  • 11. Data: 2005-11-24 10:00:58
    Temat: Re: VAT z zakonczenie DG
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    pifpaf wrote:

    > Jak zaksiegowac taka trasakcje ? Wlsciciel firmy obdarowuje kogos sprzetem
    > firmy ? Umowa ?

    Nie wiem, jeszcze nie zamykalem DG (chopc byc moze mnie to czeka, dzieki
    naszym politykom tym jak i poprzednim) - ale chyba umowa darowizny.

    > Kupuje do firmy mebel za 300 zl. I co, nie moge go sprzedac za 30 zl ?

    Widzisz... móc, możesz... tyle, ze podatek jak si emisiowi uwidzi
    zaplacisz jak od 300 ;]

    --
    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl

  • 12. Data: 2005-11-24 15:32:05
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Widzisz... móc, możesz... tyle, ze podatek jak si emisiowi uwidzi
    > zaplacisz jak od 300 ;]

    Cos chyba bujasz...

  • 13. Data: 2005-11-26 09:30:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Nov 2005, K.K. wrote:

    > Użytkownik "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl> napisał
    >
    > Oczywiście, o ile nie sprzedasz przed likwidacją DG, ale sprzedając rodzinie
    > vat będzie od ceny rynkowej, a nie od ceny sprzedaży.

    Trzeba jeszcze ustalić jaki samochód miał na myśli Mariusz :)
    Bo jak osobowy nabyty z częsciowym odliczeniem VATu, to jest łamigłówka:
    sprzedaż jest zwolniona z VAT, ale trzeba zrobić korektę VATu odliczonego
    przy zakupie :>

    > Podobnie z kasą fiskalną, którą wolno sprzedać jedynie producentowi lub
    > uprawnionej firmie (np. importer)
    > http://podatki.pl/artykuly/14_60.htm

    wKF: interpretacja pomija taką możliwość (co nie jest czepianiem się
    interpretacji jako takiej, bo wykazanie jednej możliwości sprzecznej
    ze zdaniem podatnika jest podstawą do uznania jego zdania za błędne)
    jak wspominana na grupie hm... defiskalizacja :) kasy: jakoś tak
    było że potrzebny jest serwisant, urzędnik z US (zdaje się zabiera
    pamięć fiskalną czy jakoś tak), przedstawiciel DG i protokół :)
    Później kasę można (w roli kalkulatora albo narzędzia szkoleniowego)
    sprzedać czy cóś....

    > Trzeba być bogatym, by pozwolić sobie na bankructwo ;-)

    Tia... :[

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 14. Data: 2005-11-26 09:31:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Nov 2005, mariposa doux wrote:

    > Czasem przydaje sie tutaj darowizna. Np. sprzet czy jakis uzywany
    > samochod - do 9000 z kawalkiem zwolnione z podatku.

    wKF: darowizna nie zwalnia z obowiazku rozliczenia VATu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 15. Data: 2005-11-26 09:35:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Nov 2005, pifpaf wrote:

    > Jak zaksiegowac taka trasakcje ?
    > Wlsciciel firmy obdarowuje kogos sprzetem firmy ?

    Faktura wewnętrzna.

    > Umowa ?

    Co "umowa" ? Umowa stwierdza że MASZ ZAMIAR coś tam zrobić.
    Potrzebny jest dokument stwierdzający że owo zdarzenie zaszło.
    Dla darowizny, przekazania na cele osobiste i innych takich
    przewidziano fakturę wewnętrzną (u VATowca). Wrrrr....

    > Kupuje do firmy mebel za 300 zl. I co, nie moge go sprzedac za 30 zl ?

    Zależy KOMU chcesz sprzedać.
    W razie istniena "powiązań" (wymienionych w ustawie, a więc z określonym
    kręgiem rodzinnym, osobami z którymi ma się współwłasność, umowy
    różniaste itp. oraz bodaj "sprzedaży powiązanej z usługą o nieznanej
    wartości") US ma prawo dokonania *wyceny* i wydania decycji o podatku
    wg tejże wyceny.
    Lista zasad jest w obu ustawach (o podatku dochodowym VAT), poczytaj
    sobie....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)