  • 11. Data: 2004-05-04 22:47:26
    Temat: Re: VAT-7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Piotr wrote:

    >+ > + "Część D. Rozliczenie podatku naliczonego
    >+ > + W tej części wykazuje się wyłącznie zakupy, w stosunku do których
    >+ > + podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    >+ jeny, jak człowieku bijesz pianę :)
    >+ odliczenie podatku naliczonego to prawo a nie obowiązek,

    Przecież wyraźnie powołuje się na tekst odwołujący się do
    *PRAWA* do odliczenia podatku, a nie odliczenia ;)

    >+ no ile jest tego naliczonego w np. 1000 zł netto ze stawką 0% ? :>

    Może trochę być.
    Załóżmy zakupy:
    1000 zł 0% VAT ( 0 zł VAT zapłacony)
    1000 zł 22% VAT (220 zł VAT zapłacony)
    1000 zł VAT "zw" ( 0 zł VAT zapłacony)
    do tego "KUP ogólne" (telefon :)) 82 zł netto + 22% VAT = 100,04zł :)

    Sprzedaż: 4000 zł brutto, rozliczana strukturą zakupów (art. 84.1
    "nowej" ustawy).
    Do proporcji "wchodzi" odpowiednio 1000, 1220 i 1000 zł o ile
    rozumiem co ustawodawca miał na myśli :]

    Przypadek 1. - wpisuje wszystko (tak powinno być):
    - 31,06% 0%
    - 37,89% 22%
    - 31,06% "zw"

    "zastępcza" sprzedaż VAT wychodzi mi (4000 * współczynnik):
    - 1242,236 0%
    - 1515,528 22%
    - 1242,236 "zw"
    [w tym miejscu NIE MA zastrzeżenia że ma być "do grosza",
    IMHO wolno liczyć z dokładnością "currency" :)]

    ...i VAT należny od sprzedaży (22%): 333[,42] zł

    Przyznam że mam zgryz z VATem naliczonym - ale IMHO skoro JEST
    określony udział "w zakupie" to struktura sprzedaży już wtórnie
    to TYCH zakupów nie wchodzi (ale kosztów pozostałych jak
    najbardziej !), czyli:
    VAT naliczony = 220 zł + (1515,528/4000)*18,04 zł = 340[,25] zł
    VAT do zapłaty: -7 zł (normalka, w końcu jest 0% obrót to i
    "KUP ogólny" ma prawo wygenerować zwrot !)

    Przypadki 2. i 3. pozostawiamy do samodzielnego zatrudnienia
    EXCELa ;), skrajny przypadek 4. kiedy to "pomijamy" zakupy
    0% i "zw" prowadzi do dywagacji "w końcu nie wiadomo z czego
    ten VAT wyliczyć, no bo jak z 4000 zł to mi wychodzi 880 zł
    i zamiast zarobić to stracę" :> !
    Nadto rozliczenie KUP "ogólnych" również wzbudza "oczywisty"
    problem... :)
    Mamy od 642 do 880 zł (zależnie od wariantu zakresu rezygnacji
    z VAT naliczonego - z powodu "nieoczywistości ile się należy")
    VATu do zapłacenia :]
    Albo uznania że NALEŻAŁO wpisywać do ewidencji zakupu owe
    0% i "zw" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 12. Data: 2004-05-05 04:55:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jeny, jak człowieku bijesz pianę :)
    > odliczenie podatku naliczonego to prawo a nie obowiązek,

    Owszem, odliczenie to prawo, ale wykazanie w deklaracji to obowiązek - jeśli
    literalnie potraktować instrukcję MF.

    > no ile jest tego naliczonego w np. 1000 zł netto ze stawką 0% ? :>

    A to już jest nieistotne. Sprzedaż 0% też wykazujesz, chociaż podatku od
    niej nie płacisz, prawda?

    Pzdr,
    BaLab

  • 13. Data: 2004-05-05 04:57:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Tak...

    > ...NIE !...

    > ..."to zależy" ;> !
    > Jak ktoś się rozlicza (choćby częściowo) z użyciem struktury
    > zakupu to mu przecież GRA rolę ile ma zakupów 0% a ile "zw", nie ? ;)

    Kolejny raz okazuje się, że nic nie jest takie proste na jakie wygląda :-(.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 14. Data: 2004-05-05 05:53:00
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Sprzedaż: 4000 zł brutto, rozliczana strukturą zakupów (art. 84.1
    > "nowej" ustawy).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Przecież chodziło o starą ustawę ;)
    Nie wnikam w wyliczenia, bo założenia są błędne :]

    Piotruś

  • 15. Data: 2004-05-06 04:37:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2004, Piotr wrote:

    >+ > Sprzedaż: 4000 zł brutto, rozliczana strukturą zakupów (art. 84.1
    >+ > "nowej" ustawy).
    >+ ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+
    >+ Przecież chodziło o starą ustawę ;)

    A co za różnica ? Że inny artykuł ? ;)

    >+ Nie wnikam w wyliczenia, bo założenia są błędne :]

    Sądzę że NIE.

    *Ktotkolwiek* pisze że "VATu zw można nie wpisywać" popełnia błąd,
    O ILE wyraźnie nie zastrzeże kompletu warunków.
    To że 99,98% podatników NIE używa struktury zakupów NIE znaczy,
    że Juli (która zadała pytanie) *na pewno* jest w tym zbiorze.

    Wiesz skądś że Juli nie rozlicza "struktury zakupów" ?
    No to wiesz coś czego my nie wiemy. Szukać googlem haseł
    "wróżka wróżki" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający chwilowo)