  • 21. Data: 2004-10-31 20:48:50
    Temat: Re: [VAT-NIP UE] Bede narzekal...
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "Mx My" <m...@o...pl> wrote in message
    news:04102723582029@polnews...

    > Prawdę mówiąc niezupełnie o to mi chodziło.
    > Miałem wrażenie, ze pośrednio twierdzisz iż przepisy
    > unijne zabraniają posiadania euronipu przez firmy usługowe
    > i zainteresowało mnie gdzie taki paragraf mozna znaleźć
    > bo mnie sie nie udało (co nic nie znaczy).
    I raczej takiego przepisu nie znajdziesz.
    Rowzniez prawo polskie nie zabrania posiadania NIP-UE, ale zeby go dostac
    trzeba spelnic okresone (np. dostawa/kupno towarow w UE). Nie jest natomiast
    powiedziane ze warunki Polskie sa takie same jak w innych krajach UE,
    generalnie powinny byc zgodne z Dyrektywami UE.

  • 22. Data: 2004-11-02 08:52:41
    Od: MxMy <m...@o...pl>

    mcgregor wrote:
> [...]
    > powiedziane ze warunki Polskie sa takie same jak w innych krajach UE,
    > generalnie powinny byc zgodne z Dyrektywami UE.

    Czyli zasada, ze firmy wylacznie uslugowe nie dostaja euronipu
    to tylko nasz rodzimy idiotyczny pomysl i nie wynika z zadnych
    przepisow unijnych?

    BTW - w ktorym miejscu i w ktorej dyrektywie jest w ogole mowa
    o euronipach bo przejrzalem VI lacznie z nowelizacjami i jakos na nic
    podobnego nie natrafilem. Moje przeoczenie, czy jak?

    pozdro
    mxmy

  • 23. Data: 2004-11-02 11:30:45
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    "MxMy" <m...@o...pl> wrote in message
    m...

    > Czyli zasada, ze firmy wylacznie uslugowe nie dostaja euronipu
    > to tylko nasz rodzimy idiotyczny pomysl i nie wynika z zadnych
    > przepisow unijnych?
    Nic takiego nie napisalem. Nieprawda jest ze firmy uslugowe nie dostaja
    NIP-UE.
    Nie dostanie go tylko firma, ktora tylko i wylacznie swiadczy uslugi za
    granica i miejscem swiadczenia uslugi jest zagranica (w obrebie UE), nie
    nabywa zadnych wewnatrzwspolnotowych uslug, nie nabywa i nie sprzedaje do
    UE - jedynie tylko swiadczy uslugi.
    Jezeli chodzi o wewnatrzwspolnotowe nabycie uslugi, nabycie towarow lub
    dostawe towarow, w tym przypadku NIP-UE jest jak najbardziej obowiazki.
    Polecam ustawe o VAT.

    > BTW - w ktorym miejscu i w ktorej dyrektywie jest w ogole mowa
    > o euronipach bo przejrzalem VI lacznie z nowelizacjami i jakos na nic
    > podobnego nie natrafilem. Moje przeoczenie, czy jak?
    Ja tez sie nie spotkalem.

  • 24. Data: 2004-11-02 12:33:53
    Od: MxMy <m...@o...pl>

    mcgregor wrote:

> [...]
    > Jezeli chodzi o wewnatrzwspolnotowe nabycie uslugi, nabycie towarow lub
    > dostawe towarow, w tym przypadku NIP-UE jest jak najbardziej obowiazki.

    Ustawa to jedno, a moj post to drugie. Zastosowalem po prostu
    skrot myslowy. Byc moze nieco zbyt duzy bo chodzilo mi wylacznie o firmy
    swiadczace uslugi, dla ktorych miejscem swiadczenia jest zagranica - cala
    reszta jest w miare oczywista.
    W zasadzie to wlasciwe pytanie powinno brzmiec - czy istnieje jakikolwiek
    przepis unijny, ktory wyraznie stalby na przeszkodzie nadawaniu tymze firmom
    euronipu?
    Albo inaczej - co w dyrektywach konkretnie przeszkadza by taki euronip
    nadawac wszystkim chetnym, ktorzy sie po niego zglosza - bez cudowania z
    zakresami dzialanosci?

    > Ja tez sie nie spotkalem.

    no wlasnie... Przyznam, ze mnie to troche dziwi bo chyba musi byc jakas
    konkretniejsza podstawa prawna tego wszystkiego na szczeblu europejskim

    mxmy

  • 25. Data: 2004-11-15 14:55:54
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    NIP-UE.

    > Ty zalozyles z kolei dostawe towarow:).

    I dobrze zalozyl... Przepisy o uslugach "znam" - na tyle aby wiedziec, to co
    Gotfryd byl uprzejmy napisac i o UE sie nie wyklocac.

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk