  • 1. Data: 2006-09-20 22:56:08
    Temat: VAT zw od uslug, a koszty
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    czytam i czytam i sie troche zgubilem - wiec pytam o droge :)
    Jak rozumiem - sprzedajac cos ze stawka VAT zw, nie moge sobie
    VATu od kupna odliczyc - jest dla mnie kosztem.
    A co jest, jesli robie usluge z VAT zw ??
    Czy wtedy moge odliczyc VAT od kupna rzeczy towarzyszacych temu ??
    W szczegolnosci najmu ??

    Konkretnie: chce wynajac pomieszczenie (od VATowca - tam jest bodaj 7%, tak ??)
    i przeprowadzic w nim szkolenie (VAT zw). Czy VAT od najmu (tudziez innych
    materialow uzytych do szkolenia) jest dla mnie odliczalny ??

    Pozdrawiam,
    Efreet

  • 2. Data: 2006-09-21 11:25:52
    Temat: Re: VAT zw od uslug, a koszty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Efreet wrote:

> [...]
    > 7%, tak ??) i przeprowadzic w nim szkolenie (VAT zw). Czy VAT od najmu
    > (tudziez innych materialow uzytych do szkolenia) jest dla mnie

    Niestety na tym polega różnica mędzy Zw. i 0%, że tego co kupiłeś w
    celu świadczenia usług zw. nie odliczysz.

  • 3. Data: 2006-09-21 15:34:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 13:25:52 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał:

    > Niestety na tym polega różnica mędzy Zw. i 0%, że tego co kupiłeś w
    > celu świadczenia usług zw. nie odliczysz.

    Tak swoją drogą to jestem ciekaw kto i za ile utargował stawkę 0%
    u naszych osłów.

  • 4. Data: 2006-09-21 21:46:12
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    > Niestety na tym polega różnica mędzy Zw. i 0%, że tego co kupiłeś w
    > celu świadczenia usług zw. nie odliczysz.

    a) a jak to jest z komputerami, ktorych chce uzyc do szkolen ?? tez nie bede
    mogl vatu odliczyc ??
    b) i co, jesli te komputery bede rowniez uzywal w pracy innej ?? np. jako
    stanowiska pracy dla ludzi majacych robic mi strony www albo programowac ??
    c) i co jest, jak ktos kiedys kupil, i sobie odliczyl vat (np. uczelnia) i po
    dwoch latach chce zrobic szkolenie ?? co wtedy z takim vatem ??

    pozdrowka,
    Efreet

  • 5. Data: 2006-09-22 21:37:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Efreet wrote:

    > a) a jak to jest z komputerami, ktorych chce uzyc do szkolen ?? tez nie bede
    > mogl vatu odliczyc ??

    Ano nie.

    > b) i co, jesli te komputery bede rowniez uzywal w pracy innej ?? np. jako
    > stanowiska pracy dla ludzi majacych robic mi strony www albo programowac ??

    Masz do poczytania ustawę, daj się przekonać że masz ;)
    http://podatki.pl/akty/ra110304.htm
    (rejestracja darmowa).
    Szukać "proporcji" - również w różnych poradach i archiwum grupy, w tym
    przypadku interesująca jest proporcja *sprzedaży*.

    > c) i co jest, jak ktos kiedys kupil, i sobie odliczyl vat (np. uczelnia) i po
    > dwoch latach chce zrobic szkolenie ?? co wtedy z takim vatem ??

    Dla wyposażenia i innych wydatków zaliczanych w VAT "raz a dobrze" nic,
    dla środków trwałych jest coś takiego jak korekta VAT odliczonego wg.
    proporcji sprzedaży przez 5 początkowych lat używania - *być może*
    część VAT trzeba będzie zwrócić, rozlicza się to na początku roku
    razem z 1. deklaracją.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-25 23:22:18
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    >  Ano nie.

    Ale np. kolega bedzie mogl VAT odliczyc i mi wynajac (7% VAT ??) sale, i od tej
    sali to sobei co najwyzej VATu nie odlicze, czyz nei ?? :P

    Efreet

  • 7. Data: 2006-09-26 07:33:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, Efreet wrote:

    > Ale np. kolega bedzie mogl VAT odliczyc i mi wynajac (7% VAT ??) sale, i od tej
    > sali to sobei co najwyzej VATu nie odlicze, czyz nei ?? :P

    Za trudne :]
    Sprecyzuj zależności między podmiotami - piszesz o transakcji
    trójstronnej? Jak nieVATowiec jest "w środku" między dwoma VATowcami to
    VAT zapłacony w 1. transakcji ginie bezpowrotnie w budżecie.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-09-26 12:26:27
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > trójstronnej? Jak nieVATowiec jest "w środku" między dwoma VATowcami to
    > VAT zapłacony w 1. transakcji ginie bezpowrotnie w budżecie.

    Pan A kupuje sobie komputery. Odlicza sobie od nich VAT. A nastepnie wynajmuje
    panu B sale wraz z komputerami.
    Pan B wynajmuje od pana A sale z komputerami, i przeprowadza szkolenie. No i co
    prawda nie jest w stanie odliczyc sobie VATu za wynajem, ale to zawsze jest
    mniejsza kwota niz gdyby nie mogl VATu od komputerow, czyz nie ?? A mzoe sie
    myle ??

    pozdrowka,
    Efreet

  • 9. Data: 2006-09-26 20:01:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > prawda nie jest w stanie odliczyc sobie VATu za wynajem, ale to zawsze jest
    > mniejsza kwota niz gdyby nie mogl VATu od komputerow, czyz nie ??

    A czy TAK jest to już nie wiem. Znaczy nie wiem ile ma wynieść czynsz od
    sal z kompami :)
    Jeśli jest JEDNO szkolenie, to pytaniem jest co PÓŹNIEJ ma się stać
    z kompami.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-09-26 20:38:19
    Od: "Efreet" <e...@p...onet.pl>

    >  A czy TAK jest to już nie wiem. Znaczy nie wiem ile ma wynieść czynsz od
    > sal z kompami :)
    >  Jeśli jest JEDNO szkolenie, to pytaniem jest co PÓŹNIEJ ma się stać
    > z kompami.

    nie no, ja sie zgodze, ze jesli bedzie wynajmowal caly czas, to w koncu wiecej
    wsadzi w VAT od wynajmu, niz gdyby se zaplacil VAT od kompow...
    ale jak wynajmnie raz, a potem kompy sie sprzeda :P