  • 1. Data: 2002-11-03 19:44:13
    Temat: VAT - zawieszenie / wznowienie = opłaty?
    Od: "Waldi" <w...@i...pl>

    Witam,

    mam z kolegą identyczne działalności gospodarcze.

    Tylko on w mieście powyżej 100.000 a ja w małym 20.000 mieszkanców.

    1) On kiedy zawieszał dzialalnosc na wakacje musial zlozyc VAT-Z (chyba Z)
    że zawiesz adziałalność i nie bedzie składał deklaracji.

    2) U mnie powiedzieli ze jak zaiweszam na kilka miesiecy to nie musze tego
    skladać tylko wysyłać im w termionie tzw. zerówki,
    tzn. VAT-7 z samymi zerami (w końcu zawieszona działalność)

    W moim US poradzili zebym wysylal te zerówki ponieważ jak zloże VAT - Z, to
    po odwieszeniu dzialalności
    bede musiał zaplacic jakies ok. 150 PLN. Tak mu radziłem, ale w jego US sie
    na to nie zgodzili.

    I jak to jest, on musi zaplacic bo mu kazali VAT Z skladać, a ja nie bo mi
    doradzili składanie VAT 7 - zerówek?

    Teraz to on bedzie w plecy ale mogło mnie to trafić.

    Czy US mogą tak sobie każdy inaczej tę samą sytuację interpretować???

    Pozdrawiam,

    Waldek

  • 2. Data: 2002-11-04 21:51:06
    Temat: Re: VAT - zawieszenie / wznowienie = opłaty?
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze w...@i...pl:

> [...]
    >

    > Teraz to on bedzie w plecy ale mogło mnie to trafić.
    >

    > Czy US mogą tak sobie każdy inaczej tę samą sytuację interpretować???

    Z moich informacji wynika że jak złożysz VAT-Z i wpiszesz zawieszenie to
    nie powinno byćproblemu - na pewno nie trzeba będzie wtedy składać zerówek
    ani wpłacaćprzy odwieszeniu 152zł, ale nie wiem jak interpretują
    takąsytuajcę US'y poza Poznaniem. Najlepiej zwróć siędo nich z pismem,
    wtedy ci wszystko wyjaśnią.
    P.S. Dużo zależy od wytycznych I.S., ty i twój kolega podlegacie pod ten
    sam, bo jeżeli tak, to pewnie jacyś urzędnicy wprowadzli was w błąd.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam
    na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.