  • 1. Data: 2005-02-07 13:42:59
    Temat: VAT a handel z państwami pozaunijnymi
    Od: "cashcow" <c...@i...pl>

    Kilka postów niżej ktoś pyta o usługi a ja mam pytanie dot. handlu.

    Jak wygląda kwestia VAT-u jeśli moja firma sprzeda firmie z Republiki
    Południowej Afryki towar wyprodukowany w UE (albo gdziekolwiek indziej)?

    Czy mój klient i ja musimy płacić VAT?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-02-07 16:57:31
    Temat: Re: VAT a handel z państwami pozaunijnymi
    Od: "my way" <n...@o...pl>

    Użytkownik "cashcow" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jak wygląda kwestia VAT-u jeśli moja firma sprzeda firmie z Republiki
    > Południowej Afryki towar wyprodukowany w UE (albo gdziekolwiek indziej)?

    IMO: zakup towaru z UE: sam naliczasz VAT na fakturze wewnętrznej- jest on
    podatkiem należnym i jednocześnie naliczonym
    zakup spoza UE: VAT naliczony przy odprawie celnej
    sprzedaż poza UE: eksport towarów - ze stawką 0%
    to wszystko oczywiście po spełnieniu warunków wymienionych w ustawie
    pozdrawiam