  • 21. Data: 2003-06-13 08:48:06
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż
    Od: a...@p...onet.pl

    > Użytkownik Karol <a...@b...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:bca7ti$1ub1$...@f...acn.pl...
    >

    > A myślisz, że dlaczego Andersena już nie ma? ;-)

    Kazali ENRONonowi świadczyć usługi szkoleniowe wg stawki "zw" ? :-)))

    Karol

  • 22. Data: 2003-06-13 09:12:38
    Temat: Odp: VAT zwolniony i sprzedaż
    Od: "Slawomir Dabrowski" <s...@s...pl>

    Użytkownik <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...

    > Kazali ENRONonowi świadczyć usługi szkoleniowe wg stawki "zw" ? :-)))

    :-)

  • 23. Data: 2003-06-13 21:29:22
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    12.06.2003 13:15, persona, tytułująca się 'Ryszard G.', zechciała zauważyć:
    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > uzyskaniu wpisu do ewidencji prowadzonej przez jednostkę samorządu
    > terytorialnego obowiązaną do prowadzenia odpowiedniego typu publicznych
    > szkół i placówek."
    >
    > W GUS REGON kwalifikują tą działalność usługową wg
    > Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jako:
    > 8042B - kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia, gdzie
    > indziej niesklasyfikowane
    >
    > Uważam, że jeżeli nie masz wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, to
    > "szkolenia" nie są usługami w zakresie edukacji a więc nie są zwolnione z VAT.

    Nie będę się więc powtarzał.

  • 24. Data: 2003-06-15 17:19:40
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

    No właśnie - a jak to jest udzielaniem korepetycji itp. ?
    Jako co powinno to być zarejestrowane i czy powinno być zgłaszane do
    ewidencji placowek oswiatowych ???

  • 25. Data: 2003-06-15 17:50:13
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    15.06.2003 19:19, persona, tytułująca się 'SDD', zechciała zauważyć:
    > No właśnie - a jak to jest udzielaniem korepetycji itp. ?
    > Jako co powinno to być zarejestrowane i czy powinno być zgłaszane do
    > ewidencji placowek oswiatowych ???

    Nie sądzę, chyba że wystawisz uznawane świadectwo, dyplom, certyfikat itp.

  • 26. Data: 2003-06-16 15:02:25
    Temat: Re: VAT zwolniony i sprzedaż - a jednak
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    12.06.2003 08:08, persona, tytułująca się 'Gotfryd Smolik news',
    zechciała zauważyć:
> [...]
    > opodatkowaną zamiast "zw" :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (który niedawno usunął "prowadzenie szkoleń" z zakresu DG,

    Trochę OT, ale stosowny kontekst. Rozmawiałem właśnie z GK firmy
    prowadzącej szkolenia (m.in.). Korzystają z PKWiU 80, a nie są placówka
    edukacyjną.

    Ale nie ma tak łatwo. Haczyki są dwa:
    1. należy pamiętac o proporcjonalnym do sprzedaży pomniejszeniu kosztów
    zakupów;
    2. musi być w firmie zatrudniony człowiek z uprawnieniami do szkoleń
    (np. uzyskał certyfikat instruktora w zakresie obsługi walizek na kółkach).

    UKS nie czepiał się (2 kontrole) zasadności sprzedaży usługi szkolenia
    oraz jej VAT-u wg PKWiU 80, ale ww. punktów. Brak spełnienia obu
    warunków jednocześnie, to oczywiście obowiązek płacenia pełnej stawki
    22%. (przepraszam za skrót myślowy).

    Wracajac więc do szkoleń informatycznych: niezbędny staje się pracownik
    posiadający dyplom "instruktora" w danym zakresie (np. programowania w
    środowisku Delphi).

  • 27. Data: 2003-06-17 06:01:54
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik maruda napisał:

> [...]
    > edukacyjną.
    >
    > Ale nie ma tak łatwo. Haczyki są dwa:
    > 1. należy pamiętac o proporcjonalnym do sprzedaży pomniejszeniu kosztów
    ????????????????????????????????
    Jakis przepis?
    Pomniejszanie kosztów zakupu? Jakiego zakupu? Po co?
    Koszty zakupu dotycza wyłacznie materiałów i towarów do dalszej odsprzedaży.
    Bredzisz coś...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 28. Data: 2003-06-17 08:20:18
    Od: maruda <m...@g...mm.pl>

    17.06.2003 08:01, persona, tytułująca się 'Maddy', zechciała zauważyć:
    > Użytkownik maruda napisał:
    >

    > Bredzisz coś...
    >
    > Maddy

    Moja droga, kultury troszkę. Bedę zobowiązany.

  • 29. Data: 2003-06-17 14:38:18
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > 2. musi być w firmie zatrudniony człowiek z uprawnieniami do szkoleń
    > (np. uzyskał certyfikat instruktora w zakresie obsługi walizek na kółkach).

    To niech jeszcze GK pokaże przepis odnośnie obowiązku w pkt.2.
    Jak narazie to tylko czytam jakies teoreie od placowek oswiatowych po
    pracownika z uprawnieniami.
    W ustawie o VAT stawka idzie za usługa, a nie za podmiotem.

> [...]
    > oraz jej VAT-u wg PKWiU 80, ale ww. punktów. Brak spełnienia obu
    > warunków jednocześnie, to oczywiście obowiązek płacenia pełnej stawki

    Przepis! Autor! Przepis!

    > Wracajac więc do szkoleń informatycznych: niezbędny staje się pracownik
    > posiadający dyplom "instruktora" w danym zakresie (np. programowania w
    > środowisku Delphi).

    Przepis! Autor! Przepis!

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 30. Data: 2003-06-17 14:42:19
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Pomniejszanie kosztów zakupu? Jakiego zakupu? Po co?
    > Koszty zakupu dotycza wyłacznie materiałów i towarów do dalszej odsprzedaży.

    I Ty sie temu dziwisz ? :-)
    Mało sie juz bzdur nasłuchałaś, że jedna pani drugiej pani.
    Teraz mamy o szkoleniach jutro bedzie o zakazie wystawiania faktur dla byłego
    pracodawcy...itd.

    Karol