  • 1. Data: 2003-02-05 08:19:16
    Temat: Vat 7%
    Od: "I...@i...pl" <i...@i...pl>

    Witam i proszę o pomoc osoby zorientowane w temacie.
    Mianowicie: za projekt technologii basenu pływackiego funkcjonującego przy
    placówce oświatowej wystawiliśmy firmie, której jesteśmy podwykonawcą (nie
    bezpośrednio szkole - o ile ma to znaczenie) fakturę z naliczonym 22%
    podatkiem VAT.
    W odpowiedzi otrzymaliśmy od zleceniodawcy pismo, że stawka VAT powinna
    wynosić 7% - dla obiektów nr 13 i 18 KOB, z jednoczesną prośbą o
    przedstawienie podstawy prawnej naliczenia 22% VAT-u.
    Być może problem jest banalny, ale to kompletnie nie moja branża. Nasza
    księgowa jest na zwolnieniu, więc na prośbę szefów wystawiłam fakturę
    zgodnie z ich zaleceniami co do stawki VAT. Jednak uzasadnienie pozostawili
    mnie.
    Więc jak jest z projektami? 7 czy 22%?
    Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Za odpowiedź ze wskazaniem podstawy prawnej będę baaaardzo wdzięczna:)
    pozdrawiam
    Marta

  • 2. Data: 2003-02-05 09:03:58
    Temat: Re: Vat 7%
    Od: "komix2" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "I...@i...pl" <i...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:b1qhco$77n$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Więc jak jest z projektami? 7 czy 22%?
    > Będę wdzięczna za odpowiedź.
    > Za odpowiedź ze wskazaniem podstawy prawnej będę baaaardzo wdzięczna:)
    Załącznik nr 5 do ustawy o VAT poz 76 (DZ U nr 11 poz.50 z 1993r.)
    Budowa, remonty i bieżąca konserwacja budynków:
    1)....
    2) nauki, oświaty i wychowania (KOB 13)
    3)..
    4)...
    5)...
    6) użytku publicznego-pozostałych (KOB 18)
    7)...

  • 3. Data: 2003-02-05 09:29:10
    Od: "I...@i...pl" <i...@i...pl>

    Użytkownik "komix2" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 4)...
    > 5)...
    > 6) użytku publicznego-pozostałych (KOB 18)

    dotarłam do tego załącznika ale mam wątpliwości, czy wykonanie projektu
    zawiera się w określeniu "budowa, remonty i bieżąca konserwacja"
    poza tym jest jeszcze sprawa podwykonawstwa - placówki oświatowe nie są,
    zdaje się, płatnikami VATu ale firma, która zleciła nam wykonanie projektu -
    owszem. Chyba, że nie ma to w tym wypadku znaczenia.
    Dzięki za odzew, pozdrawiam
    Marta

  • 4. Data: 2003-02-05 10:04:36
    Od: "komix2" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "I...@i...pl" <i...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:b1qlfq$mcr$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]

    projektu -
    > owszem. Chyba, że nie ma to w tym wypadku znaczenia.

    Projekt jest pierwszą i jedną z najważniejszych faz realizacji wszelkich
    inwestycji.
    To jaki status płatnika VAT posiada zlecający czy zamawiający nie ma żadnego
    znaczenia.
    Ustawa określa jak ma być opodatkowana Twoja usługa lub towary, które
    dostarczasz.
    Powodzenia, Michał

  • 5. Data: 2003-02-05 12:53:20
    Od: "I...@i...pl" <i...@i...pl>

    W końcu zadzwoniłam do U.S. - jednak 22% :)
    Marta

  • 6. Data: 2003-02-05 14:06:10
    Od: s...@p...onet.pl

    > W końcu zadzwoniłam do U.S. - jednak 22% :)

    Hi Hi. Oni zawsze wola powiedziec, ze 22.
    Najlepiej to popros US o wydanie decyzji na pismie a potem przeslij dalej
    firmie, ktora upomina sie o podstawe naliczenia takiego podatku.

    PZDRWM, eS.

  • 7. Data: 2003-02-05 21:09:12
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > 4)...
    > 5)...
    > 6) użytku publicznego-pozostałych (KOB 18)

    Sorry ale dla mnie to nie jest żaden dowód że za PROJEKT technologii basenu
    pływackiego stawka vat ma być 7%. Budowa, remonty i
    bieżąca konserwacja budynków to prsze bardzo, jest czarno-na białym że 7%.
    A co douwagi jednego z grupowiczów że projekt jest pierwszym etapem budowy. Figę z
    makiem, jest jedynie jesnym z pierwszych etapów
    inwestycji. Podstawą rozpoczęcia budowy jest uzyskanie pozwolenia na budowę i dopiero
    po tym fakcie mozna nówic o rozpoczęciu BUDOWY
    (a chyba za taki uznaje sie juz ogrodzenie placu budowy). Podciąganie pod wyżej
    wymieniony załącznik nr 5 usługi projektowania jest
    IMO (99%) błędne.

    Sark

  • 8. Data: 2003-02-06 01:03:35
    Od: f...@p...onet.pl

    a coż to za mily US? w moim gdy zadzwonilam z problemem jaki Vat w 2003 r na
    pewien towar ( bylo 0% a teraz nikt nie wie ile), to odpowiedzieli " my nie
    jestesmy od udzielania informacji tylko od kontrolowania " :-)))) bardzo mili
    i dowcipni
    Pozdro, M.

  • 9. Data: 2003-02-06 08:20:02
    Od: "I...@i...pl" <i...@i...pl>

    Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > jestesmy od udzielania informacji tylko od kontrolowania " :-)))) bardzo

    II US w Gdyni. Ale najpierw kazali mi podać numer PKWiU. Troche się
    naszukałam:)
    Przy drugim telefonie (znałam już ten magic numer) słuchawkę podniósł miły
    pan, który wszystko mi wytłumaczył.
    Dzięki wszystkim za odzew.
    Marta

  • 10. Data: 2003-02-06 08:22:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik I...@i...pl napisał:

    > II US w Gdyni. Ale najpierw kazali mi podać numer PKWiU. Troche się
    > naszukałam:)
    > Przy drugim telefonie (znałam już ten magic numer) słuchawkę podniósł miły
    > pan, który wszystko mi wytłumaczył.
    A podziel sie chociaz co i jak Ci wytłumaczył, bo do konsensusu w
    rzeczonej kwestii lista nie doszła.

    Byłam kiedys na jakichs podyplomowych z kierowniczką US z Gdyni (a może
    kierowniczka jakiegoś działu - dawno to było) Miła kobitka. Sprawiała
    wrażenie rozsądnej :-) Może tam wszysy tacy?

    Maddy co zna jedna miła pania od VATu... ale to ewenement...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl