  • 1. Data: 2004-03-04 03:37:25
    Temat: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: "Blazej" <b...@c...com.pl>

    Witam!

    Mam klienta z Niemiec, któremu mam wysłać produkt. Jest to odbiorca końcowy,
    czyli konsument. W jakiej cenie sprzedaję mu towar? Netto czy brutto? Jak
    dalej wygląda cała transakcja? Jak to będzie wyglądało po wstąpieniu Polski
    do UE?

    Pozdrawiam!
    Błażej.

  • 2. Data: 2004-03-04 04:09:36
    Temat: Re: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 4 Mar 2004 04:37:25 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Blazej napisał(a):

> [...]
    > dalej wygląda cała transakcja? Jak to będzie wyglądało po wstąpieniu Polski

    Trudne pytanie - ale spróbuję.
    Żeby prawidłowo zaliczyć fakturę eksporową ze stawką "0" trzeba mieć dowód
    odprawy celnej "SAD-VAT"(z granicy). Nie wiem jak będzie wyglądała wysyłka
    i czy będzie podlegać takiej odprawie. Jeżeli nie posiada się takiego
    dokumentu - towar lub usługa jest objęta podatkiem wg obowiązującej stawki.
    to w/g stanu na dziś. Jak będzie po 1 maja - na razie ja nie wiem. Czytałem
    parę artykułów - ale to nie jest jescze prawo. Musimy poczekać na nową
    ustawę o VAT. ( jest projekt uchwalony przez sejm - ale dalej jest to tylko
    projekt).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2004-03-04 08:13:28
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

    > czyli konsument. W jakiej cenie sprzedaję mu towar? Netto czy brutto? Jak
    > dalej wygląda cała transakcja? Jak to będzie wyglądało po wstąpieniu
    Polski
    > do UE?

    Generalnie tak samo.Tyle, że nie będzie odprawy celnej eksportowej.
    Będziesz sprzedawał ze stawką zero o ile Niemiec poda ci swój numer
    identyfikacyjny VAT.
    Będziesz musiał mieć dowód dostawy do niego (list przewozowy z potwierdzniem
    odbioru).

    Pozdr

  • 4. Data: 2004-03-04 08:30:49
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    >B?dziesz sprzedawa? ze stawk? zero o ile Niemiec poda ci swój numer
    >identyfikacyjny VAT.

    a dokladnie faktura bez VAT, z info o przeniesieniu obowiazku
    podatkowego na odbiorce, ale jesli jest to odbiorca koncowy ( konsument
    ) to nie sadze aby byl zarejestrowanym podatnikiem VAT-eu.. wiec
    wystawiasz fv na 1000 + 220 vat ;-(

    zerowa konkurencja niestety

    bub.

  • 5. Data: 2004-03-04 09:41:17
    Temat: OT: VAT przy eksporcie. Teraz i od 1V.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, bubbbbaaaaa wrote:
    [...]
    >+ to nie sadze aby byl zarejestrowanym podatnikiem VAT-eu.. wiec
    >+ wystawiasz fv na 1000 + 220 vat ;-(
    >+
    >+ zerowa konkurencja niestety

    Niestety. Za to w drugą stronę jak najbardziej: (22-16)%=6%
    Przy "lekkiej" elektronice różnica może spokojnie pokryć koszty
    transportu.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-03-04 12:33:19
    Od: "Blazej" <b...@c...com.pl>

> [...]
    > podatkowego na odbiorce, ale jesli jest to odbiorca koncowy ( konsument
    > ) to nie sadze aby byl zarejestrowanym podatnikiem VAT-eu.. wiec

    Czyli jesli odbiorca sobie zazyczy fakture wystawiamy ja w cenach netto i on
    placi VAT u siebie? Jakie informacje od niego potrzebuje, aby wystawic taka
    faktura dzis i po 1V?

    Jesli odbiora jest konsument wystawiam zwykly rachunek z VAT i wysylam
    towar. To wszystko?

    Jak wyglada ta odprawa celna? Potrzebna bedzie tez na artykuly za 100 ??
    Takze dla odbiorcy koncowego, jesli wystawiam mu zwykly paragon i place VAT?

    Dziekuje i pozdrawiam.
    Blazej.

  • 7. Data: 2004-03-04 13:01:20
    Od: bubbbbaaaaa <1...@w...pl__________WYWAL>

    >Czyli jesli odbiorca sobie zazyczy fakture wystawiamy ja w cenach netto i on
    >placi VAT u siebie? Jakie informacje od niego potrzebuje, aby wystawic taka
    >faktura dzis i po 1V?

    Musi byc zarejestrowanym podatnikiem VAT-EU, posiadac numer nip
    europejski z przedrostkiem DE w przypadku niemcow, musisz posiadac jego
    zgode na umieszczenie tego NIPu na fv i co najwazniesze Ty tez musisz
    byc zarejestrowanym podatnikiem VAT-EU - to po 1-wszym maja (
    prawdopodobnie )
    aha i najwazniejsze ---- musi w danym momencie naprawde byc tym
    podatnikiem... bedziesz to mogl weryfikowac w US'ch, biurach informacji
    podatkowej lub tu

    VIES SYSTEM
    <http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/en/
    vieshome.htm>

    teraz wystawiasz fv z 0 stawka VAT ale posiadajac dokumentacje ze towar
    przekroczyl granice kraju to jest chyba potwierdzona kopia SAD-1A

    >Jesli odbiora jest konsument wystawiam zwykly rachunek z VAT i wysylam
    >towar. To wszystko?

    wystawiasz zwykla fakture vat

    >Jak wyglada ta odprawa celna? Potrzebna bedzie tez na artykuly za 100 ??
    >Takze dla odbiorcy koncowego, jesli wystawiam mu zwykly paragon i place VAT?

    odprawy celnej nie bedzie.. po 1 maja przestaja dla nas istniec granice
    celne wewnatrz uni, bedziesz musial miec komplet dokumentacji ze towar
    przekroczyl granice Panstwa, ze zostal odebrany

    o vacie unijnym mozna mowic dlugo... tym bardziej ze jeszcze nie
    wszystko wiadomo.. ustawa jest wciaz projektem ustawy, no ale na
    szczescie jest VI dyrektywa UE.. mozna sobie troche poczytac ;-)))

    bubasss

  • 9. Data: 2004-03-04 15:14:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 4 Mar 2004, Blazej wrote:
    [...]
    >+ Czyli jesli odbiorca sobie zazyczy fakture wystawiamy ja w cenach netto i on
    >+ placi VAT u siebie? Jakie informacje od niego potrzebuje, aby wystawic taka
    >+ faktura dzis i po 1V?

    Poczytaj:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040304/
    firma_z_a_12.html

    ...i obok są jeszcze ze dwa artykuły z VATem :), cały dodatek tu:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_z_040304/
    index.html

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-03-04 15:14:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

  • 10. Data: 2004-03-04 22:02:40
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    On Thu, 04 Mar 2004 09:30:49 +0100, bubbbbaaaaa
    <1...@w...pl__________WYWAL> wrote:

> [...]
    >podatkowego na odbiorce, ale jesli jest to odbiorca koncowy ( konsument
    >) to nie sadze aby byl zarejestrowanym podatnikiem VAT-eu.. wiec

    No kurka - to se nasz rzad wymyslil :-)

    Robimy tak - malutka firemka w Niemczech (generalnie w kraju gdzie
    jest najnizszy VAT w UE). My sprzedajemy tam, a dla koncowego
    odbiorcy (w naszym kraju) sprzedajemy stamtad.
    Efekt? Ludziska w Polsce sie ciesza, bo mniej placa; rzad tamtego
    kraju sie cieszy, bo dostaje podatki; nasz rzad jak zwykle placze, bo
    nie ma kasy :-)
    Tyle ze sami tego chcieli... wiec ja optuje za 50% VAT!!
    Przynajmniej bede bardziej konkurencyjny w stosunku do reszty :-)

    --
    Jerry