  • 11. Data: 2003-07-22 10:35:09
    Temat: Re: Vacić nie vacić... pytanie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik onet-romek napisał:

    > wiadomości

    > Więc jak Gotfrydzie, czy za ten stół sprzedający wystawia rachunek, czy
    > fakturę, czy obydwie te rzeczy naraz?

    Zgodnie z ustawa na kawałek poniżej limitu wystawia rachunek, na drugi
    kawałek fakturę.
    Nie można wystawić rachunku na całośc, bo od kwoty powyżej limitu
    powstaje obowiązek podatkowy.
    Nie mozna wystawić na calość faktury VAT bo "z automatu" VATowcem
    stajesz sie dopiero PO przekroczeniu limitu.
    Dobrowolne wejście w VAT możliwe jest z początkiem miesiąca (w miesiącu
    poprzednim trzeba było złozyc zgłoszenie).

    Powiem szczerze - nie spotkalam jeszcze nikogo kto by nie załatwił
    sprawy odpowiednio wczesnie, żeby rachunków na pół nie dzielić.
    W końcy jeżeli w czerwcu było sie o krok od limitu i interes sie jakos
    kręci to konkluzja że "za chwile wpadne w VAT a nie wiem jakie sa tego
    konsekwencje" powinna narzucic się sama.

    Sprawdzę który delikwent zapoczątkował wątek i powiesze go gdzies* na
    ścianie na pamiątkę :-))

    Maddy

    *post, nie delikwenta :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2003-07-22 10:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, onet-romek wrote:
    [...]
    >+ > >+ Jest nad czym dywagować. Bo jeżeli osiągnąłem sprzedaż np
    >+ > >+ 40890 zł i teraz
    >+ > >+ sprzedaję stół za 500 zł, to czy mam część stołu sprzedać
    >+ > >+ na rachunek (np.
    >+ > >+ nogę) a resztę stołu na fakturę?
    [...]
    >+ Więc jak Gotfrydzie, czy za ten stół sprzedający wystawia rachunek, czy
    >+ fakturę, czy obydwie te rzeczy naraz?

    A, z tym to zagwozdka jest większa :)
    Pytałeś w US ? ;)
    IMHO - to nie ma przeciwwskazań żeby były 2 dokumenty na jednym
    papierze, nawet z jednym podsumowaniem.
    Zaraz poczekamy czy grupowicze będąc krzyczeć:

    +++++++++++
    Rachunek/faktura VAT 001S/2003
    Nazwa towaru j.m. cena jedn. wartość
    Stół szt. 411,64 zł 411,64 zł
    W oparciu o art.XX.Y ustawy o VAT częściowemu opodatkowaniu
    podlega sprzedaż towaru j.w. w częsci przekraczającej 10 zł:
    wartość netto stawka VAT wartość brutto
    401,64 zł 22% 490,00 zł

    Łącznie VAT:
    401,64 zł 22% 490,00 zł

    Do zapłaty:
    kwota zwolniona podmiotowo: 10 zł
    kwota brutto podlegająca opodatkowaniu: 490 zł
    RAZEM: 500 zł
    -------------

    Złamałem jakiś przepis ?? ;)
    AFAIK to np. nigdzie w rozp. ds. faktur VAT nie ma nakazu
    "pisania w tym samym wierszu", ma być (...tu lista parametrów).
    Zgadza się ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-07-22 16:27:21
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości

    > +++++++++++
    > Rachunek/faktura VAT 001S/2003

    Mnie sie podoba. Skasowalbym tylko słowo "rachunek".

    > Nazwa towaru j.m. cena jedn. wartość
    > Stół szt. 411,64 zł 411,64 zł

    A moze sprzedaz 1 szt. stołu w dwoch pozycjach:

    10 zl netto wg stawki "NP" :-)
    401,64 netto wg stawki 22%.

> [...]

    > AFAIK to np. nigdzie w rozp. ds. faktur VAT nie ma nakazu
    > "pisania w tym samym wierszu", ma być (...tu lista parametrów).

    A jest zakaz wpisywania na FVAT pozycji, ktore "nie podlegają VAT" ?

    Karol

  • 14. Data: 2003-07-23 09:10:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jul 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ A jest zakaz wpisywania na FVAT pozycji, ktore "nie podlegają VAT" ?

    Nie jest mi znany, jak ktoś wie niech krzyczy :)
    Dlatego sugerowałem "2 dokumenty na jednym papierze", bo zakazu
    raczej nie ma i praktyka wystawiania *na fakturze* np. gwarancji
    jest dość powszechna :)
    Natomiast jakby ktoś z doświadczenia mógł zapodać czy widział
    dokument (księgowy, nie umowę !) tak jak pytasz to też bym poczytał :)

    Maddy, jak się zapatrujesz na pozycję "np" na fVAT ?? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-07-23 11:28:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > dokument (księgowy, nie umowę !) tak jak pytasz to też bym poczytał :)
    >
    > Maddy, jak się zapatrujesz na pozycję "np" na fVAT ?? ;)

    Widywałam takie, jeszcze w czasach gdy licencje były nieopodatkowane.
    Ale sama nigdy nie musiałam sie z taka kwestią zmagac.
    Zakazu nie ma.
    Jest powiedziane co MUSI byc na fakturze VAT, nie ma co może a co nie może.

    Problem w tym że to nie ta połówka stołu nie podlega w wystawca w
    momencie jej sprzedazy nie podlegał.

    Maddy rozklada ręce "a mnie glowa boli dziś..."

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 16. Data: 2003-07-23 11:44:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "Maddy" [...]

    > Problem w tym że to nie ta połówka stołu nie podlega a wystawca w
    > momencie jej sprzedazy nie podlegał.
    >
    > Maddy rozklada ręce "a mnie glowa boli dziś..."
    >
    > --
    > Magdalena "Maddy" Wołoszyk

    A ja to chyba podlegalem, ale bylem "zwolniony podmiotowo".....

    Boguslaw

  • 17. Data: 2003-07-23 14:00:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    [...]
    >+ A ja to chyba podlegalem, ale bylem "zwolniony podmiotowo".....

    No nieźle. Maddy złowiona w sidła niuansu zwolniony/nie podlega :)
    Przydział kawy... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (chyba też skorzystam z koncepcji z kawą :), nie zwróciłem
    uwagi !)

  • 18. Data: 2003-07-24 07:36:35
    Od: "onet-romek" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Przydział kawy... :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (chyba też skorzystam z koncepcji z kawą :), nie zwróciłem

    A mówiłeś Gotfrydzie, że nie ma nad czym dywagować...
    Pozdrawiam
    R.

  • 19. Data: 2003-07-26 21:25:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Jul 2003, onet-romek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ > No nieźle. Maddy złowiona w sidła niuansu zwolniony/nie podlega :)
    [...]
    >+ A mówiłeś Gotfrydzie, że nie ma nad czym dywagować...

    O kawie ?? Ależ należy :)
    Choć o tej porze pił już nie bedę (kawy !!) :)

    pozdrowienia, Gotfryd