  • 1. Data: 2002-11-28 07:50:54
    Temat: Vat, REGON i problem.
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam, pare dni temu pytalem sie, kiedy staje sie platnikiem VAT. Dzieki
    za odpowiedzi, nurtuje mnie jednak taki problem - skoro niektore typy
    dzialalnosci sa od razu "zavatowane" - wedlug czego sie te dzialalnosc
    ustala? Czy wedlug tego, co mam na wpisie do ewidencji DG, czy wg.
    EKD/PKD z REGON? Ja i kumpel mamy zagwozdke, mi sie trafila taka
    sytuacja: na wpisie mam:

    a)
    - swiadczenie uslug marketingowych
    - consulting
    - szkolenia
    - e-business
    - projektowanie stron internetowych

    b) na REGON mam "Pozostala dzialnosc komercyjna, gdzie indziej nie
    sklasyfikowana" (PKD = 7484B)

    Kumpel ma odpowiednio a) uslugi marketingowe i zarzadzanie projektami
    marketingowymi, b) Badanie rynku i opinii publicznej (PKD = 7413Z, EKD
    7413)

    Pytanie jest - czy ktos z nas urzedowo podpada pod VAT?

    nijou zavatowany

  • 2. Data: 2002-11-28 08:06:58
    Temat: Re: Vat, REGON i problem.
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > Pytanie jest - czy ktos z nas urzedowo podpada pod VAT?

    Gdzie mozna znalezc liste uslug, ktorych wykonywanie
    wymusza rezygnacje z podmiotowego zwolnienia z VAT?

    Dzieki,

    Latet

  • 3. Data: 2002-11-29 00:26:11
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, nijou wrote:

> [...]
    >+ dzialalnosci sa od razu "zavatowane" - wedlug czego sie te dzialalnosc
    >+ ustala? Czy wedlug tego, co mam na wpisie do ewidencji DG, czy wg.

    AFAIK i IMHO nie - to *wykonanie* takiej operacji gospodarczej
    jest przyczyną "wpadania w VAT".
    Oczywiście ustawa o statystyce nakazuje żeby aktualizować
    *podstawową* działalność, czyli jeśli prowadzisz inną to
    należałoby do GUSu wpaść :) (wiem, wiem, prawie nigdy nikt
    się nie czepia, podobno...)

    Pozdrowienia, Gotfryd