każdym innym ceny musza być rynkowe.
    Jesteś tego zupełnie pewna? Wiesz...gdybyś miała jakąś notatkę w tej
    sprawie.

    > Vat odprowadzasz zawsze od takiej kwoty netto za jaką cos sprzedajesz.
    > Róznica pomiędzy tym za ile kupiłas a tym za ile sprzedajesz to własnie
    > *wartość dodana*.
    A wspomniałaś o tej wartości dodanej w związku z.........?

    Agata

  • 4. Data: 2003-02-17 14:51:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 15:42, Użytkownik Kartka napisał:

    > Jesteś tego zupełnie pewna? Wiesz...gdybyś miała jakąś notatkę w tej
    > sprawie.

    Ustawa o PDOF *pozwala* sprzedać przedmiot leasingu leasingobiorcy po
    cenie równej wartości hipotetycznej.
    To jest wyłaczenie od ogólnej zasady że ceny musza byc rynkowe albo
    płacisz podatek od nieponiesionych (zanizonych) kosztów lub
    nieuzyskanych dochodów.

    Art. później bo idem jeść...

    > A wspomniałaś o tej wartości dodanej w związku z.........?

    VAT = value added tax = podatek od wartości dodanej

    Znajmośc istoty podatku bardzo ułatwia życie - wiadomo czemu ma sluzyc i
    mniej jest przykrych niespodzianek.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-17 18:22:00
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    > To jest wyłaczenie od ogólnej zasady że ceny musza byc rynkowe albo
    > płacisz podatek od nieponiesionych (zanizonych) kosztów lub

    Smacznego

    Poczytałam i oczywiście nic nie kapuję bo w ustawie wspomina się o:
    Art. 23d.

    1. Jeżeli po upływie podstawowego okresu umowy leasingu, o której mowa w
    art. 23b ust. 1, finansujący przenosi na osobę trzecią własność środków
    trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, będących przedmiotem tej
    umowy, oraz wypłaca korzystającemu z tytułu spłaty ich wartości uzgodnioną
    kwotę - przy określaniu przychodu ze sprzedaży i kosztu jego uzyskania
    stosuje się przepisy art. 14, art. 19, art. 22 i art. 23.

    2. Kwota wypłacona korzystającemu, w przypadku określonym w ust. 1, stanowi
    koszt uzyskania przychodów finansującego w dniu zapłaty do wysokości różnicy
    pomiędzy rzeczywistą wartością netto a hipotetyczną wartością netto.

    3. Kwota otrzymana przez korzystającego, w przypadku określonym w ust. 1,
    stanowi jego przychód w dniu jej otrzymania.

    Jak dla mnie to specjalnie nic z tego nie wynika

    oraz:

    Art. 23h.

    1. Jeżeli są spełnione warunki, o których mowa w art. 23f ust. 1, i po
    upływie podstawowego okresu umowy leasingu finansujący przenosi na osobę
    trzecią własność środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych,
    będących przedmiotem umowy, oraz wypłaca korzystającemu z tytułu spłaty ich
    wartości uzgodnioną kwotę:

    1) przy określaniu przychodu ze sprzedaży stosuje się przepisy, o których
    mowa w art. 14 i art. 19,

    2) do kosztów uzyskania przychodów nie zalicza się wydatków poniesionych
    przez finansującego na nabycie lub wytworzenie środków trwałych lub wartości
    niematerialnych i prawnych stanowiących przedmiot umowy; kosztem są jednak
    te wydatki pomniejszone o spłatę wartości początkowej, o której mowa w art.
    23a pkt 7.

    2. Kwota wypłacona korzystającemu stanowi koszt uzyskania przychodów
    finansującego i jest przychodem korzystającego w dniu jej otrzymania.

    I też nic nie wynika :)

    Czy ktoś rozumie to co tam jest napisane?

    Agata