  • 1. Data: 2008-06-27 09:50:10
    Temat: VATowiec a kasa/drukarka fiskalna
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    prowadzę swoją księgarnię internetową i do tej pory nie byłem płatnikiem
    podatku VAT. W najbliższym czasie przekroczę przychód 50.000 zł i
    zostanę vatowcem. W związku z tym mam pytanie: czy gdy wskoczę na vat,
    będę musiał posiadać kasę lub drukarkę fiskalną?

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2008-06-27 12:20:38
    Temat: Re: VATowiec a kasa/drukarka fiskalna
    Od: grzess <k...@w...pl>

    Obowiazek instalacji kasy fiskalnej nie jest uzalezniony od faktu czy
    obowiazku rejestracji na potrzeby vat.
    Regulacje w tym zakresie znajdziemy w rozporzadzeniu w sprawie kas
    rejestrujacych, a w skrocie; to poza czynnosciami wylaczonymi ze
    zwolnienia, a ujetymi w par 4 w/w rozporzadzenia oraz poza czynnosciami z
    zalacznika do w/w rozporzadzenia (warta uwagi poz 37 i 38) i szczegolnymi
    regulacjami ujetymi w par. 3 w/w rozporzadzenia, obowiazek instalacji kasy
    powstaje:
    - w pierwszym roku dzialalnosci, od dnia przekroczenia kwoty obrotu 20 tys
    zl,
    - w kolejnych latach prowadzonej dzial., po uplywie 2 m-cy, liczac od
    pierwszego dnia m-ca nastepujacego po m-cu w ktorym nastapilo
    przekroczenie kwoty obrotow 40 tys zl.

    Pozdrawiam
    grzess