  • 1. Data: 2007-02-09 09:18:59
    Temat: VAT UE, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów?
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    Witam wszystkich,

    mąż prowadzi jednoosobową DG (kpir, VAT) - jest dziennikarzem. Ostatnio
    opublikował tekst w Angielskim magazynie i tutaj mam wątpliwości jak się z
    tego rozliczyć.

    1. Składam wniosek o przyznanie VAT UE w US (czy wie ktoś ile to kosztuje?)

    2. Wydaje mi się że jest to wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i jeśli
    angielski wydawca ma numer VAT (UE) to wystawiam mu fakturę na 0%.

    a) Jeśli nie ma VAT UE to naliczam VAT (7%) i rozliczam go w Polsce.

    3. Co kwartał składam deklaracje związane ze sprzedażą wewnątrzwspólnotową.

    4. A jeśli to nie jest wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów to co?

    Proszę o rozwianie choć części wątpliwości

  • 2. Data: 2007-02-09 09:45:40
    Temat: Re: VAT UE, wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów?
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    Użytkownik "szuszu" <W...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego rozliczyć.
    >
    > 1. Składam wniosek o przyznanie VAT UE w US (czy wie ktoś ile to
    A po co? VAT UE jest wymagany wyłacznie przy obrocie TOWAROWYM !!!
    Ustawodawca nigdzie nie nakazuje rejestrowac się przy usługach.

    > 2. Wydaje mi się że jest to wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów i jeśli
    > angielski wydawca ma numer VAT (UE) to wystawiam mu fakturę na 0%.
    > a) Jeśli nie ma VAT UE to naliczam VAT (7%) i rozliczam go w Polsce.
    TAK, co do zasad, ale nie wystawiasz 0% tylko samą kwotę "netto"
    > 3. Co kwartał składam deklaracje związane ze sprzedażą
    > wewnątrzwspólnotową.
    Tu nie wiem jak jest z tą deklaracją - ja sprzedaje usługi ale do USA. Ale
    moze grupa odpowie.

    > 4. A jeśli to nie jest wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów to co?

    Wg. mnie to świadczenie usług. Jeśli są to usługi niematerialne, to
    rozliczasz je ta jak pisałaś w pkt 2. Uwaga, świadczenie usług poza
    granicami naszego kraju W OGÓLE NIE JEST PRZEDMIOTEM zainteresowania VAT
    (pod warunkiem, ze dla kogoś spoza UE albo podatnika VAT z terytorium UE).
    Dlatego wystawiasz tylko coś takeigo jak faktura - niefaktura, gdzie jest
    formułka "VAT powinien rozliczyć nabywca usługi". Jest o tym pisane na tej
    grupie, wystarczy poszukać. Jedyna rzecz jaką musisz zrobić, to wartość
    "wyeksportwanych" usług umieszczasz w odpowiednim polu deklaracji VAT na
    pierwszej stronie.

    Bart Prokop

  • 3. Data: 2007-02-09 10:09:11
    Od: "szuszu" <W...@g...com>

    > Jedyna rzecz jaką musisz zrobić, to wartość "wyeksportwanych" usług
    > umieszczasz w odpowiednim polu deklaracji VAT na pierwszej stronie

    na deklaracji VAT-7 jest takie pole (pkt. 2) Dostawa towarów oraz
    świadczenie usług poza terytorium kraju i faktycznie pole obok dotyczące
    Podatku należnego jest "nieaktywne" (nie można nic wpisać) więc... co jesli
    wydawca angielski nie ma VAT UE i muszę rozliczyć podatek w Polsce.

    I jeszcze kwestia, ja rozliczam Vat kwartalnie i na tej deklaracji VAT-7K
    nie ma takiego pola jak świadczenie usług poza terytorium kraju...

    Dzięki za odpowiedź!!

  • 4. Data: 2007-02-09 11:06:57
    Temat: Re: VAT UE, wewn?trzwspólnotowa dostawa towarów?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 09-02-2007 o 10:45:40 Bart Prokop <b...@t...com> napisał(a):

    > U?ytkownik "szuszu" <W...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > A po co? VAT UE jest wymagany wy?acznie przy obrocie TOWAROWYM !!!
    > Ustawodawca nigdzie nie nakazuje rejestrowac si? przy us?ugach.

    Nakazuje, ale nie przy takich

    > TAK, co do zasad, ale nie wystawiasz 0% tylko sam? kwot? "netto"
    > Tu nie wiem jak jest z t? deklaracj? - ja sprzedaje us?ugi ale do USA.
    > Ale
    > moze grupa odpowie.

    Pole 21 bodajze, to co w poscie obok autor wątku napisał

> [...]
    > rozliczasz je ta jak pisa?a? w pkt 2. Uwaga, ?wiadczenie us?ug poza
    > granicami naszego kraju W OGÓLE NIE JEST PRZEDMIOTEM zainteresowania VAT
    > (pod warunkiem, ze dla kogo? spoza UE albo podatnika VAT z terytorium
    > UE).
    > Dlatego wystawiasz tylko co? takeigo jak faktura - niefaktura, gdzie jest
    > formu?ka "VAT powinien rozliczyae nabywca us?ugi". Jest o tym pisane na
    > tej
    > grupie, wystarczy poszukaae. Jedyna rzecz jak? musisz zrobiae, to warto?ae
    > "wyeksportwanych" us?ug umieszczasz w odpowiednim polu deklaracji VAT na

    Ano też mi się wydaje że to usługa niematerialna, trzeba by poszukać w
    Art. 27
    ust 3 UoVAT czy się łapie na obcy grunt, fakturę wystawia siuę normalną ale
    bez kwoty i stawki podatku, dopisek o rozliczeniu podatku przez nabywcę
    zdaje się
    musi być tylko przy nabywcy na terenie UE.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne