  • 1. Data: 2002-07-22 07:51:27
    Temat: VAT / Zakup samochodu / Odliczenie w calosci
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    Witam

    Mam nastepujace 2 pytania:

    1. Czy przy zakupie samochodu ciezarowego (zarejstrowany jako ciezarowka)
    moge odliczyc caly VAT w pierwszym miesiacu i domagac sie zwrotu na konto ?
    (czy jestem jednajk zmuszony odliczac co miesiac po troszku :)

    2. Bylo juz na grupie ale nie jestem pewien czy tyczylo tego samego
    problemu. Sluszalem rozniez ze teraz od zkupu samochodu osobowego na firme
    moge odliczyc sobie VAT (na grupuie bylo ze nie mozna) Czyli na czym polega
    slawna juz nowelizacja ustawy o VAT z 26.03.2002 ? Na tym ze moge sobie
    pozniej podczas uzywania odliczac VAT od paliwa ? Czy co ? :)

    Dziekuje za ifnormacje ...

    --
    AndY

  • 2. Data: 2002-07-22 08:27:37
    Temat: Re: VAT / Zakup samochodu / Odliczenie w calosci
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik AndY napisał:
> [...]
    > moge odliczyc caly VAT w pierwszym miesiacu i domagac sie zwrotu na konto ?
    > (czy jestem jednajk zmuszony odliczac co miesiac po troszku :)
    Jeżeli posiada *homologację producenta* na ciężarówkę, to możesz. Wpis
    w dowodzie juz niczego nie przesądza.
    Odliczasz jednorazowo - możesz wystąpic o zwrot (kontrola murowana)
    albo przepisywać z deklaracji na deklarację aż cała kwota odlczenia
    zostanie wykorzystana.

    > 2. Bylo juz na grupie ale nie jestem pewien czy tyczylo tego samego
    > problemu. Sluszalem rozniez ze teraz od zkupu samochodu osobowego na firme
    > moge odliczyc sobie VAT (na grupuie bylo ze nie mozna)
    Nie mozna - nie było w tej kwesti żadnej zmiany.
    Zmiana dotyczyła *leasingodawców* i samochodów *oddanych* przez nich w
    leasing.

    > Czyli na czym polega
    > slawna juz nowelizacja ustawy o VAT z 26.03.2002 ? Na tym ze moge sobie
    > pozniej podczas uzywania odliczac VAT od paliwa ? Czy co ? :)
    Nie możesz odliczac VATu od paliwa dla osobówki.
    Zmiany tu nie było.
    Korekty były niewielkie i głownie na minus - np. jeżeli ciężarówka ma
    ladowności mniejsza niż 500kg to VATu od paliwa nie mozna odliczyć;
    poza tym zlikwidowano mozliwośc odliczania VAT od paliw innych niz
    benzynowa (ropy i gazu) w samochodach osobowych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl