  • 11. Data: 2003-05-30 14:53:44
    Temat: Re: VAT w UE?
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Chyba cos mieszasz. :-)
    > CMR nie ma związku z kwotą.
    > (przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)
    > To zwykły dokument przewozowy.

    Nie upieram się. Jest dzisiaj zbyt gorąco na myślenie. Muszę odświeżyć swoją
    pamięc, ale to już po weekendzie :-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 12. Data: 2003-06-02 10:29:00
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > No nie wiem. Zyczyłem sobie parę razy wysyłkę z Austrii
    > do Niemiec na prywatne niemieckie dane i szło netto.
    > Więc wywnioskowałem, że dla konsumentów jest
    > to też reguła.

    Czyli firma z Austrii wysyłająca towar Niemcowi bierze netto, a Austriakowi
    brutto?
    Z punktu widzenia konsumenta wygląda to tak, że nie płaci VAT-u za towar
    zamówiony w innym kraju UE - rzeczony Niemiec zapłaci VAT za twoar kupiony w
    Niemczech, a nie zapłaci VAT-u za towar kupiony w Austri ???

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-06-02 10:56:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    kupiony w
    > Niemczech, a nie zapłaci VAT-u za towar kupiony w Austri ???

    A tego nie powiedziałem.
    Domyślam się, że rzeczonemu Niemcowi
    doliczą jakoś VAT niemiecki.
    Ale nie wiem jak robią to praktycznie.
    Ja zabrałem swoje przesyłki,
    ucieszyłem się, że netto i czym prędzej
    uciekłem :-))).
    Nie domagali się potem ode mnie
    żadnych dopłat, więc jakoś sobie z tym poradzili.
    Wysyłka była na osobe fizyczna, więc albo
    dopłacili ten VAT ze swojej kieszeni
    (a nie były to duże kwoty), albo
    mają jakiś inny sposób :-))
    Praktycznie było tak, że przekazałem
    do ręki kwotę netto+wysyłka odbiorcy
    znacznie wcześniej
    i może jemu nawet jak coś dopłacał
    przy odbiorze było głupio domagać się
    potem dopłaty.

  • 14. Data: 2003-06-03 13:56:01
    Od: sc67 <s...@s...corp.pl>

    Dzieki za wypowiedzi.
    znalazlem trochę:
    http://www2.gazeta.pl/firma/1,33240,1498569.html

    przytoczę tylko dwa pierwe zdania

    "Zasady regulujšce miejsce powstania obowišzku z tytułu œwiadczenia usług
    reguluje art. 9 VI Dyrektywy Rady UE. Przepis ten jest przedmiotem wielu
    sporów i wštpliwoœci interpretacyjnych, a także bogatego orzecznictwa
    Europejskiego Trybunału Sprawiedliwoœci"

    Juz wiem jak glosowac w sobote :)

    Pozdrowienia