  • 1. Data: 2011-08-24 19:17:13
    Temat: VAT-R(9) - watpliwosci
    Od: Marcin Kwiatkowski <m...@m...com>

    Witam szanownych grupowiczow, moze glupie pytanie, ale dla mnie wazne.
    Musze wypelnic druk VAT-R (dopiero co otworzylem dzialalnosc gosp., ale
    bede swiadczyc uslugi dla podmiotow oprocz z Polski takze z Niemiec,
    Austrii, Irlandii), wiec jakie mam problemy:

    Kontrowersje budzi B.1. Pole rodzaj podatnika (B.1.10) - wiadomo - osoba fizyczna
    i teraz pola B.1.11-B.1.14 wypelniam tak jak osoba fizyczna, czyli bez
    regonow, nazwy firmy itd (mam oprocz nazwiska nazwe firmy we wpisie)?
    czy jak?

    Dalej pole C.1 - zaznaczylem pkt. 30 i 36,
    Dalej pole C.2 punkt 50
    Pole C.3 punkt 61

    Daty (oprocz oczywistych) pokrywaja sie z data rozpoczecia dzialalnosci

    Moze mnie ktos nakierowac czy jest ok i mozna isc do US i haracz oplacic
    czy zrewidowac, ew. zaplacic w jakims biurze podatkowym? Jedna
    dyplomowana ksiegowa juz mi to spierniczyla przez co niepotrzebnie
    wydalem pieniadze.

    Dziekuje za ew. odzew

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Kwiatkowski

  • 2. Data: 2011-08-24 20:42:50
    Temat: Re: VAT-R(9) - watpliwosci
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 24.08.2011 21:17, Marcin Kwiatkowski wrote:
> [...]
    > i teraz pola B.1.11-B.1.14 wypelniam tak jak osoba fizyczna, czyli bez
    > regonow, nazwy firmy itd (mam oprocz nazwiska nazwe firmy we wpisie)?

    Tak, podatnikiem jesteś Ty - Jan Kowalski

    > Dalej pole C.1 - zaznaczylem pkt. 30 i 36,

    Na sprzedaży wysyłkowej się nie znam

    > Dalej pole C.2 punkt 50

    Ok

    > Pole C.3 punkt 61

    IMHO Ty jesteś "podatnik *podlegający* obowiązkowi rejestracji jako
    podtnik VAT czynny" - a to że korzystasz ze zwolnienia podmiotowego to
    swoją drogą.

    > Daty (oprocz oczywistych) pokrywaja sie z data rozpoczecia dzialalnosci

    Tutaj uwaga - kilka lat temu było tak, że wstecznie nie można było się
    zarejestrować, z dnia na dzień tylko przed rozpoczęciem DG, potem już
    tylko od kolejnego miesiąca - przy czym w pierwszym roku działalności
    skrajna interpretacja była taka że jeśli nie zarejestrujesz się przed
    rozpoczęciem DG to możesz tylko od kolejnego roku.
    Art. 113 uptu był napisany po pijaku więc nie właduj się na jakąś minę.

    > Moze mnie ktos nakierowac czy jest ok i mozna isc do US i haracz oplacic
    > czy zrewidowac, ew. zaplacic w jakims biurze podatkowym?

    Haracz 170zł? No to na konto odpowiedniego UM lub UG, jeśli nic się
    ostatnio nie zmieniło - to jest opłata skarbowa za wydanie kwitka
    potwierdzającego rejestrację (co z kolei oznacza że złożenie VAT-R jest
    ważne nawet jeśli nie zapłacisz tych 170zł - ale lemingi w US zwykle o
    tym nie wiedzą więc musisz mieć mocne nerwy i sporo czasu żeby nie płacić).

    > Jedna dyplomowana ksiegowa juz mi to spierniczyla przez co niepotrzebnie
    > wydalem pieniadze.

    A to jest chyba standardowe doświadczenie grupowiczów :)

    Tomek