  • 1. Data: 2005-10-19 12:24:19
    Temat: VAT na działk
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

    Czy ktoś potrafi mi wyjaśnić dlaczego kupując działkę muszę za pozwolenie na
    budowę dopłacić VAT?
    Sytuacja jest taka: gościu miał pole i podzielił je na działki na sprzedaż
    pod budowę domów. W planie zagospodarowania przestrzennego to rola, choć w
    pobliżu buduje się już trochę domów, wiec optymistycznie zakładam, że
    pozytywną decyzję o warunkach zabudowy powiniennem dostać. Choć chcę mieć
    pewność. Cena jest ustalona, sprzedający twierdzi, że pozwolenie na budowę
    to formalność i że może mi je załatwić, ale wtedy będzie zmuszony do ceny
    doliczyć VAT.
    I moje pytanie: skąd może brać się ten VAT przy pozwoleniu na budowę, jeśli
    nie ma go, gdy nie ma tego pozwolenia?

  • 2. Data: 2005-10-19 12:56:15
    Temat: Re: VAT na działk
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 10/19/2005 2:24 PM, Użytkownik kaniak napisał:
> [...]
    > doliczyć VAT.
    > I moje pytanie: skąd może brać się ten VAT przy pozwoleniu na budowę, jeśli

    Ano stąd, że sprzedaż gruntów jest opodatkowana, jednak grunty inne niż
    budowlane oraz przeznaczone pod zabudowe są zwolnione (art. 43 pkt. 9
    ustawy)

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-10-19 13:01:01
    Od: "kaniak" <k...@o...pl>

    > Ano stąd, że sprzedaż gruntów jest opodatkowana, jednak grunty inne niż
    > budowlane oraz przeznaczone pod zabudowe są zwolnione (art. 43 pkt. 9
    > ustawy)

    A czy to oznacza, że sprzedając KAŻDĄ działkę budowlaną należy odprowadzić
    VAT?

  • 4. Data: 2005-10-19 13:29:19
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 19-10-2005 15:01, Użytkownik kaniak napisał:

    > A czy to oznacza, że sprzedając KAŻDĄ działkę budowlaną należy odprowadzić
    > VAT?

    za budowlana tak
    ale jak w planie zagospodarowania nie wystepuje jako pod zabudowe;
    wypis z rejestru gruntow wskazuje ze ziemia rolna,
    to samo zezwolenie nie wskazuje, ze jest to dzialka budowlana
    ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym definiuje pojecie
    dzialki budowlanej

    jednakze czesc urzedow w Polsce stoi na stanowisku, ze skoro do
    sprzedazy jest wiecej dzialek i maja zezwolenia - podlegaja pod VAT
    ale obawiam sie, ze to nie Ty bedziesz decydowal czy dzialka zostanie
    opodatkowana PCC czy VAT - decyzja tutaj jest sprzedajacego

  • 5. Data: 2005-10-19 17:03:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Oct 2005, du hast mich gefragt wrote:

    > Ano stąd, że sprzedaż gruntów jest opodatkowana

    Ja mam inne pytanie: czy jeśli jest to sprzedaż nie związana z DG
    (DG "w rozumieniu VAT" :) czyli niekoniecznie w rozumieniu ustawy
    o swobodzie DG) to czy ona PODLEGA pod VAT ?
    Bo niemal pewien jestem że (widziałem interpretację) sprzedaż
    "posiadanego osobiście" gruntu traktowana jest jak sprzedaż rzeczy
    "posiadanej osobiście" - czyli nie podlega.
    Mimo że nie jest zwolniona.

    Coś pokręciłem ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd