  • 1. Data: 2004-05-13 16:58:13
    Temat: VAT od paliwa
    Od: "Sylwia Barcz-Popiel" <r...@w...pl>

    Drodzy grupowicze mam pewien problem
    Założyłem właśnie firmę transportową, która ma świadczyć usługi na terenie
    kraju. Kupiłem dwa samochody ciężarowe o DCM 24 tony (samochody
    wyprodukowano w 1986 roku w Czechosłowacji).
    Czy nie mając homologacji na te samochody mogę odliczać VAT zawarty w cenie
    paliwa? Jeśli nie mogę a problemem jest homologacja to może ktoś wie co
    muszę zrobić aby ją zdobyć.
    Z góry dziękuję za pomoc

  • 2. Data: 2004-05-13 18:01:46
    Temat: Re: VAT od paliwa
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Jeśli nie mogę a problemem jest homologacja to może ktoś wie co
    > muszę zrobić aby ją zdobyć.
    Zgłoś się do producenta ciężarówki.

  • 3. Data: 2004-05-14 10:00:14
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Andrzej" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik Sylwia Barcz-Popiel <r...@w...pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:c808em$gkj$...@a...news.tpi.pl...
    > cenie

    > ogreniczenie odliczenia VAT nie dotyczy samochodów będących bezspornie
    > samochodami ciężarowymi.
    > Ale nie pamiętam gdzie ją znaleść.
    > Pozd

    była ale dotyczyła starej ustawy VAT.
    Na razie Min Fin nabrało wody w usta, ale czekamy na zdroworozsądkową
    interpretację nowej ustawy VAT, że kamaz czy żuk to nie są samochody osobowe

    Magdi

  • 4. Data: 2004-05-14 10:04:20
    Temat: Odp: VAT od paliwa
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2004-05-14 16:20:41
    Od: "Sylwia Barcz-Popiel" <r...@w...pl>

    Dzięki za informację
    Pozdrawiam
    RP

  • 6. Data: 2004-05-15 15:21:39
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Sylwia Barcz-Popiel" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki za informację
> [...]
    W jakimś dzisiejszym serwisie informacyjnym TVP zapodano, że MF rozesłało
    już do US dwa okólniki - jeden dotyczy kwalifikacji na samochody ciężarowe
    (chodziło szczególnie o niepodpadanie pod "ciężarowość" TIR-ów, co
    spowodowało podobno znaczący spadek zakupów), drugi - dotyczy rękodzieła.
    Pewnie najświeższe i aktualne informacje mają US. No i pewnie coś może być
    na www.mf.gov.pl.
    --------
    Graszka