  • 1. Data: 2012-02-02 10:00:07
    Temat: VAT-7 a podpis elektroniczny
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    Witam,

    Nie orientujecie się czy ów byt 'podpis elektroniczny' wciąż jest
    wymagany przy zdalnym składaniu VAT-7? Koszt podpisu elektronicznego
    wielokrotnie przekracza koszt deklaracji wysyłanych tradycyjnie, chyba
    że w międzyczasie coś sie zmieniło (aczkolwiek nie znalazłem) i są
    jakieś bezpłatne wersje tegoż podpisu?

    Nieco irytujące są telefony z US z jednego krańca PL by do nich
    podjechać i podpisać świstek... gdy się jest w danym momencie kilkaset
    km od nich lub za granicą.

    Byłbym wdzięczny za info jak wygląda sytuacja prawna na dzień dzisiejszy.

    pozdrawiam
    Rafał

  • 2. Data: 2012-02-02 10:14:43
    Temat: Re: VAT-7 a podpis elektroniczny
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-02, Rafal Lukawski <r...@l...pl> wrote:

    [...]

    > Nie orientujecie się czy ów byt 'podpis elektroniczny' wciąż jest
    > wymagany przy zdalnym składaniu VAT-7?

    Jest wymagany.

> [...]
    > wysyłanych tradycyjnie, chyba że w międzyczasie coś sie zmieniło
    > (aczkolwiek nie znalazłem) i są jakieś bezpłatne wersje tegoż

    http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_certum_mini.
    xml
    304,50 / 24 = 12,68 zł (za pierwsze 2 lata)

    A potem odnowienie certyfikatu to:
    http://www.certum.pl/certum/cert,oferta_odnowienie_c
    ertyfikatu_zestawy.xml
    130 / 24 = 5,42 zł netto więc z tym "wielokrotnie" bym nie przesadzał,
    a wygoda dużo większa i podpis można użyć nie tylko do VAT-7.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2012-02-02 20:06:12
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

> [...]
    > 130 / 24 = 5,42 zł netto więc z tym "wielokrotnie" bym nie przesadzał,
    > a wygoda dużo większa i podpis można użyć nie tylko do VAT-7.

    Zgadza się i podpisuję się pod tym.
    Sam używam od 2 lat i w maju robię przedłużenie.
    Cholerna wygoda jest, nie tylko w VAT-7 ale również np. w ePUAP i innych.

    --
    grzegorz