  • 11. Data: 2003-06-10 09:53:26
    Temat: Re: VAT od reklamy limit. = KUP
    Od: "Andrzej" <w...@m...pl>

    > Ale jest oficjalne stanowisko MF że w takim wypadku tez trzeba wystawić
    > fakture wewnętrzną - ze stawką "zwolnione".
    > Niedawno jeszcze wisiało na stronie MF.

    Masz rację że wisiało i całe szczęscie że nie wisi, bo miałem duże
    wątpliowści
    o logicznosci tej interpretacji bo co w takim przypadku z VAT od zakupu ?
    ja miałem przejście z insepktorem z UKS który uparł się że jesli mam w
    sprzedazy zwolnienie
    ( tylko i wyłącznie reprezentacja ) to muszę rozliczyć VAT od tego w zakupie
    wskaźnikiem
    co Ty na to ?
    Po tym dalej stosuję zasade faktury wewntrznej ale tylko dlatego że moj US
    jest taki uaprty
    i tego chce, a czesto miewam kontrole VAT więc co by się z Paniami nie
    użerać. Jednak jestem
    zwolennikiem metody nie odliczaj i nie wykazuj, bez dodoatkowych papierów i
    tak
    ich mam aż za wiele

    Pozdrawiam

    Andrzej Wodnicki

  • 12. Data: 2003-06-10 12:27:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej napisał:

    > Masz rację że wisiało i całe szczęscie że nie wisi, bo miałem duże
    > wątpliowści
    > o logicznosci tej interpretacji bo co w takim przypadku z VAT od zakupu ?

    Nie wisi, ale nie zauwazyłam żeby interpretacja się zmieniła.
    A VAt od zakupu traktujesz jako dotyczący wyłacznie sprzedaży zwolnionej
    - czyli odliczasz przez nieodliczanie, faktycznie idiotyzm, ale nie
    pierwszy i nie ostatni w naszym prawie podatkowym.

> [...]
    > sprzedazy zwolnienie
    > ( tylko i wyłącznie reprezentacja ) to muszę rozliczyć VAT od tego w zakupie
    Ktory VAT wskaźnikiem?
    Bo jeżeli ten VAt z faktury zakupowej za reprezentacje, to nosens, w
    końcu ten zakup dotyczy tylko i wyłacznie sprzedazy zwolnionej.
    A inne? Przecież wskaźnikiem rozlicza się WYŁĄCZNIE te zakupy co do
    których nie sposób jednoznacznie określić czy dotyczą sprzedaży
    opodatkowanej czy zwolnionej.
    A jeżeli możemy okreslić jakiej sprzedaży dany zakup dotyczy to
    proporcjonalne rozliczanie nie ma racji bytu.

    > Jednak jestem
    > zwolennikiem metody nie odliczaj i nie wykazuj, bez dodoatkowych papierów i
    > tak
    > ich mam aż za wiele

    Krótko, dość dawno temu tez stosowałam tą metode, dopóki mi sie UKS nie
    przyczepił że "niedopełniam obowiązku wykazywania w rejestrach sprzedaży
    zrównanej ze sprzedaża zwolnioną".

    Od tego czasu stosuje metode odliczam - naliczam i śpie spokojnie
    kosztem 10 minut dodatkowej pracy miesięcznie.

    Ale co kto lubi. Mam tyle spraw na ktorych sie moge wyłożyć że wole juz
    sama sie nie podkładać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk