  • 1. Data: 2002-06-19 09:36:49
    Temat: Używany czy nie?
    Od: "TN" <p...@i...pl.eu.org>

    Witam,

    Chcę odkupić od firmy (X) dla której świadczę usługi (KPiR+Vat) samochód
    osobowy. Samochód jest przez X leasingowany od 2,5 roku(leasing kończy
    się w listopadzie, samochód jest z salonu).

    Jeżeli X wykupi (wcześniej lub po upływie leasingu) samochód i sprzeda go przed
    upływem 1/2 roku to czy X może zastosować zwolnienie z VAT ?

    Czy po odkupieniu od X samochodu (przed upływem 1/2 roku) mogę zastosować
    przyśpieszona amortyzację?

    Jakie ewentualne skutki finansow/podatkowe dla mnie wiążą się z takim
    zakupem? Wartość rynkowa samochodu około 22000PLN

    Pozdrawiam

    TN

  • 2. Data: 2002-06-19 13:00:38
    Temat: Re: Używany czy nie?
    Od: "beka" <b...@w...pl>

    zwolnienie z VAT stosuje sie przy sprzedaży towarów uzywanych przez
    podatnika dokonujacego ich sprzedazy (art. 7.1 pkt 5ust o VAT) ponad 0,5
    roku ( art. 4 pkt 7b ust. ).

    wiec jezeli X sprzeda przed upływem 0,5 roku nie mozliwosci zastosowania
    zwolnienia z VAT

> [...]

    przed upływem 1/2 roku to czy X może zastosować zwolnienie z VAT ?

    > Czy po odkupieniu od X samochodu (przed upływem 1/2 roku) mogę zastosować

    Mozesz , ale chyba okres nie moze byc krotszy niz 30 miesiecy ( ale pewny
    nie jestem )

    > Jakie ewentualne skutki finansow/podatkowe dla mnie wiążą się z takim
    > zakupem? Wartość rynkowa samochodu około 22000PLN

    Dla Ciebie chyba zadne , to sprzedajcay bedzie mial ew. nieprzyjemnosci
    jezeli zastosuje VAT zw.

    pozdr

  • 3. Data: 2002-06-19 13:23:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "beka" <[...]

    > Dla Ciebie chyba zadne , to sprzedajcay bedzie mial ew. nieprzyjemnosci
    > jezeli zastosuje VAT zw.
    >
    > pozdr

    Czy przypadkiem nie jest tak, ze samochod "lizingowany" nie jest wlasnoscia
    jego uzytkownika ?
    jesli go wykupi to czy ie bedzie on uwazany za "uzywany" dopiero pol roku po
    wykupieniu ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-06-22 09:07:52
    Od: "TN" <p...@i...pl.eu.org>

    Witam,

    Użytkownik "beka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > zwolnienie z VAT stosuje sie przy sprzedaży towarów uzywanych przez
    > podatnika dokonujacego ich sprzedazy (art. 7.1 pkt 5ust o VAT) ponad 0,5
    > roku ( art. 4 pkt 7b ust. ).

    No właśnie X używa tego samochodu juz 2,5 roku i ma go wpisanego do ŚT (lecz
    nie jest właścicielem), a niedawno w Gazecie Prawnej było orzeczenie (chyba
    NSA) o tym iż trzeba być właścicielem przez 1/2 roku - więc nie bardzo
    rozumiem.

    > Mozesz , ale chyba okres nie moze byc krotszy niz 30 miesiecy ( ale pewny
    > nie jestem )

    Mając na uwadze wcześniejsze nie jest to samochód używany, więc chyba nie
    bardzo można stosowac przyśpieszoną amortyzację

    TN