  • 11. Data: 2011-02-04 11:15:06
    Temat: Re: VAT co miesiąc czy co kwartał?
    Od: gonia <g...@w...pl>

    W dniu 03-02-2011 14:38, Maddy pisze:

    > Konkretnie to do końca czerwca możesz zgłosić przejście na kwartalny od
    > lipca ;-)

    konkretnie od 1 stycznia 2009 roku ten termin został przesunięty do dnia
    złożenia deklaracji za pierwszy miesiąc kwartału

    art.99

    3. (338) Podatnicy, o których mowa w ust. 1, inni niż podatnicy
    rozliczający się metodą kasową, mogą również składać deklaracje
    podatkowe, o których mowa w ust. 2, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu
    naczelnika urzędu skarbowego, najpóźniej do 25. dnia drugiego miesiąca
    kwartału, za który będzie po raz pierwszy złożona kwartalna deklaracja
    podatkowa. Podatnik rozpoczynający w trakcie roku podatkowego
    wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu dokonuje
    zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia
    miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych
    czynności.

  • 12. Data: 2011-02-04 12:24:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.02.2011 11:04, cef pisze:

    > Ale przecież taka sytuacja będzie tylko raz.
    > Potem już będziesz miał odłożone z poprzedniego miesiąca ;-)

    Jak odłożone? Co odłożone?
    Wystawia fakturę na 30 tysięcy + VAT 28 lutego i do 25 marca musi
    zapłacić VAT od 30 tysięcy. A klient jeszcze nie zapłacił. Więc musi dać
    ze swojego.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 13. Data: 2011-02-04 14:12:06
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    W dniu 2011-02-03 13:49, Rafal T. pisze:
> [...]
    > opakowań i wizualizacje) dla firm i czasami pośredniczenia między
    > zleceniodawcą (np druku) a drukarnią. Faktur sprzedaży kilka w miesiącu,
    > faktur zakupu też. Faktury sprzedaży na relatywnie duże kwoty -
    > przeciętnie w widełkach 10 - 30 tyś i często nakładają się po wielu
    > miesiącach pracy dla kilku firm natomiast poza typowymi kosztami
    > inwestycje w sprzęt i oprogramowanie są też skumulowane etc tez są
    > skumulowane. Co w takim przypadku wybrać aby najkorzystniej wypaść w
    > odniesieniu do odprowadzania podatku Vat. Oczywiście uwzględniając 28

    jak nie masz silnej woli to lepiej co miesiac, bo pozniej bedziesz mial
    problem skad wytrzansac kase na podatek kwartalny vat :)

  • 14. Data: 2011-02-04 14:21:21
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    > Jak odłożone? Co odłożone?

    odlozone z poprzedniej faktury

  • 15. Data: 2011-02-04 14:36:59
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.02.2011 15:21, Kotlet pisze:
    > odlozone z poprzedniej faktury

    Przecie z poprzedniej będzie ten vat musiał zapłacić również. To się
    sumuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2011-02-04 15:11:10
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    no ale nie bedzie tego vatu 30 000 , cos dla niego (i wylozenia na
    przyszly vat) przeciez zostanie :)

  • 17. Data: 2011-02-04 17:06:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 04.02.2011 16:11, Kotlet pisze:

    > no ale nie bedzie tego vatu 30 000 , cos dla niego (i wylozenia na
    > przyszly vat) przeciez zostanie :)

    No, czyli zapłaci wat ze swojego, a dopiero później odzyska. A jak
    weźmie kwartalny, to nie zapłaci ze swojego. CBDU.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2011-02-04 18:57:14
    Od: Kotlet <K...@n...eu>

    > No, czyli zapłaci wat ze swojego, a dopiero później odzyska. A jak
    > weźmie kwartalny, to nie zapłaci ze swojego. CBDU.

    za niektore miesiace zaplaci :)

  • 19. Data: 2011-02-04 19:30:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Jak odłożone? Co odłożone?
    > Wystawia fakturę na 30 tysięcy + VAT 28 lutego i do 25 marca musi
    > zapłacić VAT od 30 tysięcy. A klient jeszcze nie zapłacił. Więc musi
    > dać ze swojego.

    No właśnie. Daje ze swojego, a potem jak klient zapłaci, to już
    może sobie te "wpłynięte" odłożyć na kolejny miesiąc.
    Zaciskasz pasa, rezygnujesz z rozrywek i jakoś znajdziesz te brakujące
    6900zł :-)
    (albo od razu wybierasz wariant z odsetkami)

  • 20. Data: 2011-02-23 11:06:53
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    gonia pisze:

> [...]
    > zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym, w terminie do 25. dnia
    > miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozpoczął wykonywanie tych

    Odgrzebałem wątek zastanawiając się nad przejściem na rozliczenie
    kwartalne, ale szukając dalszych informacji w sieci stwierdziłem, że
    pomimo, że do 25 lutego zostało jeszcze dwa dni, to i tak już "po
    ptokach", bo oprócz powyższego zawiadomienia, powinienem był złożyć do 7
    stycznia aktualizację na VAT-R.
    Chyba że ktoś ma inne zdanie? :)
    Andrzej
    www.radom.ws